Toon posts:

[XP SP2] Uitval internetverbinding bij gebruik Bittorent*

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een adsl tiscali netwerk, met daarnaast een Asus Acces Point (WL-300g)
En gebruik Windows XP SP1+2

Internet doet het goed, niks aan de hand totdat ik Bittorrent opstart en ga downloaden dan ligt internet binnen 1 minuut eraf, als ik vervolgens het tiscali modem reset dan doet ie het weer, maar bij andere mensen werkt Bittorrent wel onder Tiscali??

Weet iemand wat ik dan fout doe, of welke instelling bij mij niet correct is?

Alvast bedankt :)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bittorrent doet het hier prima met Tiscali.

Wat voor client gebruik je?

Firmpete on Aerie Peak

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Let op de instelling van het max aantal connecties dat je torrent client maakt. Teveel connecties kan je modem onderuit halen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebruik nu als client Azureus.

Hoeveel connections mag ik max hebben(ong) ??

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

255 max verbindingen? oid?

And it goes BRAAAAAPP!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zet m eens op 200 en kijkt of het helpt..... zo niet ga je nog lager....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al op de 100 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas niet lager dan 1 connection, want bij 1 valt de verbinding weg.

Iemand een oplossing ?? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:07:
Ik kan helaas niet lager dan 1 connection, want bij 1 valt de verbinding weg.

Iemand een oplossing ?? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Waar valt de verbinding dan weg? Je router->pc, modem->ISP of? Probeer dat eens uit te zoeken.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
welke kleur is de smiley als je aan het downloaden bent? groen, blauw, geel oid?

hier werkt het ook goed met tiscali trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Verbing met Acces Point blijf ik houden, en Tiscali zegt dat hun geen verschil zien, dus daar ligt het ook niet aan.

Als ik aan het downloaden ben dan zijn de smileys groen en geel

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:45
Ik heb dit probleem met Shareaza, als ik een download start ligt mn verbinding er in 10 seconde uit.. Echt vreemd

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb soms ook wel dat ik na een avondje Bittorenten mijn modem uit en aan moet zetten,

dan doet het internet het weer!

Portfolio

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoezo ligt internet eraf?

Wat voor modem heb je? zegt het modem nog iets zinvols? crash het modem? Crash er een router?

Je bent toch niet tegen de XP SP2 limiet aan gelopen? (file -> run -> "eventvwr", onder system, iets over tcp/ip en security, zoja, zoek de patch hiervoor)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

leuk_he schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:32:
Hoezo ligt internet eraf?

Wat voor modem heb je? zegt het modem nog iets zinvols? crash het modem? Crash er een router?

Je bent toch niet tegen de XP SP2 limiet aan gelopen? (file -> run -> "eventvwr", onder system, iets over tcp/ip en security, zoja, zoek de patch hiervoor)
^^^ Met stom :)

Wat je ervaart is de max half open connectie limiet die sinds SP2 in XP zit. Is een leuke patch voor, zoekt en gij zult vinden :)

Verder wil het ook nog wel eens helpen om het aantal open poorten in je bittorrent client en je router op te schroeven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zo'n patch vinden??

Mijn modem van Tiscali blijft gewoon aan als internet uitvalt, (ik heb een Sagem modem).

Ik heb Bittorrent ook geprobeerd met standaart applicatie en met Bitcomet maar bij zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen dit is namelijk heel irritant :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Verwijderd

[google=sp2 connection patch]

Komop, beetje creativiteit kan toch wel verwacht worden?

Oh, en titelfix trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
IK had de connectie naar 100 gezet, maar helaas zonder resultaat :'( :'( :'(

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
doc88, heb je nou al gedaan wat leuk_he schreef? Anders weet je niet of het aan je modem/router ligt of aan XP. Kijk naar => Control Panel > Administrative tools > event viewer > kijk of er een geel driehoek met uitroepteken tussenstaat op het tijdstijp dat de connectie wegvalt en of dat een event 4226 is.

