Toon posts:

Weet iemand hoeveel deze laptop verbruikt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel aangeeft ben ik benieuwd hoeveel mijn Compaq Armada E500 nu precies in Watt verbruikt (wil hem als server gaan inzetten, vandaar).

Intel Pentium III 600 MHz
14,1" TFT
192 MB SD-RAM
30 GB Travelstar HD
Floppy and
24x CD modular
Modem/NIC combo
ATI Rage Mobility GPU (8192 kBytes Memory)
Ethernet card Intel Pro/100 mini PCI
USB with Intel 82371AB/EB PCI
sound with ESS Maestro 2E PCI Audio
PCMCIA intel 823682 (In Win as Texas Instr.Cardbuscontroller)
Infrared SMC IrCC

Stel; dit systeempje vreet 60 Watt en ik laat hem 24/7 aanstaan. Betekent dit dat de kosten uitkomen op: ((60 x 24) x 365) / 1000 = 525,6 KWatt? Vervolgens dit aantal x het bedrag per KWuur (bv. EUR 20,-) = 105 euro? Toch nog wel redelijk prijzig :|

Wist niet precies in welk subforum deze vraag hoorde, daarom mijn excuses als het in het verkeerde staat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 11:42
Koop zo'n metertje en meet het op, dat zou het makkelijkste zijn.

60 watt is vrij veel, mijn laptop (centrino 1,4, 512 ram, 15" etc) heeft een adapter die max 65 kan leveren.

Ik denk dat rond de 40 relatief reeel is. Als je het scherm uitzet, en een laag cpu usage zou het nog minder kunnen zijn wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:46:
Koop zo'n metertje en meet het op, dat zou het makkelijkste zijn.

60 watt is vrij veel, mijn laptop (centrino 1,4, 512 ram, 15" etc) heeft een adapter die max 65 kan leveren.

Ik denk dat rond de 40 relatief reeel is. Als je het scherm uitzet, en een laag cpu usage zou het nog minder kunnen zijn wellicht.
Thnx, een metertje is wel een idee. Het scherm uitzetten moet niet zo'n probleem zijn denk ik, aangezien dit volgens mij automatisch gaat als ik het lid dichtdoe.