[Gerucht] Nieuwe Powerbook/iBook G5?

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Vandaag zag ik een interessante screenshot op MacOSX.nl. Het blijkt om een overzicht te gaan welke Apple winkels krijgen voor de levertijden en wanneer producten beginnen met de verzendingen. Opvallend is dat het hier gaat om de nieuwe producten van Apple, hier staan echter ook de PowerBook G5 en de iBook G5 in. Beide zullen volgens deze tabel in het tweede kwartaal dit jaar beginnen met de levering. Uit de gegevens blijkt dat er ook nog een iBook G4 blijft bestaan. De high-end iBook zal dus een G5 bevatten. Naar schatting zal de iBook tussen de 1,3 en de 1,5 miljoen producties per jaar krijgen. De PowerBook G5 zal naar schatting tussen de 30.000 en de 50.000 producties per maand krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4392

Inmiddels bevestigd op deze 3 andere sites:
www.digitimes.com, macworld en macrumors.

Dat zou voor mij betekenen dat ik toch nog maar even wacht met de aanschaf van m'n ibook.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Eerst zien dan geloven. Maar dit verhaal is wel hoopvol. Hoelang zal het dan nog duren als de hele productielijn is overgegaan (inclusief misschien Mac mini :9~)

EDIT: Dit is trouwens een Page2 rumor op MacRumors. Dus ze zijn niet zeker van de betrouwbaarheid.

[ Voor 26% gewijzigd door MacWolf op 14-01-2005 15:26 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nitai schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:21:
De PowerBook G5 zal naar schatting tussen de 30.000 en de 50.000 producties per maand krijgen.
Is dat niet een beetje wienig?
Bevestigd is een groot woord, ze melden allemaal dat ze het hebben zien staan op digitimes ;)
Dat zou voor mij betekenen dat ik toch nog maar even wacht met de aanschaf van m'n ibook.
Ik wacht denk ik sowieso tot maart, dan hoef ik niet extra te gaan betalen voor tiger :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03
ik heb onder andere daarom m'n G4 iBook nog snel verkocht gisteren, nu krijg je er ook nog een redelijke prijs voor terug, ik denk dat dat steeds minder word, ook nu met de mac mini.

Ik ben ook van plan om op de PB G5 te wachten, en misschien om de tijd te overbruggen nog een mini mac koop, maar ik verwacht de PB wel rond maart-april samen met Tiger.

Maarja, speculaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
2Q kan begin april maar ook eind juni zijn... Ik heb lang op een G5 laptop gewacht maar nu net een G4 besteld :/ Kan je een order bij de apple store annuleren? order status staat op 'open', is nog niet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Nitai schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:21:
Vandaag zag ik een interessante screenshot op MacOSX.nl. Het blijkt om een overzicht te gaan welke Apple winkels krijgen voor de levertijden en wanneer producten beginnen met de verzendingen. Opvallend is dat het hier gaat om de nieuwe producten van Apple, hier staan echter ook de PowerBook G5 en de iBook G5 in. Beide zullen volgens deze tabel in het tweede kwartaal dit jaar beginnen met de levering. Uit de gegevens blijkt dat er ook nog een iBook G4 blijft bestaan. De high-end iBook zal dus een G5 bevatten. Naar schatting zal de iBook tussen de 1,3 en de 1,5 miljoen producties per jaar krijgen. De PowerBook G5 zal naar schatting tussen de 30.000 en de 50.000 producties per maand krijgen.

[afbeelding]

Grappig om te zien dat geen van deze producten nog in Cupertino worden gefabriceerd; zou Apple zelf alleen nog maar de G5, iMac en eMac bouwen? Of zelfs dat al grotendeels geoutsourced hebben? Het lijkt een verstandige move; dit soort apparatuur in de VS bouwen drukt zwaar op de marge, beter dat in het verre oosten te laten doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Apple maakt geen cpu's zelf (ik bedoel daar de computers mee)

Waarom is G5 dan ineens rood? en een iBook G5? denk het toch niet, dan hadden ze de Mac mini ook wel G5 gemaakt.

Althans hoop het allemaal niet net voor me pa een iBook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Naar wat ik zoal lees op internet, heeft de G5 nog steeds een weg te gaan voordat hij energiezuinig en koel genoeg is voor toepassingen in kleine behuizingen. Dat er op de afgelopen Keynote geen nieuwe Powerbooks zijn gepresenteerd (ook geen dual core G4's), geeft wel al aan dat Apple ergens mee bezig is dat nog even duurt.

Ik hoop dat hij snel komt, die G5, ik zit er echt op te wachten, maar overweeg nu toch een G4 te kopen. De gerumourde speed bump lijkt me een teken dat ze nog een paar maanden tijd gaan rekken, en zo lang wil ik niet meer wachten :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Wat denken jullie als je het volgende artikel leest: http://www.technewsworld.com/story/36471.html

Juist, energiezuinige G5 processoren...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

MacWolf schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:33:
Wat denken jullie als je het volgende artikel leest: http://www.technewsworld.com/story/36471.html

Juist, energiezuinige G5 processoren...
Dat is al super oud nieuws. Augustus vorig jaar. Als ze echt zo ver waren, dan hadden ze op de afgelopen Keynote (4 maanden later) wel die nieuwe PB's aangekondigd.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
mwah.... dan kan ik net zo goed op een g6 mobile wachten. Denk dat dit allemaal nog wel even op zich laat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zomaar een tijdelijk probleem aangezien IBM niet de enige is die problemen heeft met de warmteontwikkeling. Zo brengt Intel ook geen 4 GHz uit omdat hier warmteontwikkeling een groot probleem is. Dat gaat zelfs over een desktop die d.m.v. een ATX kast niet meer genoeg luchtgekoeld kan worden.
Het is ook niet voor niets dat Apple al waterkoeling moet toepassen op de dual G5 2,5 GHz. Het dichtste bij ligt natuurlijk de iMac, maar die 5 cm dikte is niet zomaar weggewerkt. Apple heeft mij al vaker verrast (iMac G5, Mac mini), maar voorlopig zie ik het nog niet gebeuren en zeker niet in een iBook. Apple kan nu genoeg winst halen uit de iPod, Mac mini en de iMac G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De krant van wakker Nederland weet het inmiddels al zeker: http://www.telegraaf.nl/i...powerbook_aanstaande.html

Wat nou geruchten? 'De nieuwe ‘krachtboek’ is het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar.'

