[speedtouch 510] static meerdere DNS servers (niet van ISP)

Pagina: 1
Acties:

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
Ik vroeg me af of een speedtouch 510 modemrouter in staat is om hier meerdere DNS servers op te configureren. Dit uiteraard niet via de webbased interface maar door het handmatig modden van user.ini file.

Op dit moment verkrijgt de modem 2 DNS servers van de provider, dynamisch verkregen en deze staan dus niet vermeld in de user.ini file.

voorbeeld user.ini:
http://www.jenny3.nl/%5Bu...dtouch510_config_file.txt

Uiteraard heb ik goed gezocht op op google en GoT maar de zoektermen zijn te algemeen om een resultaat te verkrijgen. De ST510 handleidingen reppen geen woord over "geavanceerde" instellingen, verder dan webbased wat veranderen gaat het niet.

FTP: Ik kom in een lege dir terecht
SSH: draait niet :'(
Telnet: Niet veel meer opties als de wabbased config

Ik wil de DNS servers graag toewijzen in de modem en niet in de clients omdat het simpelweg niet mijn computers zijn en de DNS van de provider nogal brak is.
Alternatieve firmware kon ik eigenlijk ook niet vinden maar ik vermoed dat het met de huidige wel mogelijk moet zijn.

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg of waar ik (we desnoods >:) ) verder kan zoeken?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat kan je doen moet `:dns fwdadd'. Dit staat allemaal vermeld in de CLI guide.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
tnx, die CLI guide had ik dus een beetje over het hoofd gezien :o

ik heb dus gedaan:
dns fwdadd dns=195.241.77.53 src=10.0.0.152/8 metric=4

alleen:
src=10.0.0.152/8
Deze src stond bij de dynamische ook vermeld, how on earth komt de modem hier bij?

Anyway het echte probleem is dat de DNS rules weer weg zijn na een reboot, heeft iemand anders hier ook last van? (4.2.5 UK firmware)

*was effe bezig firmware upgraden*

Hmm 4.2.7.16.0 verliest dus ook zijn instellingen(dns fwdlist) na een reboot, aangezien de modem toch zeker 1 a 2 keer maand spontaan reboot lijkt het dat ik nog steeds de oplossing niet heb |:(

update:
Heb de gasten ook maar eens een mailtje gestuurd//

[ Voor 8% gewijzigd door SSH op 15-01-2005 16:16 . Reden: typo's + ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als je de instelling uit je modem wil halen moet je ook ftp-en naar ftp://10.0.0.138/dl in de root van de modem zie je idd dus nix. Je moet naar directory dl gaan!

Speedtouch freak