Mijn Samsung SyncMaster 710N blijkt op geen enkele andere modus goed te kunnen functioneren dan in een resolutie van 1280x1024 pixels. Als ik een spel start dat een andere resolutie toepast, verschijnt een foutmelding van de monitor in beeld, met de tekst "Not optimum mode. Recommended mode 1280x1024", waarna even later het beeld op zwart gaat. Na aan/uitzetten krijg ik wel weer beeld en kan ik het spel afsluiten, waarna de foutmelding ook verdwijnt, maar van veel speelplezier is zo natuurlijk geen sprake.
Ik heb van alles geprobeerd met het handmatig aanpassen van de resolutie en/of de refreshrate, maar niets mocht baten. Sterker nog, ook dan laat de monitor het zelfde gezeur zien.
Als ik echter een lagere resolutie instel (1024x768) én de refreshrate daarbij terugdwing naar 60Hz, dan accepteert de monitor het wel (vreemd, want bij de resolutie 1280x1024 staat de resolutie automatisch op 72Hz). Maar dan nog kan ik het spel niet spelen (het betreft overigens het behoorlijk tamme Civilization III, dus dan kan het probleem niet zijn lijkt me), want ik krijg alsnog die foutmelding voor mijn kiezen 
Any suggestions?
Thanx!
PS, mijn videokaart is een NVidia GeForce4 Ti 4800 SE
Ik heb van alles geprobeerd met het handmatig aanpassen van de resolutie en/of de refreshrate, maar niets mocht baten. Sterker nog, ook dan laat de monitor het zelfde gezeur zien.
Any suggestions?
Thanx!
PS, mijn videokaart is een NVidia GeForce4 Ti 4800 SE
[ Voor 6% gewijzigd door Solo2004 op 14-01-2005 15:42 ]