Goeie 80~93cm Breedbeeld 50Hz

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-07 11:54
Ik heb al flink ge-GoT-searched en gegoogled maar ik kom er niet uit (dus niet gelijk sluiten deze topic). Ik zoek namelijk een grote 50hz breedbeeld van 80 a 90 cm (32/36 inch) diameter. Waarom ? Voor 100hz betaal je (vind ik) teveel en volgens mij zijn deze modellen juist op de retour en dus goedkoop. En een goeie 50 is nog altijd beter dan een middelmatige 100. De 70 cm modellen, waar er WEL veel van in omloop zijn (bijvoorbeeld panasonic TX-28PS1 voor 369 bij it's) vind ik weer net te klein. Zelfs plat interesseert me niet (ik zie het voordeel/kwaliteits verschil niet) en er mag een flinke toeter aanzitten.

Het probleem is dat ik ze nergens kan vinden. Allemaal zijn ze minimaal 100hz en dus zitten ze gelijk in de 500-700 prijsklasse (ik heb het niet over brakke Finlux). Ik zoek meer iets tussen 400 en 500. Ook de fabrikanten vermelden de type nummers niet meer op hun websites.

Kan iemand mij type nummers geven van gerenomeerde merken (philips, panasonic, jvc, sony) zodat ik daarop verder kan zoeken ? Van panasonic weet ik dat er ooit een TX-32DK model was maar die kan ik nergens meer vinden. Ook 2e hands is er boven de 70cm bijna niets te vinden.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eerste hit op google... Moeten er vast wel meer van te vinden zijn...
http://www.edirectory.co..../880/mi/291/p1459291.html
Maar ik denk dat je budget wel wat aan de lage kant is...

en nog wat:
http://www.kieskeurig.nl/...MP%5D%3D1&pcode=tv&sort=2

een grootbeeld tv gaat van grundig al richting de 820 euro... kan me voorstellen dat een breedbeeld nog duurder is in productie...

[ Voor 69% gewijzigd door MikeyMan op 14-01-2005 14:40 ]

• Spam
err...het moet wel te koop zijn in nederland of duitsland. Deze lijkt alleen in de UK te verkopen dan is het al gelijk niet meer goedkoop. Maar wel bedankt voor het type nummer. Ik zat meer op DK en HA te zoeken

En op kieskeurig is de thompson alleen interessant en dat is geen breedbeeld. De grundig is ook geen breedbeeld

[ Voor 22% gewijzigd door Spam op 14-01-2005 14:42 ]

• Spam
MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:34:
Maar ik denk dat je budget wel wat aan de lage kant is...
Denk je dat ? Ik weet niet. Ik zoek bijvoorbeeld ook de nog bolle modellen en die zouden op dit moment volgens mij niets meer kosten. Dat zijn modellen die eruit moeten omdat het tegenwoordig allemaal 100hz en plat moet zijn. Maar als ik maar type nummers heb (misschien mensen hier die zoiets thuis hebben staan) dan kan ik verder zoeken.

Verwijderd

Pest is: met zulke grote schermen, is 50Hz éigenlijk niet meer mogelijk, en is het eigenlijk al automatisch 100Hz.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:56:
Pest is: met zulke grote schermen, is 50Hz éigenlijk niet meer mogelijk, en is het eigenlijk al automatisch 100Hz.
verklaar je nader? :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Argh, ik druk m'n eigen bericht weg :/

Ik denk dat Cabal bedoelt dat er weinig tot geen vraag naar is. Een 36" 50Hz BBTV zal toch al snel zo'n 800-1000 euro kosten en daar koop je ook een 72/82cm 100Hz BBTV voor. De meeste mensen vinden een vlakke beeldbuis en rustig beeld zwaarder wegen dan die 4 inch meer, ik ook overigens. Dus die kopen de 82cm 100Hz ipv de 93cm 50Hz.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

De meeste mensen vinden een vlakke beeldbuis en rustig beeld zwaarder wegen dan die 4 inch meer, ik ook overigens.
Aan de andere kant, sommige mensen zit niet te wachten op de nadelen van 100Hz interne conversie. ;)

