Toon posts:

PC start opeens opnieuw op - niets met bluescreen te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds een korte tijd last van dat mijn pc opeens opnieuw opstart.
Dit gebeurd meestal als ik een tijdje een spel aan het spelen ben of opstart.
Ik heb automatisch opnieuw opstarten bij fout uitstaan.Maar ik krijg geen blue screen geen error niks hij start gewoon opnieuw op. Het lijkt me sterk dat dit aan windows ligt want hij doet het ook bij windows installatie, et blauwe installatie stuk (ik was van plan opnieuw te installen).

Mijn processor is het waarschijnlijk ook neit want ik heb mbm geinstalled en zodra ik weer in windows zit na +- 30 sec, staat cpu graden maar op de 49-52 dit moet tog kunnen?

Dus ik dacht dat het mijn voeding was, die is nogal oud en 300Watt, dus ik heb een nieuwe q-tec 550 watt gehaald, en doet hij het nog steeds, echter hij houd het wel langer vol. Start pas opnieuw op na een 15minuten tot 1,5 uur.

Mijn specs zijn:

Gigabyte GA-7ZXE mobo
Radeon 9600Pro
Amd Athlon XP 2400+
768mb sdram

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik word er ondertussen strontziek van.

alvast bedankt

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:11
wat is de teperatuur na bv een paar minuten? Want als deze idel is op 49-52 grdaen lijkt me dit wel erg hoog. Als je dan een spelletje gaat spelen schiet deze nog een stuk omhoog. Kan zijn datie bij het opstarten even warmer is omdaie alles moet laden dus hij em eens een paar minuten in de gaten, kijken wat dan de temp is.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:30
Voor idle is dat echt een hoge temperatuur, download anders even een cpu stress programma en kijk dan wat je temps zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal zo kijken, ik ga denk ik wel counterstrike source zo ff windowed spele en dan de temperatuur in de gaten houden.

trouwens op me processor zit een standaard koeler die er bij zat.

wat betreft dersan, is deze een goeie ? http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

kzal er wel 1 van deze proberen:

http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_cpu.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 17:08 ]

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Start hij ook niet opnieuw op als je de stekker van de voeding er ff uit haalt er weer in doet? Zo nee dan is het inderdaad de kans dat 'iets' te warm wordt.

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
stp_4 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:08:
Start hij ook niet opnieuw op als je de stekker van de voeding er ff uit haalt er weer in doet? Zo nee dan is het inderdaad de kans dat 'iets' te warm wordt.
wat bedoel je precies?, hij start gewoon opnieuw op, hij valt niet uit. Lijkt me sterk dat je bedoelt me voeding stekker eruit te trekken als ik in windows zit :P

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
ik denk dat hij bedoeld dat je de stekker van de voeding er uit haalt en er weer indoet VOORDAT je de pc opstart. :X

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb nu cs lopen spele windowed met mbm open, hij is dan rond de 51 graden, normaal als ik allene in windows zit rond de 45

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik heb ditzelfde met NfS: U2. M'n CPU wordt niet te warm, maar het is gewoon een combi van Software, Hardware & drivers waarschijnlijk dat niet lekker zit. Verder draai ik gewoon UT2004 en CoD op 1280×960 en daarbij heb ik nooit geen last.
Ook ik heb de functie uit staan om opnieuw te booten dus ik zou ook gewoon netjes een blauw scherm moeten krijgen.

Verder draai ik op WinXP met SP2 Slipstream en een nVidia FX5700.

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:37:
Ik heb ditzelfde met NfS: U2. M'n CPU wordt niet te warm, maar het is gewoon een combi van Software, Hardware & drivers waarschijnlijk dat niet lekker zit. Verder draai ik gewoon UT2004 en CoD op 1280×960 en daarbij heb ik nooit geen last.
Ook ik heb de functie uit staan om opnieuw te booten dus ik zou ook gewoon netjes een blauw scherm moeten krijgen.

Ik heb dit probleem, met tot nu toe elk spel

- cs
- css
- rose online
- joint ops

zelfs een stom 2d spel of in sommige gevallen een filmpje :/

ik ga denk ik me garantie opeisen van me moederbord
daar ligt het waarschijnlijk aan, bij computerland gekocht er staat wel o pde bon 1 jaar garantie alleen in sommige gevallen langer maar daar moet je dan naar informeren, ik zal wel een mailtje sturen / bellen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:02 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shaggy_NL schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:37:

Ik heb dit probleem precies zo, met mijn AMD Athlon XP-M 2400, XP SP2 en een Radeon 9800 PRO. Heb nu tijdelijk mijn oude CPU er in zitten, en het lijkt over te zijn nu. Dus het is denk ik iets met de CPU, maar wat, I don't know. Het probleem had ik trouwens ook in UT2004 en NFS:U2...
Maar bij mij sloeg de PC gewoon compleet af. En geen error of niks geven... Het Windows Logboek geeft ook geen foutmelding of iets aan, anders had ik daaruit wel een oplossing kunnen bedenken... Had jij je PC trouwens overgeclocked? Misschien kan het daaraan liggen, aangezien ik dat wel heb...