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
zal wel koel zijn als er een G5 komt dan wacht ik nog effe met een ibook ofzo kopen :P.

en dat artikeltje in de telegraaf brengt het wel overtuigend ;)

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja maarja, telegraaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

spenky schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:15:
zal wel koel zijn als er een G5 komt dan wacht ik nog effe met een ibook ofzo kopen :P.

en dat artikeltje in de telegraaf brengt het wel overtuigend ;)
Voordat je al te enthousiast gaat worden: de telegraaf heeft dat zelfde plaatje gezien als hierboven staat, heeft nog nooit van 'geruchten' of 'photoshop' gehoord, en dus komen er powerbooks G5 het tweede kwartaal van 2005. Ik zou er niet te veel op rekenen, of in ieder geval niet meer door dit artikel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
haha jaah, maar ze zouden tog wel een keer moeten komen met een g5 in een ibook ken tog nie anders... en aangezien die ook al die die platte imacg5 kan zouden ze het tog zo ver kunnen krijgen dat ie in een ibook/powerbook kan...

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
ik denk dat het bullshit is.
ten eerste omdat apple nooit zo gek is om zowel een powerbook G5 als een ibook G5 tegelijk uit te brengen(ibook is pas recentelijk over op de g4, de powerbook heeft die al een heeele tijd) en ten tweede omdat niemand er op rekent. alleen dit plaatje suggereert een mobile G5
spenky schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:23:
haha jaah, maar ze zouden tog wel een keer moeten komen met een g5 in een ibook ken tog nie anders... en aangezien die ook al die die platte imacg5 kan zouden ze het tog zo ver kunnen krijgen dat ie in een ibook/powerbook kan...
een imac g5 is wel ff wat dikker dan een powerbook/ibook he. bovendien is het nog wel wat anders om een g5 in een stilstaande desktop te vrotten dan in een veel bewegende notebook. en de reden dat de g5 in de imac zit is het fan systeem, aan de onderrand wordt er koude lucht aangezogen, aan de bovenkant eruit geblazen. dit geintje is zowel bij de powerbook als bij de ibook onmogelijk omdat die veel meer volgebouwd zitten, plus de powerbook moet ook nog eens dichtgeklapt kunnen werken.

nee ik noem dit bullshit :)
of dacht je dat apple voor spek en bonen zn dual 2.5ghz als topsysteem houdt met vloeistofkoeling? of ze zouden een 1ghz g5 ofzow in de notebooks moeten zetten, maarja daar schiet je geen flikker mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof er ook niks van. Het lijkt me zoiezo inderdaad onwaarschijnlijk dat de iBook en Powerbook tegelijkertijd een G5 krijgen, maar wat mij nog meer aan het twijfelen brengt is dat dit informatie zou zijn die aan dealers gegeven is.. terwijl dealers juist nooit iets weten over nieuwe producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
bolleh schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:44:
ten eerste omdat apple nooit zo gek is om zowel een powerbook G5 als een ibook G5 tegelijk uit te brengen(ibook is pas recentelijk over op de g4, de powerbook heeft die al een heeele tijd) en ten tweede omdat niemand er op rekent. alleen dit plaatje suggereert een mobile G5
Scheelt mij weer typen ;)

iBook loopt ALTIJD minstens een jaar achter op de techniek van de PowerBook
Lees:

- Bluetooth
- Processor ( G4 ipv G3 )
- Superdrive

Zal er nog wel een paar vergeten maar al deze dingen kwamen pas een jaar later (soms langer) in een iBook terwijl ze er al waren in een PowerBook...

EDIT: Ik verwacht wel dat er nieuwe 15" en 17" PowerBooks aankomen; de huidige modellen stammen van 18 maart 2004 (!!!) dus voor eind maart moeten ze zeker wel nieuwere modellen op de markt hebben gebracht...

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 16-01-2005 11:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Ballebek schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:10:
EDIT: Ik verwacht wel dat er nieuwe 15" en 17" PowerBooks aankomen; de huidige modellen stammen van 18 maart 2004 (!!!) dus voor eind maart moeten ze zeker wel nieuwere modellen op de markt hebben gebracht...
Ik neem aan dat je april bedoeld, ik heb namelijk mijn Powerbook in april besteld, drie dagen nadat de nieuwe PB's aangekondigd waren.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:13
azt33 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:02:
[...]

Ik neem aan dat je april bedoeld, ik heb namelijk mijn Powerbook in april besteld, drie dagen nadat de nieuwe PB's aangekondigd waren.
Sjit, je hebt gelijk :X
Had 31 maart een 1Ghz besteld maar die was niet meer op voorraad. Excuus :D
Introduction Date: April 19, 2004
Bron: Apple Salesweb

[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 16-01-2005 20:25 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 14-09 22:21

996

Tiger, Powerbook met een G5 en dan liefst ook nog een fikse (extra) prijsverlaging . . . _/-\o_

Als het toch eens allemaal op korte termijn zou gebeuren :9~

Ik weet zeker dat dit forum volstroomt met nieuwe switchers . . .

Ik wacht maar af (in spanning, dat wel !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Als er al een g5 pb aankomt dan zal die alleen maar weer duurder zijn. Ruim over de 3000 denk ik... voor een 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:18:
Tiger, Powerbook met een G5 en dan liefst ook nog een fikse (extra) prijsverlaging . . . _/-\o_

Als het toch eens allemaal op korte termijn zou gebeuren :9~

Ik weet zeker dat dit forum volstroomt met nieuwe switchers . . .

