[Flash] [SQL] Guestbook Databse Conenctivity

Pagina: 1
Acties:

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 09:22
Ik tracht op de site van mijn vriendin dit eenvoudige gastenboek aan de gang te krijgen :
http://www.flashfocus.nl/...=3028&LinkFile=index.html

De link naar het gastenboek op de site van mijn vriendin is:
http://gevleugeldepharaoh.nl/Guestbook/guestbook.swf

Nu heb ik al netjes een (tweede) database aangemaakt(login: filler pass: 12345) volgens de tutorial met de naam "Guestbook" en in de config.php heb ik naar mijn idee ook alles netjes ingevuld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
config.php
<?
$dburl="www.gevleugeldepharaoh.nl"; // Ook op IP nummer geprobeerd
$dbuser="filler@localhost";// Ook gewoon filler geprobeer
$dbpass="12345";
$dbtable="Guestbook";

mysql_connect("$dburl") or die("&dataloaded=0&error=Can't connect to database!");
mysql_select_db("$dbtable") or die("&dataloaded=0&error=Can't select database!");
?>

Echter bij het opstarten van de Flash blijft de fout terugkomen dat hij niet kan connecten met de database. Overigens staan alle benodigde php files enzo in de HTTP root in een Guestbook subdirectory.

Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over hte hoofd zie of fout doe, ik ben echter de hele middag al aan het proberen en zoeken op Google, ik kom er helaas niet meer uit :(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat heb je in Flash gezet dan? :)

Even [Flash] in de title gezet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 09:22
willem169 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:34:
Wat heb je in Flash gezet dan? :)

Even [Flash] in de title gezet.
Omdat ik zelf helemaal niet thuis ben in flash, heb ik de kant en klare flash van deze persoon overgenomen die hij bij het downloadpakketje had zitten. In de tutorial staat echter redelijk wat de inhoud is, en de eerste actie die deze flash applicatie volbrengt is loadVariablesNum ("guestbook.php", 0, "GET");. De reactie die de flash dan ook geeft, wordt wel weer regelrecht uit de config.php getrokken, aangezien ik die foutmeldingsteksten heb gewijzigd om te kijken waar de problemen uit ontstonden. Overigens is deze flash file anders dan degene uit de turorial, aangezien de maker zijn files wel, maar tutorial niet heeft ge-update...
Volgens mij zit het probleem dus echt meer in de PHP-SQL connectie, al kan ik dat fout hebben :/

Verwijderd

Hoort dit niet meer in Programming & Webscripting thuis :?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Of bij flashfocus. Het is tutorial tenslotte, lijkt me dat het zich echt wel stap voor stap wijst of anders zit er misschien een fout in. Quote van onder aan de link die je gaf, want het lijkt me dat hij de man is om je te helpen met zijn files :)
Vragen?
Als je vragen hebt over deze tutorial kun je ze sturen naar:
mennohvandijk@hotmail.com

|{ brrr }] |