muziek mix programma

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
ik ben op zoek naar een simpel programma om muziek te mixen. nou heb ik een aantal dagen flink gezocht maar kom ik vooral op veel "dj wannabee" programmas uit maar zoiets zoek ik niet. op de laptop van mn vader(pc dus) had ik een heel simpel programma dat iets van 10 tracks had, daar sleep je je mp3 op en krijg je zon simpele waveform. daarover loopt een lijn dat het volume voorstelt, hier kun je dus punten aan toevoegen om een smooth overgang te maken naar de volgende track bijv.

zoiets zoek ik dus ook voor op de mac. punt is wel dat hij er uiteindelijk 1 grote mp3 van moet maken

Afbeeldingslocatie: http://www.acoustica.com/images/imix/mixer_800x600.gif
om dit programma op de pc ging het dus, dat lijntje in het midden van de waveform is dus de volume, hier kun je punten aan toevoegen om een vloeiende lijn te maken bijv

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Ehm...garageband?

leoaq.fm // Jeune Loop

• bolleh
garageband is een muziek maak programma, waar je je instrumenten op aansluit ed.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
bolleh schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:55:
[...]

garageband is een muziek maak programma, waar je je instrumenten op aansluit ed.
Dat is een mogelijkheid ja, evenals wat de TS vraagt :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Als je wat geluid wil opnemen, verdiep je dan eens in de basistechnieken en gebruik direct wat deftigs hé!
Sonar is bvb héél goed als full-blown multitrack opname ding, maar CoolEdit Pro bevat ook al een erg leuke multitrack functie met alles wat je nodig hebt.
Ik weet niet of deze programma's ook voor mac bestaan, maar er zijn vast ook erg goeie alternatieven!

Ik kan me trouwens niet inbeelden dat je door gewoon mp3's op tracks te slepen ooit iets deftigs gaat kunnen maken, vooral qua synchronisatie dan en zo ...
Gaat het om live opnames van een bandje of zo?
Een goeie methode in dat geval:
Speel eerst eens allemaal samen het liedje dat je wil oppakken, en neem dit op een track op.
Je mag fouten spelen dan en zo, alleen de timing doet ertoe.
En dan speelt elke muzikant om beurt z'n stuk in door mee te spelen met die vorig genoemde track. Je speelt dus die timingtrack af in de koptelefoon bvb en neemt tegelijkertijd het instrument op dat de muzikant speelt. Zo klopt de timing gegarandeerd!

• bolleh
DieterVDW schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:48:
Als je wat geluid wil opnemen, verdiep je dan eens in de basistechnieken en gebruik direct wat deftigs hé!
Sonar is bvb héél goed als full-blown multitrack opname ding, maar CoolEdit Pro bevat ook al een erg leuke multitrack functie met alles wat je nodig hebt.
Ik weet niet of deze programma's ook voor mac bestaan, maar er zijn vast ook erg goeie alternatieven!

Ik kan me trouwens niet inbeelden dat je door gewoon mp3's op tracks te slepen ooit iets deftigs gaat kunnen maken, vooral qua synchronisatie dan en zo ...
Gaat het om live opnames van een bandje of zo?
Een goeie methode in dat geval:
Speel eerst eens allemaal samen het liedje dat je wil oppakken, en neem dit op een track op.
Je mag fouten spelen dan en zo, alleen de timing doet ertoe.
En dan speelt elke muzikant om beurt z'n stuk in door mee te spelen met die vorig genoemde track. Je speelt dus die timingtrack af in de koptelefoon bvb en neemt tegelijkertijd het instrument op dat de muzikant speelt. Zo klopt de timing gegarandeerd!
waar het hier om gaat is om een reeks mp3tjes in elkaar te mixen, het hoeft geen professionele mix te worden. en het is zo dat alle mp3tjs in een bepaalde volgorde staan en vrijwel gelijke beats hebben(bpm verschilt zeer weinig)

het is dus NIET mijn bedoeling om muziek op te nemen, het gaat echt puur om het mixen

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

aan het screenshot te zien wil je gewoon "waveforms" in channels plakken een dat geheel samenvoegen. http://audacity.sourceforge.net/ kan meerdere waveforms samenvoegen.

You don't need eyes to see, you need vision

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
maar waarom gebruik je niet gewoon garageband?

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Wat dacht je van de Mac versie van Ableton?

Ableton Live is the music-production solution that allows you to spontaneously compose, record, remix, improvise and edit your musical ideas. Live brings your acoustic, electronic and virtual instruments, as well as your digital audio recordings, together in a single interface with unparalleled ease of use. In the end, Live lets you focus on what really matters: your music.

* From Sketch to Composition. Live's specialty is composition by improvisation. Record musical ideas, combine or create new songs, and compose on the fly. Live captures your every move for later refinement and editing. Details...
* The Musical Hub. Come together, right now. Live offers complete multitrack recording and editing for any acoustic source, hardware synthesizer or software instrument. Details...
* Easy MIDI. Yes, MIDI can be fun and easy. Drop a software instrument in a track and play. Drag and drop MIDI and audio effects, layer synths, and record MIDI as audio. Details...
* Pattern Mode. Your laptop is about to turn into a groove box. Live puts an arsenal of groove-making tools at your fingertips. Details...
* Mix and Remix. Instantly combine jazz with house with hip hop with soul... Live synchronizes it all in real time. This year, 58 international magazines voted Live as the best DJ tool on the market. Details...
* On-the-Spot Sound Design. Perform real-time sonic surgery on your sounds. Draw melodies, rhythms and effects changes onto loops and samples while they play. Details...
* Hands-on Control. Liberate yourself from the mouse. Play your sequencer like an instrument on stage or in the studio. Details...
* Live 4 Features. The full feature list, system requirements and Live 4 screenshots. Details...
* Pricing and Availability. Pricing information for the full version and upgrades. Details...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Precies!

Ableton is echt een geweldig pakket met onnoemelijk veel functie's! (Y)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz, even zoeken met google? Of even in de apple store kijken? Eigenlijk verwacht ik van iemand met > 5.000 post wel dat ie dat weet onderhand ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.