Ik wacht maar af (in spanning, dat wel !!)
Hmm, de meeste switchers zullen eerder van een nieuwe iBook komen dan van een Powerbook, omdat die simpelweg veel meer verkopen. Tiger daarintegen kan wel een leuke reden zijn om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
bolleh schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:44:

[...]

een imac g5 is wel ff wat dikker dan een powerbook/ibook he. bovendien is het nog wel wat anders om een g5 in een stilstaande desktop te vrotten dan in een veel bewegende notebook. en de reden dat de g5 in de imac zit is het fan systeem, aan de onderrand wordt er koude lucht aangezogen, aan de bovenkant eruit geblazen. dit geintje is zowel bij de powerbook als bij de ibook onmogelijk omdat die veel meer volgebouwd zitten, plus de powerbook moet ook nog eens dichtgeklapt kunnen werken.

nee ik noem dit bullshit :)
of dacht je dat apple voor spek en bonen zn dual 2.5ghz als topsysteem houdt met vloeistofkoeling? of ze zouden een 1ghz g5 ofzow in de notebooks moeten zetten, maarja daar schiet je geen flikker mee op ;)
wat is dat nou voor een onzin...?! Zou zouden tog wel een keer die g5 in een notebook moeten stoppen... willen ze anders vooraltijd bij die g4 blijven... nou lijkt me niet. dus vind eg onzin dat het niet zou kunnen!

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
spenky schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:14:
[...]

wat is dat nou voor een onzin...?! Zou zouden tog wel een keer die g5 in een notebook moeten stoppen... willen ze anders vooraltijd bij die g4 blijven... nou lijkt me niet. dus vind eg onzin dat het niet zou kunnen!
er zijn al genoeg verhalen van de ontwikkelaars van de g5 en van apple zelf geweest dat ze grote problemen hebben met de hitte. steve jobs zei voor het eind van 2004 met de dual powermacs op 3ghz te zitten, apple zit nog steeds op dual 2.5ghz, MET vloeistofkoeling en GROTE problemen qua levering. dat zegt mij genoeg dat het nog wel even duurt voordat er een g5 in een notebook komt. vergeet ook niet dat er ook een dual g4 op 1 chip ontwikkeld is. dus apple hoeft niet zo nodig over op de "huidige" g5 in de notebooks, ik gok dat de dual g4 eerst komt, dat men dan meer tijd heeft om een zuinige g5 te ontwikkelen en dat die dan in de notebooks komt. let wel, een dual g4 levert een flinke prestatieboost en maakt een g5 in een notebook vrij overbodig voor het komende jaar
Low-Fi schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:20:
Als er al een g5 pb aankomt dan zal die alleen maar weer duurder zijn. Ruim over de 3000 denk ik... voor een 15"
ik ben het ermee eens dat het duurder zal worden, maar dit is overdreven. wat is je bron? behalve je gut-feeling dan. dat die prijzen omhoog gaan tov een powerbook g4 lijkt me redelijk logisch maar zoveel...dat lijkt me zeer overdreven. ken ook vrijwel niemand die dan ook zon ding zal kopen...behalve bedrijven die een top-notch notebook nodig hebben, maar dan zal die g5 wel een flinke snelheid moeten hebben, en dan denk ik aan 2ghz+

[ Voor 24% gewijzigd door bolleh op 17-01-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

spenky schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:14:
[...]

Misschien is het wel helemaal niet zo. Misschien zitten wij hier met z'n allen te speculeren over een G5 powerbook die nooit gaat komen. Misschien is de hele G5 architectuur wel compleet ongeschikt voor mobile devices, maar het blijft allemaal bij "misschien".
Het is helemaal niet zeker dat er uberhaupt een G5 komt. Intel en AMD hebben toch ook een aparte notebooklijn ontwikkeld? (centrino/turion). Wellicht heeft Apple wel een contract lopen met IBM of Motorola waar wij niets van weten. Het lijkt me in ieder geval niet logisch dat uit te sluiten :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
dawuss schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:20:
[...]

Misschien is het wel helemaal niet zo. Misschien zitten wij hier met z'n allen te speculeren over een G5 powerbook die nooit gaat komen. Misschien is de hele G5 architectuur wel compleet ongeschikt voor mobile devices, maar het blijft allemaal bij "misschien".
Het is helemaal niet zeker dat er uberhaupt een G5 komt. Intel en AMD hebben toch ook een aparte notebooklijn ontwikkeld? (centrino/turion). Wellicht heeft Apple wel een contract lopen met IBM of Motorola waar wij niets van weten. Het lijkt me in ieder geval niet logisch dat uit te sluiten :)
jah dat ze bijvoorbeel iets van een g5 mobile maken ofziets... Dat zou dan opzich ook wel kunnen... maarja we zien het wel binnekort of dit waar is of niet... :)

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
spenky schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:23:
[...]

jah dat ze bijvoorbeel iets van een g5 mobile maken ofziets... Dat zou dan opzich ook wel kunnen... maarja we zien het wel binnekort of dit waar is of niet... :)
dat is mogelijk natuurlijk maar is tegelijkertijd weer onwaarschijnlijk, en wel om de volgende reden:

een mobile versie moet minder stroom gebruiken en zodoende minder warmte afgeven(het grootste probleem van de g5 processoren). en als je dan ziet dat apple's powermac al een hele tijd op 2.5ghz zit met vloeistofkoeling biedt dat weinig perspectief, zeker als ze al op 3ghz hadden willen zitten. wat dan weer enigsinds hoopvol is is de recente introductie van de xserve 2.3ghz. maar of dat een voorbode is van zuinigere g5 processoren is maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47
Ik vind het vreemd dat er tot nu toe pas een persoon is die haar noemde, maar ik ga zelf ook voor de Dual Core G4... Ik denk dat Apple die, in plaats van de G5, in de volgende Powerbooks zal prakken.

De iBook zal, zoals eerder gezegd, gewoon nog ff op de G4 blijven omdat ze (ook zoals al gezegd) nog niet eens zo lang daar mee draaien. Bovendien zou anders de grens tussen iBook en Powerbook _weer_ vervagen.

Vooralsnog roep ik dus ook "BS" bij dat plaatje van pag. 1. De tijd zal het verder wel leren...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
bolleh schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:19:
ik ben het ermee eens dat het duurder zal worden, maar dit is overdreven. wat is je bron? behalve je gut-feeling dan. dat die prijzen omhoog gaan tov een powerbook g4 lijkt me redelijk logisch maar zoveel...dat lijkt me zeer overdreven. ken ook vrijwel niemand die dan ook zon ding zal kopen...behalve bedrijven die een top-notch notebook nodig hebben, maar dan zal die g5 wel een flinke snelheid moeten hebben, en dan denk ik aan 2ghz+
Gutfeeling idd... want de 15" was tot kort geleden ook nog zon 3000 euro (sd 128mb video, 512mb 80gb 5400). In de nieuwe pb zullen weer wat nieuwe technieken komen waarvoor je zult moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Het is trouwens ook even interessant om dit AppleInsider artikel even te lezen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.macrumors.com/
According to French Mac enthusiast site MacBidouille (english translation), current PowerBooks and eMacs have been declared end-of-life by French reseller FNAC.