Als dit het geval is dan ligt het aan xp en niet aan je modem. Als je met 'het internet ligt eraf' (lekker duidelijk btw) bedoelt dat azureus nog steeds download maar je geen nieuwe pagina's in je browser kan openen dan is het hoogstwaarschijnlijk een 4226. Deze probeert dan teveel nieuwe connecties per seconde te maken - dit is dus wat anders dan het totale aantal connecties wat bittorrent op een bepaald tijdstip open heeft staan.

Azureus > Tools > Options > Connection > "max simultaneous outbound connection attempts" omlaag schroeven heeft bij mij geholpen (staat bij mij op 6). Mocht dat niet helpen ligt het probleem ergens anders en kan het inderdaad liggen aan het totale aantal connecties dat azureus open mag hebben staan (staat bij mij op 600, en 125 max per torrent).

Als het inderdaad een event 4226 is zal je die doe-het-zelf patch niet nodig hebben. Het omlaag schroeven van de "max simultaneous outbound..." zal overigens geen negatief effect hebben op je uiteindelijke download snelheid - hooguit zal een torrent wat langer nodig hebben om op gang te komen. En heel simpel: zet je max upload voor torrents op 80% van je beschikbare uploadbreedte ;)

Laat nog even weten of dit je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik event vieuwer vinden? (ik heb de NL versie)

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...en-us/event_overview.mspx

Eventjes zoeken met Google. En waarom doe je dat niet gewoon zelf? We gaan je niet overal mee aan het handje nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Internetuitval doet zich nu ook voor bij Emule? :? :?

Verwijderd

Ik heb dan weliswaar geen Sagem of Asus modem maar de Zyxel Prestige 2602H-61 modem router en ik heb het zelfde probleem, sinds kort Tiscali Speciale met telefonie genomen kreeg de Zyxel erbij.

Alles staat goed geconfigureerd en geen enkel probleem totdat ik e-Mule start alles loopt vast en de modem verliest zijn verbinding. Alles nagelopen (ISRA Punt, Firmware, Kabels, Processen) maar kan niet vinden waardoor dit steeds gebeurt, geen enkel probleem bij 'normaal' internet verkeer maar zodra e-Mule erbij komt ligt alles eruit.

Is er iemand die ons kan helpen, schijnbaar gebeurt het hier en daar steeds meer en begin ik het idee te krijgen dat de mensen systematisch 1 voor 1 te pakken genomen worden voor illegaal downloaden.

Verwijderd

Gebeurt het meteen als je eMule opstart of duurt het even en loopt hij later vast? En hoe zit het met het aantal connecties dat hij maakt?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Al aan emule lopen tunen?

-Kad uitschakelen
-aantal connecties terugschroeven.
-udp uitschakelen.
-aantal connecties per 5 seconden (advanced) en half open connecties niet te hoog.

en die waarschuwing in file-> run-> eventvwr van sp2 in de gaten houden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Alle tips die na mijn eerste post werden gegeven (2 stuks) ga ik niet aanpassen aangezien e-mule op dit moment zo is ingesteld dat het werkt (afgelopen 2,5 jaar dan bij Zonnet).

Bij Tiscali wil dit niet werken (ben ik achter gekomen) door de type modem, een Zyxel 2602H-61c oftewel doe een simpele search op google en je merkt dat iedereen die deze type modem heeft, heeft er last van.... (oorzaak is maximaal aantal NAT sessies die de modem aankan, loopt vast bij een aantal openstaande sessies) :( |:(

Ik raad iedereen aan die van plan is om een Tiscali abonnement te nemen, even te wachten dit omdat de modems nu OFFICIEEL fout zijn bevonden door Zyxel zelf. Ze zijn druk bezig met het oplossen van het probleem maar zoals ik al vernomen had van Zyxel zelf is dat ze nu al bijna een week intensief aan het proberen zijn en er nog geen oplossing gevonden is. Het gaat momenteel om ettelijke duizenden modems die in het veld zijn uitgeleverd, het heeft dus de hoogste prioriteit in het bedrijf. _/-\o_

Met vriendelijke groet..... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 16:12 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:09:
Alle tips die na mijn eerste post werden gegeven (2 stuks) ga ik niet aanpassen aangezien e-mule op dit moment zo is ingesteld dat het werkt (afgelopen 2,5 jaar dan bij Zonnet).

