PC > Phono-in ... intern riaa bypassen mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Ik heb een erg oude Sony mhc-1500 midi-set die alleen maar een Phono-in aansluiting heeft.
(Kan er op internet geen info over vinden, helaas)
Ik heb al vanalles nagezocht over een manier om hier mijn PC op aan te sluiten, aangezien ik het zonde vind om een aparte versterker hiervoor aan te schaffen.
Ik ben me bewust van het feit dat hiervoor een apparaatje is bij Conrad (CD/Phono Adapter) en mensen hebben ook al eerder een cassettebandje genoemd die een line-in "maakt", maar deze heb ik nog niet bij winkels kunnen vinden.

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om intern de RIAA-filter te omzeilen.
De tape-decks en de cd-speler zullen intern gewoon op een line-in zitten, toch ?
Als deze redenatie juist is, dan zal er na de RIAA-filters ook een line-in komen voor de Phono...
Ik zou dus willen weten of het (zonder schema van de stereo te hebben) mogelijk is om de tulpjes rechtstreeks op deze line-in te solderen ?!
Mogelijke andere (goedkope) oplossingen zijn natuurlijk ook welkom :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04
Verkeerd gelezen |:(.

[ Voor 91% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-01-2005 17:25 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja hoor, dat kan.
Het beste is om de correctietrap gewoon los te koppelen van de rest en de overgebleven aansluitingen gewoon te gebruiken als line-in.

• subsonik
  • Laatst online: 21:16
Het is inderdaad doenbaar, maar in de meeste midi-setjes is alles zodanig geïntegreerd dat het nog kan tegenvallen. Als je geen grondige kennis van elektronica hebt, zou ik er niet aan beginnen...

Het is wellicht handiger een omgekeerde RIAA equaliser te bouwen :)

• MichielioZ
  • Laatst online: 27-05 17:06
subsonik schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:36:
Het is inderdaad doenbaar, maar in de meeste midi-setjes is alles zodanig geïntegreerd dat het nog kan tegenvallen. Als je geen grondige kennis van elektronica hebt, zou ik er niet aan beginnen...

Het is wellicht handiger een omgekeerde RIAA equaliser te bouwen :)
Bedankt voor de link... deze beschrijvingen was ik al eerder tegengekomen, maar dit is denk ik wel de meest complete die ik heb gezien.

Het ziet er dus naar uit dat een echte 'bypass' niet gaat lukken ?!
(ik zie op de printplaat niet zo goed welke weerstandjes wel en niet in het circuitje worden opgenomen... misschien heeft iemand hier er meer verstand van)
Mocht het echt niet direct kunnen, dan is de 'omvormer' een goede optie iig.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou voor die 3 weerstanden en 4 condensatoren echt niet moeilijk doen en gewoon dat direct in de set bouwen, zonder schema is de juiste componenten verwijderen en eventueel doorverbinden echt geen doen.
Het hoeft natuurlijk helemaal geen smd te zijn zoals hij gedaan heeft, gewone metaalfilm weerstanden en mkt condensatoren is veel makkelijker solderen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1