We have just been informed that PowerBooks as well as eMac Superdrive have been declared "End of Life" at the FNAC (largest multimedia consumer shop in France).
This means that once machines in stock have been sold; there will not be any new shipment for the same ordering number.
PS: this is not a rumor, simply a fact. We let you draw your own conclusions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hetgeen niet perse hoeft te zeggen dat er PowerBooks G5 aankomen, het kan ook gewoon de al eerder genoemde snelheidsverhoging van 167 MHz, samen met andere kleine updates, zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 16:51
Hm, mijn iBook ligt nu op het vliegtuig te wachten in Shanghai, als er serieus binnen nu en een week of wat een G5 iBook wordt gelanceerd dan ga ik echt even flink schelden...

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van de Apple Store of ik die iBook die ik had opgeslagen in m'n mandje nog wilde bestellen of dattie uit het systeem verwijderd kon worden. Dat mandje heb ik een paar dagen geleden pas aangemaakt, normaal zijn ze nooit zo snel met bellen.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AntiChris schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:40:
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van de Apple Store of ik die iBook die ik had opgeslagen in m'n mandje nog wilde bestellen of dattie uit het systeem verwijderd kon worden. Dat mandje heb ik een paar dagen geleden pas aangemaakt, normaal zijn ze nooit zo snel met bellen.
Gaven ze ook nog een reden, of heb je hier toevallig naar gevraagd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik zat op de fiets en het was nogal lawaaierig (stond net te wachten bij een druk kruispunt (Ring - Montgomerylaan in Eindhoven)), nee, niet naar gevraagd :)

- Bent u meneer Luijten?
- Ja, ik sta buiten

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChris op 19-01-2005 16:53 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/g5_powerbook.jpg
zou die er zoiets uit moeten zien ;) lol

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

wat raar dat je dan gebelt word, ik heb zo vaak iets in dat mandje staan, dan bellen ze ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

spenky schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:17:
[afbeelding]
zou die er zoiets uit moeten zien ;) lol
Waarschijnlijk is dat de reden waarom hij er nu nog steeds niet is :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ben al zo vaak gebeld :) Een keer een powerbook gecanled. Werd ik een dag later terug gebeld. Waarom heeft u hem gecanceld. Hier heeft u mijn telefoon nummer als u hem wel wil bestellen dan geef ik u korting etc etc :)

En laats ging er iets fout met me credit card (fout van interpay) en toen belde er iemand uit ierland en stelde me een andere betalingswijze voor.

Apple verkoopt graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Wel, wat me wel is opgevallen -- ik zag onlangs ook dat bericht over het "end of life" gaan van de PowerBooks verschijnen -- is dat sinds gisteren de levertijd van standaard PowerBooks niet meer 'verzendklaar binnen 24 uur' is, maar dat de 15" en 17" PowerBooks binnen 6 tot 8 dagen verzendklaar zijn, en de 12" pas binnen 9 tot 11 dagen. En dat terwijl gisteren alles nog normaal was.

Het is in ieder geval duidelijk dat Apple met het een of ander bezig is in hun logistiek proces, maar of het betekent dat er updates aan zitten te komen weet ik natuurlijk niet. Al zegt mijn, niet buitengewoon ontwikkelde, gutfeeling dat G5's in een PowerBook nog wel even zullen duren. ThinkSecret voorspelde een tijdje geleden voor de Expo nog wel updates voor de PowerBook, dus misschien dat dat nu staat te gebeuren. Al heb ik elders weer gelezen dat 'end of life' verklaren alleen bij iets groots gebeurt. Gemengde berichtgeving dus. Ik weet het niet, ik laat me wel gewoon verrassen :P. En als er niks gebeurt hebben we toch weer even lekker kunnen speculeren ;).

[ Voor 2% gewijzigd door wouterve op 20-01-2005 23:57 . Reden: edit omdat er iets misging met de aanhalingstekens... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
wouterve, nu zeg je me toch wat....niet eens aan gedacht. Het zou idd. heel goed kunnen dat de 'oude' Powerbooks nu een langere tijd over doen om geleverd te worden. Scherp, of het zo is, is natuurlijk maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ook bij MacRumors is dit opgevallen:
PowerBook shortages are being reported by resellers worldwide, with Apple's own online store putting shipping dates now at 7 - 10 days out. Delays like these usually signify a product change is about to occur, and the G4 PowerBook is expected to have a minor speed bump revision according to Think Secret. G5 PowerBooks have been in the rumor news recently, but aren't expected to show for some time to come.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
stel nou dat de g4 1.5 ghz naar 1.7 gaat... ga je dat dan echt merken? Denk het niet eigenlijk.

Mss idd een grotere harddisk maar ik heb een externe van 500gb. BT 2.0? Ik heb genoeg aan bt 1.0 voor een muis toch? Mss dat ze er een andere videokaart instoppen? Van 64 naar 128mb videostandaard tja ach... (ik ga hier uit van rumors op thinksecret)

Denk dat het allemaal een beetje gaat tegenvallen eerlijk gezegd. Offfff ze moeten idd wel met een g5 komen maar die zal dan denk ik hooguit 1.4ghz zijn ivm warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik ben ook tevreden met een dual G4tje hoor. al dat gezanik over die G5, dat 64-bits is echt niet noodzakelijk. (nog niet dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Low-Fi schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:38:
stel nou dat de g4 1.5 ghz naar 1.7 gaat... ga je dat dan echt merken? Denk het niet eigenlijk.