Bij Tiscali wil dit niet werken (ben ik achter gekomen) door de type modem, een Zyxel 2602H-61c
Het zou nog vriendelijker zijn als je post _precies_ welke instellingen bij jou NET wel werken.
:P

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:21:
[...]
Het zou nog vriendelijker zijn als je post _precies_ welke instellingen bij jou NET wel werken.
:P
Het spijt mij maar dat is het hem nu juist (staat er volgens mij ook) ik heb ze niet toegepast en ook een specialie dingen verricht.

Voor alle duidelijk het doet het nog steeds niet he :( ik zal (net als elke Zyxel gebruiker) moeten wachten tot er een Firmware update beschikbaar komt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:09:
Alle tips die na mijn eerste post werden gegeven (2 stuks) ga ik niet aanpassen aangezien e-mule op dit moment zo is ingesteld dat het werkt .
En hier stopte ik met goed lezen. 8)7 8)7 8)7 8)7. (Had wel "werkte" ) moeten zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 18-04-2005 20:01 ]

Verwijderd

Hee man, ik heb precies hetzelfde. Ik weet niet wat het is maar als ik m'n firewall uitknal heb ik er geen last van. Ook als ik m'n wireless verbinding probeer te beveiligen heb ik hier last van :?
Dus zo lang ik niks beveilig gaat 't goed, maar ja dan wil je eigenlijk niet downen :P
Iemand een oplossing voor deze computer illiterate?

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:01:
[...]

En hier stopte ik met goed lezen. 8)7 8)7 8)7 8)7. (Had wel "werkte" ) moeten zijn)
En als we overal lullige opmerkingen over maken schiet het nooit op he..... :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:08:
Hee man, ik heb precies hetzelfde. Ik weet niet wat het is maar als ik m'n firewall uitknal heb ik er geen last van. Ook als ik m'n wireless verbinding probeer te beveiligen heb ik hier last van :?
Dus zo lang ik niks beveilig gaat 't goed, maar ja dan wil je eigenlijk niet downen :P
Iemand een oplossing voor deze computer illiterate?
Uit je verhaal maak ik voor het gemak even op dat je ook in het bezit bent van een Zyxel 2602H Modem.
Indien dat ook werkelijk het geval is zul je toch echt net als iedereen moeten wachten totdat het hoofdkantoor in Taiwan een nieuwe firmware update uitgeeft.

Het probleem is in elk geval bekend nu bij de fabrikant, ze werken er aan, maar net als bij elk bedrijf weet je nooit hoe lang dat nog duurt.

Verwijderd

Doc88: het probleem is combinatie van hoe p2p werkt, en de brakheid van je hardware.
De wireless router ding kan vast niet genoeg connecties per seconde aan om fatsoenlijk te p2p'en, en gaat dus haperen.

Heeft je wireless router niet ook een utp aansluiting ? Zo ja, sluit daarb je PC op aan, dan zal p2p'en beter gaan.

Verwijderd

ja, helaas doet mijn zyxel 2602H van Tiscali het ook niet goed. Bij internetten en e-mailen geen enkel probleem, maar als ik via azureus bittorents ga downloaden knalt de verbinding er na enige tijd uit en krijg ik waarschuwingen dat mijn LAN-aansluiting tijdelijk niet beschikbaar is. Mooi klote dus. Overigens op mijn laptop die ook via de zyxel loopt kan ik dan ook niet internetten...
Hiervoor had ik een Zyxel 650H die na wat aanpassingen met de UPnP in Azureus en wat gerommel in de instellingen van de modem als een zonnetje met groene smileys downloadde..

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Tiscali.nl > Helpdesk -> Verbinding -> ADSL -> FAQ -> Nieuwe firmware voor de Zyxel 2602H en HW?
Tiscali.nl > Helpdesk -> Communicatie -> Telefonie -> FAQ -> Nieuwe firmware voor de Zyxel 2602H en HW?

