Toon posts:

MSI 915P Combo geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een msi 915p combo gekocht en een p4 3,2 ghz en corsair valueselect pc3200 512mb geheugen en een asus ax300 128mb pci-e 16x ddr maxtor sata 200 gb hdd gekocht als ik dit aansluit krijg ik geen beeld de hdd raatelt wel als ik me geheugen eruit hal piept de pc ook niet en heb ook al eens een pci videokaartje eraan gehangen en een ide hdd helpt niks

wie kan mij helpen kom er niet meer uit

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Staan er geen van die controlelampjes op je moederbord zodat je kan nakijken waar ie vastloopt?

Verwijderd

Topicstarter
alleen het power lampje doet het het hdd lampje niet

Verwijderd

Als je geen beeld krijgt met opstarten, ook na vervaging van je videokaart, dan is of je Mobo defect of je CPU. Aangezien die (CPU) niet vaak kapot gaan even kijken of deze goed gemonteerd zit. Onwaarschijnlijk dat het intern geheugen defect is.....dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
de processor heeft de pc boer er voor mij opgezet hoe krijg je precies die fan eraf dan kan ik het controleren hoe kan zn moederbord precies kapot gaan :r

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fixed. "help!" in de titel is zoo kansloos namelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:42:
de processor heeft de pc boer er voor mij opgezet hoe krijg je precies die fan eraf dan kan ik het controleren hoe kan zn moederbord precies kapot gaan :r
Op de vier "hoekpunten" (lastig met een ronde koelunit), ziitten gleufjes in de vastzetpunten. Deze moet je met een evengrote schroevendraaier als de gleuf een kwartslag draaien. deze komt dan los.
Maar je kunt weinig controleren zonder uit te wisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:42:
Ik zou er niks verder aan doen. Anders beginnen ze straks te zeuren over de garantie.
Gewoon terug gaan naar de winkel ermee.

Je kunt er verder toch niks aan de cpu zien. Mag toch aannemen dat die winkel cpu goed in de socket gedaan heeft :X

Draait de cpu fan ook niet? Misschien nog ander ram proberen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
cpu fan draait en ram heb ik ook al een keer verwisselt hielp ook niet

allemaal bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Steekt de 12v-lijn van je voeding in?

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je ?

Verwijderd

Of het mobo op een voedingskabel aanegsloten is?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:35:
Steekt de 12v-lijn van je voeding in?
Dat is het stekkertje van 12volt dat voor de cpu is, en heeft maar 4 puntjes dus niet atx stekker :P
en lopen 2 zwarte en 2 gele draadje naar toe.

Verwijderd

Topicstarter
jah die is oook aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
ik ben terug geweest bij de pc boer en hun hebben de pc getest en het mobo was defect dus nu moet ik nog ff wachten tot ik kan draaien met me pc :(

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 21:26
houdt er rekening mee dat dit moederbord minimaal 18A nodig heeft op de 12volt. Anders geeft het ook geen beeld. Staat in handleiding.
Pagina: 1