Toon posts:

Geen Internetverbinding op Client PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb thuis een wireless netwerk aangelegd en nu doen er zich enkele problemen voor.

Ik heb op mijn host (computer die verbinding met internet maakt) ingesteld dat deze computer als ip adres in de netwerkbrug, 192.168.0.1 krijgt.
Op de client is het ip adres 192.168.0.3 ofzo, dit werkt allemaal prima, ik kan ook in de gedeelde mappen op de host kijken en andersom, er is dus gewoon een netwerkverbinding.

Ik heb ook de DNS servers ingesteld van planet op beide pc's en op de host pc kan ik internetten, maar op de client pc niet.

Ik kan in dos niet pingen naar internetdomeinen, en ook niet naar ip adressen, behalve die van m'n host pc.

Hoe krijg ik mijn laptop op internet?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:19

AzzKickah

06-CENSORED

Je moet bij de laptop volgens mij niet de DNS-server van je provider invullen, maar het IP van de computer waar het internet bij jou thuis op binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd, dan nog heeft hij geen verbinding, bovendien zou ik dan toch moeten kunnen pingen naar ip adressen?

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 12:44
Je moet wel een crosskabel gebruiken, en als ik dit altijd doe zet ik altijd de host op 192.168.0.1 en de client op 192.168.0.2 een subnetmasker van 255.255.255.0 en een internet gateway van 192.168.0.1 en de eerste dns server zet ik ook altijd op 192.168.0.1..

Bij mij werkt dit altijd perfect ..

Verwijderd

Topicstarter
is wireless lan..

Ik kan nu pingen naar een ip, met die DNS instellingen.. maar de computer vindt laat maar zeggen nog geen internetverbinding, msn en dergelijken werken ook niet

Verwijderd

In principe heb je geen brug nodig tussen de netwerkaart van je prive-netwerk en de netwerkkaart waarmee je verbinding maakt met het internet.
Stel bij de eigenschappen van de netwerkkaart die verbinding maakt met het internet bij de tab "geavanceerd"in dat andere gebruikers van het internet gebruik mogen maken.
Als je op de andere PC het DNS-adres van je provider invult onder TCP/IP, dan draait alles gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan,

ik heb wel een netwerkbrug nodig, want diezelfde host pc deelt ook internet aan een pc die met een utp kabel verbonden is, dit werkt wel goed.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En hoe Hoe deel ik Internet ? ?

effin, ik mis in ieder geval in je verhaal dat je internet delen hebt aangezet op je internet verbinding en dat er een DNS en default gateway op de client staat ingesteld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Is allemaal wel zo, ik heb ook een normale pc via utp verbonden aan de host en die kan gewoon internetten. Het probleem zit hem echt in de laptopinstellingen, maar ik kan echt niks vinden.
Pagina: 1