Toon posts:

haalt mijn systeem alles uit een 9800pro 128mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Klein vraagje:

Ik wil binnenkort een nieuwe kaart kopen voor mijn pc.
Is mijn configuratie afdoende om die kaart fatsoenlijk aan te sturen?
Of moet ik een langzamere kaart kopen (die wellicht prijstechnisch interesanter is voor me)?

Athlon XP 1800+
512mb SD 133mhz

Bvd voor antwoord :)

Verwijderd

Met zo'n setup zou ik denk ik voor lichtere kaart gaan.. Eerder voor een 9800SE die je eventueel kan modden naar een 9800 (pro/xt speeds).. Met name je cpu zal een bottleneck zijn.. misschien ook de gegevens van je mobo neerzetten en waarvoor je hem met name wil gaan gebruiken?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:24:
Met zo'n setup zou ik denk ik voor lichtere kaart gaan.. Eerder voor een 9800SE die je eventueel kan modden naar een 9800 (pro/xt speeds).. Met name je cpu zal een bottleneck zijn.. misschien ook de gegevens van je mobo neerzetten en waarvoor je hem met name wil gaan gebruiken?
Mwoah, ik denk dat 't mee zal vallen.. ik heb een 9800 pro in een PC zitten met een Athlon XP 2000+, da's geen groot verschil, en de CPU is niet echt meer een bottleneck. Ik heb die kaart ook icm een TB1200 gedraaid en dat maakte wel veel uit.
Ik denk dat die 9800 pro in die PC sneller is dan een 9800SE en dan is het toch nuttig lijkt me?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Mwoah, ik denk dat 't mee zal vallen.. ik heb een 9800 pro in een PC zitten met een Athlon XP 2000+, da's geen groot verschil, en de CPU is niet echt meer een bottleneck. Ik heb die kaart ook icm een TB1200 gedraaid en dat maakte wel veel uit.
Ik denk dat die 9800 pro in die PC sneller is dan een 9800SE en dan is het toch nuttig lijkt me?
Ja, tuurlijk maakt het wel iets uit.. Maar hij vraagt ook of het prijstechnisch niet slimmer is een andere (goedkopere) kaart te kopen.. En dan lijkt de 9800SE mij een zeer goed alternatief.. Ik draai zelf een 2600+ met 9800SE, maar bij mij is mn moederbord met name het brakke gedeelte..
Ik denk niet dat het voor hem de moeite waard is om die +/- 50 euro meer te betalen.. Kan je beter besteden om door te sparen voor een beetje extra geheugen of andere processor.. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Ja, tuurlijk maakt het wel iets uit.. Maar hij vraagt ook of het prijstechnisch niet slimmer is een andere (goedkopere) kaart te kopen.. En dan lijkt de 9800SE mij een zeer goed alternatief.. Ik draai zelf een 2600+ met 9800SE, maar bij mij is mn moederbord met name het brakke gedeelte..
Ik denk niet dat het voor hem de moeite waard is om die +/- 50 euro meer te betalen.. Kan je beter besteden om door te sparen voor een beetje extra geheugen of andere processor.. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk
Mja ik vind dat je een goed punt hebt.. ik keek eigenlijk in eerste instantie naar z'n processor maar hij heeft geen DDR moederbord... dan is het de vraag of de gegevens snel genoeg aangeleverd kunnen worden aan de grafische kaart. Ik heb niet alleen m'n processor geupgrade maar ook het moederbord en RAM ging naar DDR.
Het nadeel is dat het een redelijk halfslachtige upgrade is.. ik zou denk ik in dat systeem helemaal niet de grafische kaart vervangen (behalve als je helemaal geen goede kaart hebt maar iets onboard ofzo) zonder ook moederbord en geheugen te upgraden. En eventueel een iets snellere CPU. Maar dan ben je gewoon meer geld kwijt.

Zou dan een 9600 niet interessanter zijn? Desnoods een XT?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 14-01-2005 14:37 ]

Verwijderd

Tja, het hangt een beetje er vanaf wat hij wil gaan draaien, maar in principe zou het het slimste zijn om inderdaad mobo+geheugen+cpu te vervangen, maar dit kost gewoon ineens wel een hele smak geld. Dus als je nou een redelijke vidkaart koopt en dan later de rest veranderd, dan ben je toch al wel weer een eindje op zich.. Ik zou het toch bij een 9800SE houden.. 9600XT kost 10-20 euro meer en ongeveer 75% van de 9800SE kaarten valt goed te (soft) modden naar een 9800Pro en dan heb je natuurlijk wel een hele goede koop. van de 25% die het niet lukt doet 75% vaak iets niet goed tijdens het modden en de overige mensen hebben gewoon pech met brakke pipelines (waarvan ik er dus een ben :( )http://gathering.tweakers...es/843608///9800se%2Cdeel Kan je kijken voor het modden van een 9800SE

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Alvast bedank voor de reacites.

Hierbij mijn mobo specs:
AGP 4x
kan ik kan wel DDR plaatsen (266mhz) (veel prestatie winst tov SD 133mhz?)
het gaat me om het gamen

Ik wil in de toekomst volledig systeem vervangen, nu slechts de videokaart.

Nogmaals, Bvd. ;)

Verwijderd

Met snel geheugen heb je zeker prestatiewinst.. Ik ben er alleen 99,9% zeker van dat je geen ddr zal kunnen plaatsen.. 9800SE kan je prima op agp 4X gebruiken. 8X is beter natuurlijk, maar dat komt dan in de toekomst wel weer voor je..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de adviezen M. Italy!!

Ik kan zowel SD als DDR plaatsen op het mobo.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:24:
Thanx voor de adviezen M. Italy!!

Ik kan zowel SD als DDR plaatsen op het mobo.
Welk moederbord heb je eigenlijk? SDR en DDR ondersteuning op 1 moederbord klinkt apart.
Een DDR reepje past ook niet in een SDR slot.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:11:
Met snel geheugen heb je zeker prestatiewinst.. Ik ben er alleen 99,9% zeker van dat je geen ddr zal kunnen plaatsen.. 9800SE kan je prima op agp 4X gebruiken. 8X is beter natuurlijk, maar dat komt dan in de toekomst wel weer voor je..
Die 9800 zal niet sneller worden van AGP 8x tov 4x. :)

Verwijderd

Er zijn iig ECS bordjes geweest die dit kunnen. Die hadden 2 slots voor SDR en 2 voor DDR.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cyphax schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Mwoah, ik denk dat 't mee zal vallen.. ik heb een 9800 pro in een PC zitten met een Athlon XP 2000+, da's geen groot verschil, en de CPU is niet echt meer een bottleneck.
Grappig, ik heb een P4 2.4 Ghz, 1GB ram en een 980pro en de cpu is echt duidelijk de bottleneck.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1