Mss idd een grotere harddisk maar ik heb een externe van 500gb. BT 2.0? Ik heb genoeg aan bt 1.0 voor een muis toch? Mss dat ze er een andere videokaart instoppen? Van 64 naar 128mb videostandaard tja ach... (ik ga hier uit van rumors op thinksecret)

Denk dat het allemaal een beetje gaat tegenvallen eerlijk gezegd. Offfff ze moeten idd wel met een g5 komen maar die zal dan denk ik hooguit 1.4ghz zijn ivm warmte.
En als het nou al die dingen zouden zijn, voor de prijs van de huidige series, ik denk dat dat best een redelijke update is dan :) G5's zullen inderdaad nog wel niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als er een G5 erin komt, eet ik mijn iSchoen op :P
De iBook en Powerbook verschillen niet veel van elkaar meer. Maar het ziet er niet naar uit dat de aankomende update een G5 wordt. Vergis je niet dat Apple een G5 in een 1 inch dikke laptop moet stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja en volgens mij is een single g5 op 1.6 of iets in die buurt nauwelijks sneller dan een g4 op dezelfde snelheid. Enige voordeel is dan nog 64bit.... nou ja voordeel ;)

En dan maar niet te hebben over de kinderziektes die revisie a producten hebben van apple ;)

[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 23-01-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

O.D.Smolik schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:30:
Als er een G5 erin komt, eet ik mijn iSchoen op :P
De iBook en Powerbook verschillen niet veel van elkaar meer. Maar het ziet er niet naar uit dat de aankomende update een G5 wordt. Vergis je niet dat Apple een G5 in een 1 inch dikke laptop moet stoppen!
Een iMac G5 is 2 inch dik, nu zou ik denken dat Apple er misschien voor kiest om de PB misschien een klein beetje dikker te maken (nog steeds kleiner dan 2 inch natuurlijk) en er dan wel een G5 in kan frotten? Innovatie heeft tijd nodig!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Pindkaas schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:09:
[...]

Een iMac G5 is 2 inch dik, nu zou ik denken dat Apple er misschien voor kiest om de PB misschien een klein beetje dikker te maken (nog steeds kleiner dan 2 inch natuurlijk) en er dan wel een G5 in kan frotten? Innovatie heeft tijd nodig!
Ik denk niet dat Apple een dikke powerbook uit zou brengen. Ze hebben daar design hoog in het vaandel staan, en ik denk dat ze meer waarde hechten aan een portable powerbook dan aan een monsterlijk snelle powerbook.
Je zegt zelf al: Innovatie heeft tijd nodig. Ik denk dat Apple nog wel flink wat tijd nodig heeft om die G5 in een Laptop te krijgen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dawuss schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:20:
[...]

Ik denk niet dat Apple een dikke powerbook uit zou brengen. Ze hebben daar design hoog in het vaandel staan, en ik denk dat ze meer waarde hechten aan een portable powerbook dan aan een monsterlijk snelle powerbook.
Je zegt zelf al: Innovatie heeft tijd nodig. Ik denk dat Apple nog wel flink wat tijd nodig heeft om die G5 in een Laptop te krijgen :)
Ik bedoel alleen te zeggen dat de casing misschien een beetje kan veranderen. Wanneer hij 3mm dikker zal worden met een G5 er in, zal er volgens mij niemand om huilen.
Daarbij was er ook eerst de 15" PB en kwamen later pas de 12" en 17".

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Volgens ThinkSecret:

http://www.thinksecret.com/news/0501expo5.html
At the high-end, the new PowerBooks will top out at 1.67GHz, sources say. Other chances will be similarly minor: the 80GB/4200RPM hard drive found on the current high-end 15-inch and 17-inch models will be replaced with a 100GB hard drive spinning at 5400-rpm. The video card at the high-end will remain ATI's Radeon 9700, but it will be given a boost from 64MB of memory to 128MB. The PowerBook SuperDrive will also gain official support for DVD+R media, along with the DVD-R discs that have always worked.

At the low-end, the 12-inch PowerBook will be upgraded to 1.5GHz. Hard drive size will remain at 60GB, but the drive will be upgraded from a 4200-rpm model to 5400-rpm drive, marginally improving performance. Other specifications will remain unchanged from the current 12-inch PowerBook.

All PowerBooks will also be upgraded to the new Bluetooth 2.0 specification with Enhanced Data Rate, introduced in November. Bluetooth 2.0 is about three-times faster than Bluetooth 1.1, consumes less power, and is backwards compatible with Bluetooth 1.1 devices.
* bartvb had gehoopt op een update/upgrade van de videokaart voor de 12" PowerBook. Helaas ;(

Wat gebeurt er eigenlijk met de prijzen tijdens een update van bepaalde modellen? Blijven die hetzelfde of gaan die wat omhoog?

[ Voor 10% gewijzigd door bartvb op 24-01-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

bartvb schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:43:
Volgens ThinkSecret:

http://www.thinksecret.com/news/0501expo5.html

[...]

* bartvb had gehoopt op een update/upgrade van de videokaart voor de 12" PowerBook. Helaas ;(

Wat gebeurt er eigenlijk met de prijzen tijdens een update van bepaalde modellen? Blijven die hetzelfde of gaan die wat omhoog?
Dat is overigens wel een bericht van voor de MacWorld Expo, dus of dat ook de definitieve updates gaan worden is niet zeker. Wat de prijzen worden is vrij moeilijk te zeggen, ik denk dat we gewoon moeten afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Inmiddels zijn op verschillende geruchtensites de volgende feiten verzameld:

- Niet alleen zijn de PowerBooks op de online Apple Store vertraagt, ook in verschillende winkels (je weet wel, van die gebouwen, buiten) zijn de PowerBooks weggehaald van de display-stands. Er staan dus gewoon een paar lege stands in verschillende winkels

- De laatste keer dat iets dergelijks gebeurde was toen de de PowerBook de nieuwe aluminium behuizing kreeg. Voor speed-updates of andere kleine updates gebeurd dit normaal gezien niet

-Op www.apple.com/powerbook staat in de source onderaan het volgende:
HTML:
1
2
3
<!--BEGIN AVENUE A-->
[img]"http://switch.atdmt.com/action/apple_g5_powerbook">
<!--END[/img]

Oftewel, er lijkt 'iets' te gaan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Hertog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:59:
Inmiddels zijn op verschillende geruchtensites de volgende feiten verzameld:

