Toon posts:

Advies gevraagd ADSL modem/router/wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 weken zoeken op het internet en het lezen van diversen forums, had ik mijn keus gemaakt voor mijn nieuwe modem/router/wireless.

Ik had gekozen voor de linksys WAG54G, dit apparaat voldoet precies aan mijn eisen en is ook nog mooi om te zien. Tot dat ik gisteren op de website van kieskeurig kwam, hier staat me namelijk een lijst met negatieve reactie's waar je eng van wordt.

Ik nu dus echt geen idee meer wat nou een goeie betaalbare is.

Ik stel er de volgende eisen aan,
1. Er moet een modem inzitten voor adsl annex-b
2. Er moet een router inzitten welke goed portforwarding ondersteunt
3. Bijvoorkeur ook nog wireless 54G (geen eis)
4. Moet zeer betrouwbaar zijn in verband met het draaien van enkele servers.
5. En moet er als het kan ook nog stoer uitzien.

Wie heeft een goed alternatief ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

enkele servers achter een wlan verbinding zetten is IMO gewoonweg not done. Wlan is leuk en kan heel betrouwbaar werken (bij mijn vader met een speedtouch 570 en win2k werkt het nu al bijna een jaar probleemloos), maar kan ook veel problemen veroorzaken.

De meest gebruikte wlan modem is in elk geval de speedtouch 570, simpelweg omdat deze door de grootste adsl aanbieder wordt aangeboden (kpn) maar zelfs die zou ik niet met een server gebruiken... Een ST580 is trouwens 54mbps

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Linksys WAG54G-EU Annex B werkt goed!

Makkelijk te installeren.

Zit een lijst met instelling voor ADSL Provider die je hebt.

Geinstalleerd i.c.m. met Planet Internet. Werkte meteen!

Bij het bedrijf waar ik werk leveren we alleen maar Linksys. Het werkt gewoon goed en is stabiel. Nog nooit klachten op gehad.

[ Voor 79% gewijzigd door mvdooren op 14-01-2005 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de servers wireless gaan werken. Deze blijven natuurlijk hardwired.

Op de reactie van dat de linksys goed werkt, daar had ik opzich ook wel veel vertrouwen in, totdat ik die enorme lijst van negative ervaringen las op kieskeurig.nl
Waar tientalle gebruikers klachten melden van vastlopen van het wireless gedeelte, het regelmatig resetten en het verbreken van de verbindingen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb zelf een Eminent (EM 4105). Prima ding ;)

Ook ISDN (annex B), met ingebouwd accespoint (11Mbit). Er is inmiddels ook een 54Mbit variant van. De 11Mbit wordt nu gedumpt en is EOL. (Leuk dus in prijs, en voor internet (tenzij je 8Mbit hebt) heb je toch niet meer nodig)

Voordelen:
- Alles in een (duh)
- Goedkoop (11Mbit variant dan)
- (voor mij): Modem heeft Globespan chipset, en DSLAM hier in dorp (nog) ook (Cisco DSLAM, geen Alcatel upgrade geplanned), dus maximale resultaten: 960k/7616k op ruim 2 Km vanaf centrale, over ISDN

Stabiel is ie, nog nooit hoeven rebooten. Stoer uiterlijk... boeie, t gaat mij om de werking. (en ach, t is niet zo'n lelijk lompe kleur iig)

Portmappings kan ie ook prima, max aantal weet ik zo niet uit mn hoofd alleen.

Wireless: Ondersteunt alleen geen WPA, misschien via een firmware update maar dat durf ik niet te zeggen, nooit meer naar gekeken (if it ain't broken, don't fix it)
Ook uPNP ondersteuning trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 15-01-2005 14:38 ]

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ik zit met precies hetzelfde probleem als tonberg. Wilde eerst de WAG54G, zag kieskeurig (en nog zo wat reacties op GoT) en schrok.
Ik had als alternatief de SMC7804WBRA besteld by Azerty, maar vandaag gehoord dattie niet meer leverbaar is :'( . Terug bij mijn oude probleem dus.
- Moet ik de SMC ergens anders zien te krijgen?
- Is een Belkin wellicht een goed alternatief?
- Ik zie dat mensen positief zijn over de laatste firmware van de Linksys WAG54G, is het apparaat daarmee wel betrouwbaar?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 23:28

Deacon

Three sixty five Seven fifty

The Cheese schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:48:
- Moet ik de SMC ergens anders zien te krijgen?
- Is een Belkin wellicht een goed alternatief?
De SMC is bijna overal verkrijgbaar van de Vobis tot de Mycom. Dus volgens mij kan je hem zo ergens anders vandaan halen. En de Belkin is technisch volgens mij bijna gelijk aan de SMC, volgens mij kan je zelfs de firmware verwisselen.

Zelf heb ik de SMC en ik kan hem aanraden. :)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Pagina: 1