sitecom router + teamspeak

Pagina: 1
Acties:

• joast
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-12-2023
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een sitecom router (xDSL/Cable DC-202 v5), maar als ik een teamspeak wil hosten kunnen de mensen hierop niet connecten ( extern ip wordt niet gevonden staat er in de log file). Ik heb de juiste poorten geforward en ook de firmware is up to date, ik hoop dat mensen mij kunnen helpen?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Hierop maak ik uit dat het niet nodig is voor dat programma om correct te functioneren. Zolang de portforwarding maar goed staat en de server draait, kan je iedereen je IP geven om te connecten.

Zelf nooit echt problemen gehad met TS. ( 1 war in m'n leven noodvallig moeten hosten in een ver ver grijs verleden :Y) )

Tip onderaan op die pagina gaat op voor alle soorten services natuurlijk. Geef je PC een vast IP die buiten je DHCP range valt en configureer alles handmatig. Heb je ook geen gezeur als je een keer een ander IP krijgt. ( tenzij je zo'n mooie router hebt die het op naam routeerd ... das altijd handig :D )

Shikara's tweede bericht is identiek aan jouw probleem

• joast
ik krijg alleen het netwerkadres te zien bij teamspeak server en mijn IP blokt hij ofzo (external IP not found). De poort 8767 is geforward en staat gewoon open, ik heb andere poorten ook al geprobeerd werkt ook nie helaas :( . Misschien ligt dit gewoon aan de router, als er meer mensen met hetzelfde probleem zijn?

DCHP server = enabled is dit wel goed?

dit zijn de settings :

Afbeeldingslocatie: http://www.joast.nl/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.joast.nl/2.JPG

Verwijderd

Het valt mij op dat bij je server ip's het laatste veld leeg is, zijn deze normaal wel ingevuld of is dit niet nodig? Anders is het misschien een idee omnog even je ip van je TSserver in te vullen (een reboot/reset van de router kan ook nog welleens benodigd zijn).

• joast
leeg veld pak hij automatisch is dus niet nodig, reboot en gereset al gedaan lol .. verder had ik gezocht op forum en waren nog een paar gevallen met hetzelfde problemen, maar daarvan zijn de oplossingen nooit gegeven :(

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Misschien is het bij deze router goed maar de opvolgers van de 202 had de kolommen omgewisseld. Daarnaast ben ik het met de voorganger eens. Je zal toch op zijn minst de laaste cijfers moeten invullen om de juiste poort naar een geldig intern IP te routen.

Ik zie ook dat je VNC gebruikt, advies om deze poorten te wijzigen naar iets anders ivm security. En als je de viewer meeneemt op een stick o.i.d. is het handig de java/http poort uit te zetten. :P

[ Voor 29% gewijzigd door redyak op 14-01-2005 17:02 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je moet bij Server IP nog waarde invullen.

Ga start-run-cmd en typ in dos ipconfig dan zie je je lan ip waarde dus die moet je ook invullen.

192.168.1.100 bijvoorbeeld

Lucky Goldstar

• joast
ok met teamspeak is gelukt, ik moest idd het laatste reeks van internal IP invullen. Harstikke bedankt, redyak zou je me kunnen uitleggen hoe ik VNC werkend krijg wat daar kan ik ook nie connecten :(

Verwijderd

Replies over emailen verwijderd, het is hier geen datingsite. We helpen elkaar via het forum en als je wil dat iemand je mailt moet je je mailadres in je profiel zetten.
Pagina: 1