- Niet alleen zijn de PowerBooks op de online Apple Store vertraagt, ook in verschillende winkels (je weet wel, van die gebouwen, buiten) zijn de PowerBooks weggehaald van de display-stands. Er staan dus gewoon een paar lege stands in verschillende winkels

- De laatste keer dat iets dergelijks gebeurde was toen de de PowerBook de nieuwe aluminium behuizing kreeg. Voor speed-updates of andere kleine updates gebeurd dit normaal gezien niet

-Op www.apple.com/powerbook staat in de source onderaan het volgende:
HTML:
1
2
3
<!--BEGIN AVENUE A-->
<!--END[/img]

Oftewel, er lijkt 'iets' te gaan gebeuren ;)
Hmm, die footer staat er inderdaad bij mij ook hier. Dat is toch op z'n minst interessant :)

Wel vreemd dat het geen plaatje is, en dat www.atdmt.com verder heel weinig met Apple te maken heeft. Dat het een online marketing bureau is, is dan weer wel positief:
Atlas DMT, creator of the Atlas Suite, equips ad agencies and media groups with the only tools and services needed to deliver effective digital marketing. Our end-to-end solution enables you to plan, serve, analyze and manage successful online campaigns.
Ik ben benieuwd!

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat ding in die source van de Apple site staat er al heel lang.. bij het vorige G5 Powerbook gerucht (paar maanden terug) werd dat ook al genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat is een 'hele tijd'? 12 mei vorig jaar in ieder geval nog niet, en zo veel is die pagina in de tussentijd niet gewijzigd.

(Zie: http://web.archive.org/we...//www.apple.com/powerbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTML:
1
2
3
<!--BEGIN AVENUE A-->
<!--END[/img]
en op woensdag 26 januari 2005 @ 16:39 het volgende:
Wat is een 'hele tijd'? 12 mei vorig jaar in ieder geval nog niet, en zo veel is die pagina in de tussentijd niet gewijzigd.
Dit klinkt als een bijzonder goed gerucht als zelfs in de source van de apple site powerbook G5 staat genoemd! :9 Dat dat er dan misschien al een poosje in zou staan doet mi niets af van dit gerucht; dat zetten ze er toch niet zo maar in? Daarnaast lijkt het opmaken van de huidige voorraden imho eerder op een nieuw model te duiden dan op een speed bump/revisie van het huidige model.

In de comments om de image staat overigens Avenue A en dat is een reclame bureau dat graag via spyware werkt: http://www.avenuea.com/ en http://www.google.nl/sear...ENUE+A%22+AND+spyware&lr= (detail: Apple staat niet bij het portfolio maar Microsoft/MSN wel)

ben benieuwd ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je zo'n footer echt moet geloven... Zoiets groots als een G5 update in een powerbook gaan ze NOOIT uitlekken via zo iets banaals. Ze gebruiken het gewoon om de geruchtenmolen nog even langer rond te laten gaan, en zoveel mogelijk aandacht vast te houden.

Apple houdt gewoon van subtiele dingen, net zoals dat regeltje bij de nieuwe iPod shuffle; Do not eat iPod Shuffle :Y)

Ik denk nog steeds dat er voorlopig nog geen G5 powerbook komt, maarja, wie weet :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat is de toegevoegde waarde van g5 in een notebook nou eigenlijk? Kan iemand me dat duidelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Low-Fi schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:52:
Wat is de toegevoegde waarde van g5 in een notebook nou eigenlijk? Kan iemand me dat duidelijk maken?
Tsja, met zo'n mentaliteit kun je natuurlijk beter een 386 laptop gaan kopen :)

De G5 is het vervolg op de G4, en daarna zal de G6 komen, en ook dan willen we vooruit. Stilstand is achteruitgang.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Het leuke (of juist niet) van dat rare "plaatje".... is dat je iedere gewenste url in kan tikken beginnend met "http://switch.atdmt.com/action" en je krijgt hetzelfde lege 1x1px GIF-image..

http://switch.atdmt.com/action/hyperionisleet
http://switch.atdmt.com/action/omgwtfbbq

dus...ik hecht niet echt waarde aan dit dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Low-Fi schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:52:
De pwoerbook is al bijna twee jaar nauwelijks gewijzigd, het wordt tijd voor een nieuwe.

Persoonlijk zou ik overigens blijer worden van een dual core G4 powerbook dan van 1,5 Ghz G5 powerbook. Klok voor klok is de G5 niet eens zo veel sneller dan de G4 als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat is precies wat ik bedoel. En waarschijnlijk omdat het een mobiele is zal de buspeed ook wel weer lager liggen. Een 1.6 g5 is nauwelijks sneller dan een g4 op dezelfde snelheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Ook niet straks met Tiger?

[ Voor 16% gewijzigd door HyperioN op 26-01-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Hertog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:34:
[...]

De pwoerbook is al bijna twee jaar nauwelijks gewijzigd, het wordt tijd voor een nieuwe.

Persoonlijk zou ik overigens blijer worden van een dual core G4 powerbook dan van 1,5 Ghz G5 powerbook. Klok voor klok is de G5 niet eens zo veel sneller dan de G4 als ik het goed begrepen heb.
Tsja, er is nu ook nog niet zo veel om mee te benchmarken he :)
De G5 is een 64 bits processor, en er is nog maar weinig software die daar effectief, zo niet uberhaupt gebruik van maakt.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Maar het voordeel van de G5-processor is natuurlijk wel weer dat ie 64 bits is, en dat zal toch, zeker in de toekomst, steeds belangrijker worden.

Of blaat ik nu weer allerlei vage dingen? :P Niet dus, damn you Dawuss ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Evil Brain op 26-01-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Tegen de tijd dat 64bit echt belangrijk is geworden zitten we minimaal 2 a 3 jaar verder. Tegen die tijd koop ik dan wel weer een nieuwe.

Ik wens sws de mensen succes die een revisie a g5 laptop kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk eigenlijk dat er geen G5 powerbook zal komen.

Dat ding gebruikt gewoon teveel stroom en is niet eens zoveel sneller. In een ander topic hier stond deze link http://www.macintouch.com/perfpack/comparison.html met een vergelijking tussen de G5 en G4, waar nog meer uit blijkt dat er niet zoveel voordelen zitten om een G5 in een laptop te steken.

