Problemen Sitecom LN-307 printserver

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb voor een netwerk met twee printers enkele maanden geleden twee LN-307 paralelle printservers aangeschaft. Eentje voor een HP Deskjet 5550, en eentje voor een nieuwe Brother HL-5130. In eerste instantie werkt dat samen geweldig, de printers werken snel en het ziet er allemaal goed uit...
Maar het probleem is, dat er bij tijd en wijlen helemaal niet geprint kan worden. Soms is er dan in de print-queue een naamloze printopdracht uit 1970 te vinden (lijkt mij vreemd :P), het enige wat dan helpt is de printserver softwarematig resetten danwel de stekker eruit halen.
Op andere momenten is er niks geks te vinden in de queue, maar werkt de printer gewoon niet.
Er is totaal geen peil op te trekken wanneer een van deze situaties plaatsvindt. Het enige dat ik eruit kan halen is dat het statistisch vaker voorkomt dat de printers niet werken bij printopdrachten van meerdere (dezelfde) pagina's/documenten. Het maakt ook niet uit vanaf welke computer er geprint wordt. Soms doen ze het allemaal goed, soms doet er eentje het niet, soms doen ze het allemaal niet (dit laatste alleen in combinatie met zo'n printopdracht uit 1970)

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Aangezien de brother het meeste gebruikt word, heb ik daar vooral mijn focus op gelegd.
- Ik heb de peer-to-peer drivers geprobeerd zoals geleverd door sitecom. Dit werkt feitelijk exact hetzelfde als zonder peer-to-peer drivers.
- Brother levert een eigen spooler-driver mee voor de printer, met of zonder, maakt geen verschil.
- Heb RAW en EMF geprobeerd bij queue instellingen.
- Heb de printerservers omgewisseld
- Heb de instelling "printen als document volledig in de wachtrij is geplaatst" en de instelling "gelijk beginnen met afdrukken" geprobeerd.
- Heb verschillende printerdrivers geprobeerd.
- Heb het een tijdje met 1 printerserver in het netwerk geprobeerd.
- Alle computers gechecked op virussen en ad-ware.

En het probleem blijft zich voordoen...
Sitecom heeft nog nooit van het probleem gehoord, Informatique (leverancier) weet niet waar het aan zou kunnen liggen... Maar aangezien dit toch best wel een storend probleem is, zijn jullie momenteel mijn laaste strohalm...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen...?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niemand enig idee...? (misschien nog vacatures bij sitecom ;) )

Verwijderd

Move NT > OH

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Thankyou!

Iemand hier enig idee om me op weg te helpen? ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed... De eigenaar van de computers en de printer kwam nu al (na twee maanden) met de melding dat het voor de nieuwe printer en printservers ook al voorkwam...
Denk dat ik dan ineens in het verkeerde subforum zit... Misschien dan toch maar een kick naar WOS?

@#$!&@_($%!&#@ Users...