Toon posts:

VHS en S-VHS bandjes naar DVD overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk is dit mogelijk met een svhs - scart kabel van de videocamera naar de dvd-recorder.

Maar ik vroeg me af hoe, of met welke dvd-recorder, je dan ook het makkelijkst kan knippen en/of de clips in scene's indelen en/of een overzichtsmenuutje bij de start van de DVD te maken.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Daar is niet zo makkelijk een antwoord op te geven: er zijn nogal wat dvd-recorders op de markt. Kijk eens rond naar testen in video-tijdschriften (bibliotheek voor oudere nummers). Maar ik denk dat je wel kunt stellen dat, hoe gelikt de diverse fabrikanten hun apparaten ook in elkaar kunnen zetten, je het meest flexibel bent met een pc in combinatie met een capture-device, dvd-writer en de benodigde software. Dit laat bijna niets meer te wensen over terwijl je bij dvd-recorders (stand-alone/huiskamer modellen) toch vast zit aan datgene wat ingebakken zit en net dat mist wat je graag wilt. Al is het gebruiksgemak mogelijk groter vanwege de bij pc-gebruik complexere software.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Zijn er uberhaubt wel dvd-recorders waar je mee kan editen? Wellicht dat ze bestaan, maar ik heb ze nog niet eerder gezien.
Wat Park Overall al zegt, ik denk dat je beter een pc's voor deze doeleinde kan gebruiken. Als zo'n apperaat al bestaat, dan is deze waarschijnlijk zeer prijzig!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik doe dit al lang, gewoon met een pinnacle capture kaartje in mn athlon64 (zie signature). Werkt perfect, met tmpgenc software :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Sony's zijn daar voor zover ik weet het gemakkelijkst is. Daar neem je eerst op op een DVD+/-RW, vervolgens ga je editen, alles virtueel, want echt schuiven is op DVD+/-RW natuurlijk niet mogelijk. Dan onthoudt hij alle acties en neemt hij de 2e keer alles op zoals jij het ge-edit hebt :) (Dit geldt voor de Sony RDR GX7, die inmiddels opgevolgd is door de nieuwe modellen van Sony)

Ik weet niet hoe andere merken dat doen, mijn Pioneer (met harddisk) kan het ook, maar dat komt omdat hij een HD heeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
Idd met pioneer harde schijf verzie kan dat ook. Simpele edits zijn mogelijk stukjes eruit knippen, menuutjes maken (voorgeproduceerd) Nadeel van geen harde schijf is dat er al ruimte op de DVD is ingenomen en edits worden dan interne verwijzingen
Pagina: 1