Ik denk dat Apple over een tijdje met een G5-mobile komt, en dat ding hoeft natuurlijk kwa architectuur helemaal niet op een G5 te lijken, het kan ook gewoon verder ontwikkelde G4 zijn met wat extra's.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Johnny schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:02:
Ik denk eigenlijk dat er geen G5 powerbook zal komen.

Dat ding gebruikt gewoon teveel stroom en is niet eens zoveel sneller. In een ander topic hier stond deze link http://www.macintouch.com/perfpack/comparison.html met een vergelijking tussen de G5 en G4, waar nog meer uit blijkt dat er niet zoveel voordelen zitten om een G5 in een laptop te steken.

Ik denk dat Apple over een tijdje met een G5-mobile komt, en dat ding hoeft natuurlijk kwa architectuur helemaal niet op een G5 te lijken, het kan ook gewoon verder ontwikkelde G4 zijn met wat extra's.
Dat het onwaarschijnlijk is dat er G5 powerbooks aan zitten te komen ben ik met je eens, maar een mobile G5 gaat echt niet een doorontwikkelde G4 zijn. Dan zou het allemaal veel te onoverzichtelijk worden. Dan heb je een 64 bits en een 32 bits G5, lijkt me niet waarschijnlijk.

Misschien gooien ze er bij de komende update voor de gein wel een dual core G4 tegenaan, wie zal het zeggen :) Ik hoop in ieder geval dat ze het een beetje snel doen :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Bestaan er sowieso dual core laptops? Ik geloof het niet, Apple zou dan wel de eerste zijn denk ik. Misschien dat er toch een G5 in komt, al is het met veel lagere specs. Misschien dat ze een totaal nieuwe naam verzinnen om de G5 benaming te omzeilen. Apple is erg goed in marketing....(kijk maar naar de Shuffle).

offtopic:
Al hoop ik stiekem dat er een G5 komt, al is het alleen maar zodat O.D.Smolik z'n iSchoen op eet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

HTML:
1
2
3
<!--BEGIN AVENUE A-->
<!--END[/img]
Marketing truc. Veel zoekmachines zijn inmiddels zo slim dat ze verder kijken dan de keywords die een site aangeeft. Door het onzichtbare plaatje wordt een Powerbook G5 onzichtbaar genoemd op de site.

Gevolg? Tik in altavista 'Apple G5 Powerbook' in en de eerste resultaten verwijzen naar Apple.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

AppleInsider - Briefly: PowerBook G5, MWSF satellite feed, product availability...
"But perhaps the most interesting confirmation is that Hypertransport has a design win for the Apple PowerBook. This would appear to be confirmation that a G5 PowerBook is definitely turning up and that despite thermal problems, it is at least in the works."
According to data obtained from reliable sources, the backlog on shuffles extends only several days, while Xserve Raid and Mac minis are carrying wait times in excess of three weeks. Meanwhile, the data suggests that new PowerBook models should arrive within the next 10 days.
Ach, we blijven maar hopen he :P Je weet maar nooit ;)

Wat betreft die marketing truc voor zoekresultaten: Voor Google lijkt het in ieder geval niet te werken :P

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 27-01-2005 11:34 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
dawuss schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:33:
AppleInsider - Briefly: PowerBook G5, MWSF satellite feed, product availability...

[...]

[...]

Ach, we blijven maar hopen he :P Je weet maar nooit ;)

Wat betreft die marketing truc voor zoekresultaten: Voor Google lijkt het in ieder geval niet te werken :P
Heb je ook gekeken naar de bron?
The Inquirer

juist...dat is dus het roddelblad onder de computer-media.
daar zou ik dus ook niet te veel waarde aan hechten :)

@SpeedPete...mja zowel bij google als bij altavista werkt het niet hoor :)
Edit: ohja, bij altavista wel...ken die zoekmachine niet echt en zag alleen de "sponsored links" bovenaan.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 27-01-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Hmmz... bij mij bij altavista wel: klik

Het is een truc die veel vaker voorkomt in de vorm van tekst in dezelfde kleur als de achtergrond, en dan als groot blok onder aan de site. Dat google er niet op reageert lijkt me logisch, die gaat toch uit van links?

Anyway, aangezien een Powerbook op mijn 'verlanglijstje' staat heb ik liever duidelijkheid van Apple. Ik twijfel nu over het moment van aanschaf. Straks koop ik voor veel geld een Powerbook 15" superdrive, wordt deze net daarna opgevolgd door de G5. Aangezien Tiger wat meer optimalisaties voor de G5 kent draai ik natuurlijk liever op een G5 dan een G4 als dat de optie is.

Als sinds jaren voor de G3 heeft de Powerbook elk jaar weer een update gehad. Dit jaar zal er dus ook wel weer een aankomen, maar wanneer is de vraag.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Bron: Mac Rumors: Powerbook G5 Hints?
According to the news site, the following url reference appeared on Apple's Powerbook pages:

http://switch.atdmt.com/action/apple_g5_powerbook
The reference was in an IMG tag, speculated to be a counter for Apple's various individual web pages. The reference was changed to apple_g4_powerbook shortly after the publishing of the story.
Waarschijnlijk dus gewoon een tikfout geweest :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
mja...was te verwachten.

toch blijven die langere levertijden een vaag gegeven dat er iets aan de hand is. G5 of niet, er zal een upgrade komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Op de Franse Apple Website staat nu het volgende:
L’Apple Studio Display nécessite un Power Mac G5 avec un connecteur ADC ou un PowerBook G5 avec un port DVI vers ADC Apple ; Mac OS X v10.1.3 ou Mac OS 9.2.2 ou ultérieur requis.

De zóveelste aanwijzing, alhoewel het me nog steeds zou verbazen.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielZ schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:49:
Op de Franse Apple Website staat nu het volgende:
L’Apple Studio Display nécessite un Power Mac G5 avec un connecteur ADC ou un PowerBook G5 avec un port DVI vers ADC Apple ; Mac OS X v10.1.3 ou Mac OS 9.2.2 ou ultérieur requis.