Ik denk dat Cabal ook enigszins hint naar de de lengte van een volledige scanline en de verminderde helderheid op 50Hz.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Je stelt wel heel rare eisen vind ik, en je hebt al erg slechte ogen zo te horen gezien je al die "extra's" maar overbodig vind.
Smaak en meningen verschillen, maar ik heb al meerdere keren vrienden en kenissen gekend die vanwege de prijs maar een 50Hz model kochten omdat het 100Hz model wat aan de dure kant was, nou dat hebben ze geweten! Ze waren allemaal achteraf diep teleurgesteld. 50Hz is echt brak, het gaat ook helemaal niet om de kwaliteit die een 100Hz ten opzichte van een 50Hz zou hebben, maar juist die frequentie doet et em! We krijgen allemaal al koppijn als we achter de pc op 60Hz werken, laat staan een film in het donker kijken via TV-out op zo'n mega groot ding die 50 keer per seconde je kamer even verlicht, nee dank je wel!
Bolle schermen kan ik persoonlijk helemaal niet tegen, maar mijn vader kocht 12 jaar geleden al een Trinitron 100Hz, ik kende niemand die dat ook had... cylinder vormig toen nog, inmiddels is elk beeldscherm in mijn woning vlak,... bol lijkt inmiddels echt op een wereldbal, het middelpunt komt gevaarlijk dichtbij en je blijft maar naar die rare vervorming staren :D
Hoe groter, hoe erger, maar je geeft zelf aan wat je wilt dus ik zou ophouden met mijn eigen mening te geven en jouw mening de grond in te boren.

Ik zou je aanraden om gewoon in de 2e hands sector te zoeken, echt ontzettend veel TV's!
Goeie TV's kunnen met gemak veel langer dan 10 jaar mee, en als het goedkoop moet zit er niets anders op. Nieuwe TV's zijn nieuw nogal overprijst vind ik persoonlijk, het is het geld werkelijk niet waard!
Zo zoek je gewoon wat interessants uit, ik heb al meerdere keren gezocht voor mezelf... heb super vette schermen gezien voor maar een paar honderd euro, die heel groot, 100Hz en ook nog eens vlak waren. Nou dat lijkt me voor een dergelijk bedrag dan toch een stuk gunstiger uitpakken. Ik kan dat soort dingen helaas toch niet betalen als armzalige student zonder werk, gelukkig heb ik die 72cm Trinitron van 12 jaar oud van mijn pa gekregen, echt niet kapot te krijgen dat ding :)
En wat nog apart is aan die Trinitron techniek, mijn vader heeft een gloednieuwe witte TV gekocht met zo'n luxe glazen meubel enzo, weer een Trinitron, dit keer breedbeeld...
12 jaar nieuwer, maar het beeld en de heldere kleuren zijn werkelijk exact hetzelfde op een paar extra beeld processing dingetjes na. Dus zelfs een zeer oude trinitron zal je geen verkeerd beeld opleveren!, heeft een gaaf OSD en 100 functies waar je U tegen zegt :D
gezien de leeftijd worden die dingen echt voor zeer weinig verkocht!, vandaar dat ik dat ding ook heb gekregen, er viel geen zak meer aan te verdienen en kostte destijds een fortuin, hij is alleen beter dan menig TV die ik tegenwoordig tegen kom in de winkel.

Zoek het dus 2e hands zou ik zeggen als je goeie performance voor een klein prijsje wilt.
'voor een duppie op de eerste plaats' ik voel me echt een Nederlander :D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:07:
[...]
Aan de andere kant, sommige mensen zit niet te wachten op de nadelen van 100Hz interne conversie. ;)