Verwijderd

Topicstarter
kan je a.u.b. niet mijn post hijacken, want het gaat bij jullie echter om een ander probleem, ik heb het met ALLE SPELLEN,

bedankt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je al in het Logboek van Windows rondgesnuffeld op zoek naar het tijdstip van ellende? Zo ja: geeft die iets aan en zo ja: wat?

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:12:
Heb je al in het Logboek van Windows rondgesnuffeld op zoek naar het tijdstip van ellende? Zo ja: geeft die iets aan en zo ja: wat?
waarzo staat dat ergens? ergens in C:\Windows\ tog?

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb hetzelfde een paar keer gehad op een paar pc's (hardware ook gewisseld en weer terug gezet), tot ik erachter kwam dat het een of ander vaag virus was wat zijn weg had gevonden voorbij een niet-automatisch updatende virusscanner; sindsdien (na herinstallatie) gebruik ik een combinatie van twee scanners die geupdated worden en heb ik er nooit meer last van gehad ;)

en oja, ik gebruik nog steeds dezelfde hardware, nu met extra hardeschijven ook aan dezelfde voeding, als een van mijn servers c.q. werkstations, dus daar lag het echt niet aan (even los van dat hdd's niet 3.3V trekken).

probeer dus eens een herinstall met meteen een goede scanner en firewall; anders denken aan een voeding (die heb je al vervangen door een goede zei je (wattage zegt overigens niks, een richtbedrag van 60-100 euro wél), trek even al je kaarten behalve videokaart eruit en kijk of hij het dan nog doet, neem nieuwe drivers voor je geluidskaart en videokaart en ook andere hardware, trek even om de beurt de geheugenmodules eruit, etc. :)

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:20:
[...]

waarzo staat dat ergens? ergens in C:\Windows\ tog?
verwijzen naar een windows log heeft net zoveel zin als je hoofd tegen je gemotoriseerde grasmaaier aanhouden; dat ding staat altijd vol met niets-zeggende errors en de belangrijksten komen er toch niet in (immers, omdat windows dan inmiddels al op z'n gat ligt c.q. de computer koud aan het rebooten is (wat ik begrijp van TS)).

Verwijderd

heb je Windows XP met SP2? Veel mensen (waaronder ik) hebben problemen gekregen sinds de installatie van SP2.

Er zijn een paar dingen die je kunt proberen te doen:
1. In device manager je videokaart verwijderen, dus niet je drivers uninstallen (gewoon op delete drukken) volgende keer dat je dan opnieuw opstart herkent xp hem automatisch.
2. AGP (en evt memory) voltages verhogen
3. http://www.ati.com/support/infobase/3968.html op deze pagina staan ook een paar tips

hoop dat een van deze dingen je helpt...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar wati k niet snap is dat ik vanaf het begin een firewall en antivirus had en ik zit ook nogeens achter een server bak met anti virus en firewall :/

mjah ik wil geen risico nemen omdat ik dus windows al probeerde opnieuw te installen en toen crashte die bij het bijna (gelukkig nog net niet) formateren van me hd.

heb wat interresants gevonde

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/morpheusoke/omg.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:35 ]

Verwijderd

Ik had ook wel eens problemen, power management uitgezet in de bios deed voor mij wonderen.
nergens meer last van gehad

Verwijderd

Topicstarter
XXX_AlCapone schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:35:
Ik denk dat je WEL een bluescreen krijgt, maar dat je die gewoon hebt uitgeschakeld in windows.

Ga naar

- Properties van My Computer
- Advanced
- Startup and Recovery -> Settings
- System failure -> Automatically Restart uitzetten

Nu krijg je als het goed is wel een BSOD, met driver vermelding ed.

suc6
ik wil niet aso zijn ofzo maar als je eens mijn eerste post leest

Ik heb automatisch opnieuw opstarten bij fout uitstaan
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:29:
hmm, maar wati k niet snap is dat ik vanaf het begin een firewall en antivirus had en ik zit ook nogeens achter een server bak met anti virus en firewall :/

mjah ik wil geen risico nemen omdat ik dus windows al probeerde opnieuw te installen en toen crashte die bij het bijna (gelukkig nog net niet) formateren van me hd.

heb wat interresants gevonde

[afbeelding]
ja die moet je eens verwijderen (dus delete drukken) en pc opnieuw opstarten.
windows zet ze gewoon netjes terug (wel ff je resolutie weer goed). Dan kijken of je probleem er nog is

Verwijderd

Topicstarter
k ik heb dat gedaan kga nu ff gamen en kijken of m'n pc crasht, wow ik klik css in steam en direct crash :/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:51 ]

Verwijderd

:'(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
kheb sp2 ja maar ik had et crashe al daar voor met sp1

waar kan ik btw voltages verhoge???

