[XP] automatisch shutdown

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 23:18

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey tweakers,

Ik heb 2 computers die op 8 km afstand van elkaar staan. Als ik files wil overzetten, zet ik gewoon een apache-server aan en kan ik wat files uitwisselen.

Ik wil eigenlijk dat m'n pc automatisch uitgaat na een bepaalde tijd, zodat het minder nutteloze stroom vreet. Bestaat er een taak ofzo of een command, zodat ik XP automatisch kan laten afsluiten op een bepaald tijdstip? Een programmaa'tje zodat je je pc op afstand kan uitzetten is ook goed. :)

NOSIG

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 13:07
Met remote admin kan je je pc ook afsluiten. En je kan vast wel in windows een commando maken en die via taakplanner runnen. Alleen sluit hij zich dan misschien af als je het net niet wilt...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 14:38

Xof

Dit kan meen ik met radmin, weet niet of het werkt, want ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd.

Tip: zoek eens op www.download.com

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

bassio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:30:
Met remote admin kan je je pc ook afsluiten. En je kan vast wel in windows een commando maken en die via taakplanner runnen. Alleen sluit hij zich dan misschien af als je het net niet wilt...
Een commando maken? Daar hebben ze shutdown voor uitgevonden. ;) Maar goed, het beste kan je dus inderdaad via Remote Admin doen, taakplanner kan tot gevolg hebben dat het wordt uitgevoerd als je nog niet klaar bent. :)

Signature

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 23:18

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmz ik probeer het te downloaden van www.download.com, maar hij lijkt het niet te doen. :( Hij wil het downloadschermpje niet pop-uppen. Dat heb ik wel eens vaker. Hebben jullie dat NU ook?

edit: hij doet het nu wel. Ik heb nu remote admin. Alleen snap ik het nog niet helemaal :? Ik zie bijvoorbeeld de shutdown command wel staan, maar hoe kan ik die command dan laten uitvoeren op de remote computer?

[ Voor 37% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-01-2005 16:48 ]

NOSIG

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

bigchristiaan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:40:
Hmz ik probeer het te downloaden van www.download.com, maar hij lijkt het niet te doen. :( Hij wil het downloadschermpje niet pop-uppen. Dat heb ik wel eens vaker. Hebben jullie dat NU ook?
Behalve dat je wel de moeite had kunnen nemen om hem dan van de officiele site te downloaden (hit 1 op google) kan niemand ruiken hoe jij hem download :+

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 14:38

Xof

Ik bedoelde met download.com meer de alternatieve freeware progjes die er vast wel zullen zijn. Dat Remote Admin er ook tussen staat is toeval :D

Maar wat is er niet aan te snappen? je installeert de radmin server op de pc die afgesloten moet worden en met de radmin client kun je de andere pc een shutdown geven doormiddel van ip+port op te geven :) (en natuurlijk logingegevens)
Pagina: 1