[Wifi] Asus kaarten en router problemen

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Goed ik was ergens bezig met draadloos netwerk. Ik neem de router asus wl500g, mooie specificaties en leuk geprijsd. Daarbij had ik besloten om 4x Asus wl-138g netwerkkaarten te nemen, want ik denk asus dat zit wel snor.

Ik installeer alles, en merk dat het toch nog neit echt goed loopt. Na veel uren zweet kom ik er niet meer uit , en ben bang dat de combinatie neit echt goed werkt... Heb nu de laatste drivers van netwerkkaart en router, en toch houd ik nog steeds problemen :(. Vooral verbinding valt uit , en is niet echt snel. ZUllen we zeggen 30 kbyte/s soms ;(. Wat is de afstand, dat is denk ik 2 meter het moet door een betonnen vloer heen. De Asus meter geeft aan dat ie een signal strength heeft van 40 %. Dat zou voldoende moeten zijn om toch 40 % van 54 mbit = 22 mbit te halen, dus snel zat voor internet , neit dus.

Maar zijn er meer mensen met deze combinatie of weten een oplossing???

Verwijderd

Ik heb zelf ook een WL-138g kaartje in combi met een Hawking Router (11mbps) dit gaat als de bliksem !
Dit over ongeveer 15Meter " Signaal Uitstekend".
Je zou eens op een ander kanaal kunnen proberen, er zijn globaal 3 "echte" verschillende kanalen, bij mijn weten 1tm4, 5tm9, 9tm13. Dus zou je als je van kanaal wisselt, niet een kanaal moeten pakken die in dezelfde Freq. reeks ligt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:08 ]

Verwijderd

2 meter beton is opzich niet zo heel erg, of het moet al gewapend beton zijn (met ijzer erin).V erder straalt een WiFi antanne in de meeste gevallen rondom, maar niet zo zeer in hoogte (zie de straling als een bord, met in het midden de antenne).

probeer anders een je accespoint beneden te zetten.

even ter vergelijking, ik heb n smc bridge/ap en een pcmicia kaartje en ik heb 3 verdiepingen lager nog rustig een verbindingssnelheid van zown 45mbit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 13:57 ]

Verwijderd

Zijn er geen storingsbronnen in de buurt die misschien kunnen storen zoals draadloze bewakings-systemen, wireless camera's, Wireless AV-viewers, Crappy draadloze telefoons.. noem maar op.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

In het grote ASUS 500g topic staan veel meer van dit soort problemen. Heb even gekeken, firmware updaten schijnt te helpen....

edit: andere (nieuwere link) neergezet

[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 14-01-2005 14:31 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:54:
2 meter beton is opzich niet zo heel erg, of het moet al gewapend beton zijn (met ijzer erin).V erder straalt een WiFi antanne in de meeste gevallen rondom, maar niet zo zeer in hoogte (zie de straling als een bord, met in het midden de antenne).

probeer anders een je accespoint beneden te zetten.

even ter vergelijking, ik heb n smc bridge/ap en een pcmicia kaartje en ik heb 3 verdiepingen lager nog rustig een verbindingssnelheid van zown 45mbit
Bedoelde 2 meter is de afstand, maar het gaat door 0,2 M gewapend beton :P.
Pagina: 1