De zóveelste aanwijzing, alhoewel het me nog steeds zou verbazen.
Ik wilde hem net plaatsen, je was me voor ;) zie ook http://www.macrumors.com/pages/2005/01/20050127130504.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist via google heb ik nog wat meer verwijzingen naar een powerbook G5 en een iBook G5 gevonden:

http://www.apple.com/it/support/powerbook/displayprogram/
onderin de italiaanse site staat op deze pagina over g4 powerbooks: Programma di estensione della copertura per le riparazioni dello schermo di PowerBook G5 15" wat babelfish vertaalt als: Program of extension of the cover for the repairs of the screen of PowerBook G5 15"

Dezelfde tekst verschijnt op deze italiaanse support pagina:
http://www.apple.com/it/s...playprogram/identify.html

Er is ook een referentie te vinden naar de iBook G5, en wel op http://www.apple.com/enews/2004/education/11/11enews5.html. In de source van deze pagina heeft het 'Introducing the new iBook G4' als alt-tekst 'Introducing the new iBook G5'.

HTML:
1
<a href="#top" name="1">[img]"http://images.apple.com/enews/2004/education/11/images/11edh1.gif"[/img]</a><br>

Echte verwijzingen naar de te releasen op G5 gebasseerde laptops of Tikfouten? Is de webdeveloper de laatste tijd te druk geweest met het klaarmaken van de powerbook g5 site waardoor hij nu g5 tikte ipv g4?

Hier de Google Queries die ik gebruikte:
http://www.google.nl/sear...%22powerbook+G5%22%29&lr=

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:09:
Zojuist via google heb ik nog wat meer verwijzingen naar een powerbook G5 en een iBook G5 gevonden:

http://www.apple.com/it/support/powerbook/displayprogram/
onderin de italiaanse site staat op deze pagina over g4 powerbooks: Programma di estensione della copertura per le riparazioni dello schermo di PowerBook G5 15" wat babelfish vertaalt als: Program of extension of the cover for the repairs of the screen of PowerBook G5 15"

Dezelfde tekst verschijnt op deze italiaanse support pagina:
http://www.apple.com/it/s...playprogram/identify.html
Deze twee pagina's zitten op dezelfde "hoogte" in de sitemap...
"Home > Supporto > PowerBook > Programma di estensione"
Waarschijnlijk wordt daar dus gewoon dezelfde "breadcrumb" (zoals zij het mooi noemen) ge-include. Kan dus duidelijk een typfout zijn.
Er is ook een referentie te vinden naar de iBook G5, en wel op http://www.apple.com/enews/2004/education/11/11enews5.html. In de source van deze pagina heeft het 'Introducing the new iBook G4' als alt-tekst 'Introducing the new iBook G5'.

HTML:
1
<a href="#top" name="1">[img]"http://images.apple.com/enews/2004/education/11/images/11edh1.gif"[/img]</a><br>
Lijkt me ook duidelijk een typfout. Als je onderin de site kijkt staat er ©2004. Betekent dus dat deze pagina al een lange tijd niet geupdate is. Dus of deze "hint" staat er al heel lang, of het is gewoon, simpel, een typfout. De meeste blindtypers zijn niet zo begaafd in het typen van cijfers...omdat je het niet zo vaak doet.
Bovendien: het is een News-pagina. Dat wil zeggen, deze pagina gáat waarschijnlijk niet geupdate worden. Het is gewoon een "newspost" van november 2004.
Dus het argument "Hij heeft alvast de alt-text zo ingevoerd zodat ze later alleen maar het image hoeven te veranderen" gaat niet op. Zodra de G5 er écht komt, maken ze daar genoeg gehele nieuwe pagina's én plaatjes van.
Echte verwijzingen naar de te releasen op G5 gebasseerde laptops of Tikfouten? Is de webdeveloper de laatste tijd te druk geweest met het klaarmaken van de powerbook g5 site waardoor hij nu g5 tikte ipv g4?
Bedenk dat er achter de enorme Apple site heus niet één webdevver zit, maar honderden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ik snap niet dat mensen geloven dat er een powerbook/ibook g5 komt op basis van de alt text van een image...als het nou een dronken apple directeur was die wat losliet in een bar ofzow...maar dit...nee sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Met zoveel geruchten én veranderingen bij Apple zelf zullen ze toch binnenkort écht met een verklaring moeten komen. De verkoop van *Books valt nu natuurlijk compleet stil. Ik denk niet dat Apple het zich kan veroorloven om een paar weken geruchten rond te laten gaan en niks meer te verkopen.

Dus Apple komt komende week met een ontkenning of een aankondiging. En wanneer een nieuw PB wordt aagkondigd verwacht ik dat die volgende maand al in de winkels moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Voor hun verkoop kunnen ze misschien beter ontkennen.
Want als ze nu gaan aankondigen dat ze in het tweede kwartaal werkelijk met een PB G5 komen, zitten ze tot aan die tijd met een PB verkoop van ongeveer 0. Want vrijwel íedereen gaat dan wachten op die G5...

Maar goed; het is natuurlijk ook niet goed voor hun imago als ze gaan ontkennen, en dan twee maanden later tóch met de G5 PB komen.

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 30-01-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
HyperioN. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:27:
Voor hun verkoop kunnen ze misschien beter ontkennen.
Want als ze nu gaan aankondigen dat ze in het tweede kwartaal werkelijk met een PB G5 komen, zitten ze tot aan die tijd met een PB verkoop van ongeveer 0. Want vrijwel íedereen gaat dan wachten op die G5...

Maar goed; het is natuurlijk ook niet goed voor hun imago als ze gaan ontkennen, en dan twee maanden later tóch met de G5 PB komen.
Zolang je zegt dat er de komende tijd nog geen G5 op de markt komt kies je een uitstekende middenweg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
De apple store (http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/) is offline :o

Wat zouden ze aan het doen zijn? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 16:51
Nieuwe powerbooks, maar niets spectaculairs... kleine speedbump alleen

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Geen idee.

Ik snap het nut van je melding niet - de Apple Store is vaker offline voor bv. het toevoegen van producten etc.

Als je echt iets te melden hebt, meld dat dan. Niet posten om het posten svp.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Bluetooth 2.0 nu (minder verbruik, sneller en compatibel met 1.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Geen gerucht meer :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.