[2003] Inhoud van map volledig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een misschien hele domme vraag maar ik heb er geen goede oplossing voor.

Ik heb een server met daarop een share waarin dump data van gebruikers staat.

Deze map is geshared en moet elke week volledig worden opgeschoond.

Nu maak ik hiervoor dus een batch maar ik loop dan tegen een probleem aan. Als ik de volledige dumpmap verwijder dan vervalt ook de share, dus ik wil alleen de inhoud (bestanden én mappen) verwijderen)

RD kan ik niet gebruiken want die kan alleen de aangegeven map verwijderen, niet de inhoud van een map.
DEL werkt dus ook niet.

Kan ik, met behoud van de map een batch maken die de inhoud gewoon volledig kan leeghalen ?

Bij voorbaat dank.

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41
Met de taakplanner kun je toch vast wel wat mooiers dan een batch bestandje in elkaar flansen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je `del /F /S /Q map\*.*` doet in plaats van `del /F /S /Q map` zou de map zelf toch gewoon moeten blijven bestaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

del /q locatiemap\*.* wordt alles eruit verwijderd.

Gewoon eerst handmatig proberen alvorens in een command batch te proppen :).

voorbeeld
del /q "\\servernaam\profiles$\%username%\application data\icaclient\*.*" Dit verwijderd alle inhoud uit de map icaclient, gebruik ik zelf om ica settings te flushen waarna het met een script met juiste ini files etc gevult wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door mutsje op 14-01-2005 14:28 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Spider.007 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:24:
Als je `del /F /S /Q map\*.*` doet in plaats van `del /F /S /Q map` zou de map zelf toch gewoon moeten blijven bestaan?
Dan blijft de onderliggende directorystructuur bestaan. De map moet gewoon 100% leeg worden gemaakt.