Toon posts:

SAN en mapped drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk heb ik een server applicatie draaien op een server die onvoldoende schijfruimte bevat. Nieuwe schijfruimte is aangevraagd en wordt geleverd via een SAN met HBA-kaarten in de server (heb ik nog niet).

De serverapplicatie kan echter niet overweg met mapped drives, de schijf moet de schijf zijn waar de server locatie op draait.

Kan iemand mij vertellen of je bij gebruik van een SAN nog steeds drives moet 'mappen'?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

No problemo; SAN disks, aangesloten via een HBA worden gezien als local disks

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Je weet niet half hoe blij ik daar mee ben :)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Waarschijnlijk niet meer nodig, maar je kan ook met subst in de windows omgeving gebruiken. Ziet hij hem ook als locale schijf.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
reddog33hummer schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:55:
Waarschijnlijk niet meer nodig, maar je kan ook met subst in de windows omgeving gebruiken. Ziet hij hem ook als locale schijf.
Met de HBA/SAN oplossing is mijn probleem opgelost, maar je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt. subst?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

subst is een commandline tooltje waarmee je een drive / path aan een drive-letter toe kan kennen, afhankelijk van de manier die de applicatie gebruikt om te testen wat betreft drive-type kan je hier applicaties mee voor de gek houden. (soms dus :P )
Pagina: 1