Toon posts:

videokaart niet herkend / drivers niet te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is het probleem. Na installatie van servicepack 2 (vorige week had ik een crash, nieuwe installatie van oude XP nodig, vandaar nog geen SP2) doet mijn videokaart het niet meer. Ach gut! Ja. En bij installeren van nieuwe driver zegt-ie dat ik eerst oude driver eraf moet gooien. Logisch! Maar driver verwijderen lukt niet, want dan wordt gevraagd om het bestand uninst.isu in de 3dprophet-folder waar dat bestand dus niet in staat. Alleen een installer en wat andere meuk.

MAW: driver niet te installeren, oude niet te verwijderen.
Is trouwens een hercules 3d kyro prophet 4000xt tv-out op een athlon 1.7, doch dat terzijde.

Zie ook dit screenshot; via dosprompt niet-aanwezige hardware zichtbaar gemaakt, apparaatbeheer opgestart, en zie: ook mijn monitor wil hij niet meer herkennen. Hij doet het verder prima, daar niet van. In normale modus staat mijn monitor er niet eens tussen. In de 'alles zichtbaar'-modus staat ook mijn videokaart er niet tussen.

Oh ja: oude-restjes-van-videokaarten-removal-tools heb ik voor mijn videokaart nog niet kunnen vinden. Heeft er iemand een oplossing? alvast bedankt! 8)

(en o ja dit is niet mijn eerste post, als in "ik kom er niet uit, ik ga naar GOT"; weet oude password niet meer en heb dus maar nieuwe account aangemaakt)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet er dan niemand iets? Dit moet toch op te lossen zijn?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Het werkt niet als je Windows XP re-installed en daarna andere drivers gebruikt o.i.d.

Of na een verse install de volgorde van driver installeren aanpast. Dus eerst chipset drivers en dan pas video. (Of net andersom ;))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... heb na opwaardering naar SP2 al chipsetdrivers bijv. opnieuw geinstalleerd. Maar ik weet gewoon dat ik de videokaartdriver nog een keer moet installeren, daar móet het aan liggen. Maar dat lukt dus niet.