Ik denk dat Cabal ook enigszins hint naar de de lengte van een volledige scanline en de verminderde helderheid op 50Hz.
Daarom zeg ik ook: de meeste. Er zijn altijd uitzonderingen, maar de meeste fabrikanten richten zich op de grote meerderheid en die willen nu eenmaal 100Hz.
BruT@LysT schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:18:
Je stelt wel heel rare eisen vind ik, en je hebt al erg slechte ogen zo te horen gezien je al die "extra's" maar overbodig vind.
Nou, dat vind ik dan weer erg kort door de bocht. Ik heb alle "extra's" op mijn TV juist uitgezet, beeldsignaal is prima, dus ruisonderdrukking uit. Allehande beeldverbeteringsdingen uitgezet, contrast een heel stuk omlaag, scherpte op 0, noem maar op. Dat zijn van die extra's die ik zeker niet beter vind. Ik vind het erg krom om te concluderen dat hij slechte ogen heeft, hoe kom je erbij :?
Smaak en meningen verschillen, maar ik heb al meerdere keren vrienden en kenissen gekend die vanwege de prijs maar een 50Hz model kochten omdat het 100Hz model wat aan de dure kant was, nou dat hebben ze geweten! Ze waren allemaal achteraf diep teleurgesteld. 50Hz is echt brak, het gaat ook helemaal niet om de kwaliteit die een 100Hz ten opzichte van een 50Hz zou hebben, maar juist die frequentie doet et em! We krijgen allemaal al koppijn als we achter de pc op 60Hz werken, laat staan een film in het donker kijken via TV-out op zo'n mega groot ding die 50 keer per seconde je kamer even verlicht, nee dank je wel!
50Hz op een TV kun je niet vergelijken met 60Hz op een monitor, een monitor is gemaakt voor snelle bewegingen, dooft dus ook sneller uit, 60Hz is daar hinderlijk, maar 50Hz hebben we op onze TV jarenlang gebruikt en geaccepteerd ;)
Bolle schermen kan ik persoonlijk helemaal niet tegen, maar mijn vader kocht 12 jaar geleden al een Trinitron 100Hz, ik kende niemand die dat ook had... cylinder vormig toen nog, inmiddels is elk beeldscherm in mijn woning vlak,... bol lijkt inmiddels echt op een wereldbal, het middelpunt komt gevaarlijk dichtbij en je blijft maar naar die rare vervorming staren :D
Hoe groter, hoe erger, maar je geeft zelf aan wat je wilt dus ik zou ophouden met mijn eigen mening te geven en jouw mening de grond in te boren.
Toch is het een kwestie van wennen: toen ik het eerste volledig vlakke beeldscherm zag, vond ik het maar raar en hol, ik moest daar duidelijk aan wennen. Nu ben ik eraan gewend en inderdaad: het is een hele verbetering, hoewel het ook weer niet overdreven moet worden :)

@Spam: Ik heb nu een half uur zitten zoeken bij de bekende online shops in Nederland, maar zonder succes. Ik wens je bij deze veel succes met het vinden van een TV die aan je eisen voldoet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 14-01-2005 15:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Spam
Hehe, interessante discussie over mijn slechte ogen :P

Nee, ik werk zelf bij philips en heb gezien wat 100Hz deed en nu doet. Tuurlijk doet 100Hz meer maar ik vind het de meerprijs niet waard. m.a.w. ik zie wel het verschil.
BruT@LysT schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:18:
Ik zou je aanraden om gewoon in de 2e hands sector te zoeken, echt ontzettend veel TV's!
Goeie TV's kunnen met gemak veel langer dan 10 jaar mee, en als het goedkoop moet zit er niets anders op. Nieuwe TV's zijn nieuw nogal overprijst vind ik persoonlijk, het is het geld werkelijk niet waard!
Ik heb al behoorlijk op marktplaats, 2ehands, marktnet en speurders gekeken maar ik vond niets wat aan mijn eisen voldeed. Misschien dat ik de zoekopdracht niet goed instel maar de meeste TV's kon ik niet goed van zien of het de moeite waard was of ik moest het halve land afreizen (ik woon in Noord Brabant) om 'm te gaan bekijken.

Wat ik eigenlijk zoek is een topmodel 50Hz breedbeeld van 5 jaar terug welke ergens in een magazijn staat weg te stoffen in een ongeopende doos. Maar misschien is dat een utopie 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:56:
Waarom is dat ? Waren er 5 jaar terug geen breedbeeld van 50hz groter dan 85 hz ? Of heb je het erover dat het beeld niet mooi meer is ?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www2.correct.com/k...a905e95e31380c9303933fad7

Hier in de koopjeskelder hebben ze leuk geprijsde modellen met volledige garantie en vaak alleen een deukje in de doos o.i.d. Gewoon een 'normale' winkel in Rotterdam.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JVC HV-32 D25 is de enige waar geen 100 hz bij staat geloof ik...

Verwijderd

Als je hem ooit in NL kan vinden is dit mijn topper: Toshiba 32Z44B.
Ooit eens in een MediaMarkt gezien en nog steeds spijt van.... (heb nu een Philips 100Hz)
Pagina: 1