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dr.dunno schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:24:
verwijzen naar een windows log heeft net zoveel zin als je hoofd tegen je gemotoriseerde grasmaaier aanhouden; dat ding staat altijd vol met niets-zeggende errors en de belangrijksten komen er toch niet in (immers, omdat windows dan inmiddels al op z'n gat ligt c.q. de computer koud aan het rebooten is (wat ik begrijp van TS)).
Grapje zeker.....

Dat log heeft wel degelijk zin. Ik heb ook flinke problemen gehad. Ook rebooten van m'n systeem. Een check in de logs leverde me op dat ik een defecte harde schijf had.
Logboek van Windows onzin? Bullsh*t

Maar het logboek kan je vinden:
start
configuratiescherm
Prestaties en onderhoud
Systeembeheer
Logboeken

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 15-01-2005 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de verwerking van het bestand ROSEonline.exe op het volume HarddiskVolume2 is de fout 0xC0000043 opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt.

dit misschien iets? aangezien hij ook onder roseonline crasht

en wtf is dit?? De toepassing kan vanwege een ongeldig manifest niet worden gestart. O-o

Resolve Partial Assembly mislukt voor Microsoft.Windows.Common-Controls. Foutmelding voor referentie: Het manifestbestand bevat een of meer syntaxisfouten.

en

Syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestand C:\WINDOWS\WinSxS\Policies\x86_Policy.6.0.Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_x-ww_5ddad775\6.0.2600.2180.Policy in regel 9.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 12:32 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je bent niet de enige met het probleem.

Google levert niet veel op maar wel iets op een ander forum:

[google=ROSEonline.exe]

http://www.onrpg.com/sutra149579.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:55:
kheb sp2 ja maar ik had et crashe al daar voor met sp1

waar kan ik btw voltages verhoge???
Als je proc nu al rond de 50 graden wordt in idle toestand moet je daar niet eens aan beginnen. Die temp wordt dan alleen maar hoger, zeker als je er rekening mee houdt dat bij 100% load je proc zo'n 50% a 75% warmer wordt dan in in idle toestand.

De tip is:
Haal je processorkoeler eraf, maak deze schoon: Dus stof eraf, en koelprut eraf met bv. aceton (nagellak remover). Doe dit ook met je processor zelf.
Monteer vervolgens je koeler weer terug, met een DUN laagje goede koelpasta.

Kijk of dat je temps beter maakt.

Zijn die dan nog niet beter, probeer dan je airflow in je case zo te verbeteren dat die temps alsnog verbeteren (kabels uit de weg ruimen, intake en outtake controleren en op elkaar afstemmen, of evt extra casefan).

Want pas als die temps naar beneden gaan heb je kans je probeem goed op te kunnen lossen.

Vergelijk eens met mijn temps:
-P4 3.0, stock speeds:
Idle 23 graden,
100% load (meerdere dagen achtereen) 43 graden.

Zo moet het zijn.

En overigens denk ik niet dat het aan dat roseonline alleen ligt, want je gaf zelf aan dat je het probleem bij ALLE games had. Vandaar dat ik weer terug kom op die temps die je aangaf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat van die cpu load,i k heb amd athlon xp en me broer zegt dat idle 45 dan normaal is en hij dan niet warmer word als 52 graden +-, maar goed ik ga eerst me moeder bord garantie opvragen bij computerland dan zie ik wel verder

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij kwam het omdat ik mijn onboard soundcard niet uit had geschakeld. Dus had ik 2 audio kaarten. Dit gaf ook hetzelfde effect onregelmatige reboots zonder bleu screen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen onboard en gebruik alleen onboard. geen extra geluidskaart of iets, ik kan proberen mijn onboard uit te schakelen.

waar doe je dat precies?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 14:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:52:
ik heb alleen onboard en gebruik alleen onboard. geen extra geluidskaart of iets, ik kan proberen mijn onboard uit te schakelen.

waar doe je dat precies?
in de BIOS

Verwijderd

Topicstarter
geen succes,

ik d8 succes te hebben na de cmos te hebben gerest ik kon nu 2 uur gamen zoiets en toen ging die weer :/
Pagina: 1