Ik heb hier een pc ter teperatie staan, een pentium 3 1000mhz, waarvan het moederbord overleden is. Een socket 370 moederbord is slecht te verkrijgen (nieuw) zeker omdat er 1 bankje van 512 en een 128mb bankje in het systeem zit.
Ik heb dus besloten het spulletje te vervangen door een budget instap moederbord/amd combo. Alleen omdat het hier om pc133 geheugen gaat en mijn richt prijs 60 euro, vraag ik mij af welke cpu beter is, een Athlon xp 1600+@266 of een sempron 2200+@333.
de sempron zou het dus door het pc133 geheugen moeten doen met maar 266mhz
Dan komt de klok zo'n 300mhz lager uit als de AthlonXp.
Maar zou het dan nog de moeite waard zijn om een septron te nemen of kan ik beter een athlonXp nemen?
Ik wil zowiezo dan een sdr/ddr combo board nemen, werkt dat trouwens uberhaupt wel met een sempron?
welke van de 2 zal ik nemen?
Ik heb dus besloten het spulletje te vervangen door een budget instap moederbord/amd combo. Alleen omdat het hier om pc133 geheugen gaat en mijn richt prijs 60 euro, vraag ik mij af welke cpu beter is, een Athlon xp 1600+@266 of een sempron 2200+@333.
de sempron zou het dus door het pc133 geheugen moeten doen met maar 266mhz
Maar zou het dan nog de moeite waard zijn om een septron te nemen of kan ik beter een athlonXp nemen?
Ik wil zowiezo dan een sdr/ddr combo board nemen, werkt dat trouwens uberhaupt wel met een sempron?
welke van de 2 zal ik nemen?