Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:
[...]
Ja, tuurlijk maakt het wel iets uit.. Maar hij vraagt ook of het prijstechnisch niet slimmer is een andere (goedkopere) kaart te kopen.. En dan lijkt de 9800SE mij een zeer goed alternatief.. Ik draai zelf een 2600+ met 9800SE, maar bij mij is mn moederbord met name het brakke gedeelte..
Ik denk niet dat het voor hem de moeite waard is om die +/- 50 euro meer te betalen.. Kan je beter besteden om door te sparen voor een beetje extra geheugen of andere processor.. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk
Mja ik vind dat je een goed punt hebt.. ik keek eigenlijk in eerste instantie naar z'n processor maar hij heeft geen DDR moederbord... dan is het de vraag of de gegevens snel genoeg aangeleverd kunnen worden aan de grafische kaart. Ik heb niet alleen m'n processor geupgrade maar ook het moederbord en RAM ging naar DDR.
Het nadeel is dat het een redelijk halfslachtige upgrade is.. ik zou denk ik in dat systeem helemaal niet de grafische kaart vervangen (behalve als je helemaal geen goede kaart hebt maar iets onboard ofzo) zonder ook moederbord en geheugen te upgraden. En eventueel een iets snellere CPU. Maar dan ben je gewoon meer geld kwijt.
Zou dan een 9600 niet interessanter zijn? Desnoods een XT?
[
Voor 3% gewijzigd door
Cyphax op 14-01-2005 14:37
]