Ik vroeg me af of een speedtouch 510 modemrouter in staat is om hier meerdere DNS servers op te configureren. Dit uiteraard niet via de webbased interface maar door het handmatig modden van user.ini file.
Op dit moment verkrijgt de modem 2 DNS servers van de provider, dynamisch verkregen en deze staan dus niet vermeld in de user.ini file.
voorbeeld user.ini:
http://www.jenny3.nl/%5Bu...dtouch510_config_file.txt
Uiteraard heb ik goed gezocht op op google en GoT maar de zoektermen zijn te algemeen om een resultaat te verkrijgen. De ST510 handleidingen reppen geen woord over "geavanceerde" instellingen, verder dan webbased wat veranderen gaat het niet.
FTP: Ik kom in een lege dir terecht
SSH: draait niet
Telnet: Niet veel meer opties als de wabbased config
Ik wil de DNS servers graag toewijzen in de modem en niet in de clients omdat het simpelweg niet mijn computers zijn en de DNS van de provider nogal brak is.
Alternatieve firmware kon ik eigenlijk ook niet vinden maar ik vermoed dat het met de huidige wel mogelijk moet zijn.
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg of waar ik (we desnoods
) verder kan zoeken?
Op dit moment verkrijgt de modem 2 DNS servers van de provider, dynamisch verkregen en deze staan dus niet vermeld in de user.ini file.
voorbeeld user.ini:
http://www.jenny3.nl/%5Bu...dtouch510_config_file.txt
Uiteraard heb ik goed gezocht op op google en GoT maar de zoektermen zijn te algemeen om een resultaat te verkrijgen. De ST510 handleidingen reppen geen woord over "geavanceerde" instellingen, verder dan webbased wat veranderen gaat het niet.
FTP: Ik kom in een lege dir terecht
SSH: draait niet
Telnet: Niet veel meer opties als de wabbased config
Ik wil de DNS servers graag toewijzen in de modem en niet in de clients omdat het simpelweg niet mijn computers zijn en de DNS van de provider nogal brak is.
Alternatieve firmware kon ik eigenlijk ook niet vinden maar ik vermoed dat het met de huidige wel mogelijk moet zijn.
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg of waar ik (we desnoods