Deze versie bevat fixes voor:

P2P applicaties waarbij regelmatig een exception error kan optreden.
De fix voor VPN connecties die al eerder was opgelost.
Nummermelding is aangepast zodat het nu helemaal conform KPN standaard is.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met ADSL van Tiscali met de Zyxel Prestige 2602H-61,
Internet en email werkt goed, maar als ik Emule of G3 Torrent (ook wat andere al geprobeerd) opstart klopt elke minuut mijn modem in de reset.

Voorheen kabel internet van @home nooit problemen gehad, zelfs als je de helpdesk een mailtje stuurde had ik binnen 48 uur een goed advies.

Zit nu al 3 dagen op een antwoord te wachten op een mailtje van dit probleem .

Ik heb nu ook maar van ellende de hele firewall van de router afgezet en nu een aantal dagen geen problemen (maar dit is natuurlijk niet de oplossing).

Ik ben benieuwd wat de oplossing is van Tiscali (of wachten op een update van Zyxel).

Kan alleen de hele router niet vinden op de Zyxel home page.

GeoS

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:50:
Ik heb precies hetzelfde probleem met ADSL van Tiscali met de Zyxel Prestige 2602H-61,
Internet en email werkt goed, maar als ik Emule of G3 Torrent (ook wat andere al geprobeerd) opstart klopt elke minuut mijn modem in de reset.

Voorheen kabel internet van @home nooit problemen gehad, zelfs als je de helpdesk een mailtje stuurde had ik binnen 48 uur een goed advies.

Zit nu al 3 dagen op een antwoord te wachten op een mailtje van dit probleem .

Ik heb nu ook maar van ellende de hele firewall van de router afgezet en nu een aantal dagen geen problemen (maar dit is natuurlijk niet de oplossing).

Ik ben benieuwd wat de oplossing is van Tiscali (of wachten op een update van Zyxel).

Kan alleen de hele router niet vinden op de Zyxel home page.

Boschi
Gisteren, mailtje van Tiscali gehad met de melding van een firmware update.
De update uitgevoerd en alles werk perfect, toch nog een snelle reactie van Tiscali (goed werk!)

Verwijderd

Na firmware upgrade gaat mijn zyxel 2602H modem weer super, d/l max op 720KB met een 4mbit lijn?!?...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:30 ]

• ronald136813
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-04 10:38
Hallo iedereen,

Ik heb het modem ook binnen gekregen (De Zyxel 2602H-63C), had ook het bekende probleem met Edonkey , verbinding plat , nieuwe firmware er in Mu.3.D0 maar geen oplossing.
Met tiscali gebeld en die wisten er van hebben mijn gegeven genoteerd en er komt weer een nieuwe firmwareversie aan , alleen weten ze niet hoelang dat gaat duren.

Wat ik als oplossing had bedacht was de DNS serveradressen van Tiscali laten uitdelen in het DHCP profiel en inderdaad dan kun je iets langer surfen maar op een gegeven moment houd dat ook op.

Dus ik zet lekker de speedtouch 510 V4 er weer tussen en hoop dat ze voor 25-5 wanneer mijn telefoonnummer word geporteerd er een oplossing is .anders kan ik Edonkey gewoon niet meer gebruiken , heb weinig andere keus , een ander modem kopen van een nader merk is een optie.

Ik heb Tiscali aan een gefrustreerd mailtje gestuurd dat ik dit knullig vind van Zyxel , naar mijn bescheiden mening is het niet goed getest, je verwacht dat dit soort dingen gewoon functioneren (Op mijn Speedtouch 510 was het ook geen probleem). ik heb ze gevraagd wat TIscali hieraan gaat doen om het op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Ronald

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ronald1368 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:49:
ik heb ze gevraagd wat TIscali hieraan gaat doen om het op te lossen.
Tiscali niks.

Hooguit dat er een paar engineers van Zyxel hier in NL op dringend verzoek van TIS wat gaan lopen testen om zo de nodige aanpassingen aan firmware van een CPE van een Leverancier van TIS te kunnen doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ronald136813
Ik hoop dat ze inderdaad spoedig met iets komen wat dit probleem oplost.
Ik ben wel aangewezen op het modem straks want mijn telefonie gaat er ook overheen lopen of als alternatief shoppen voor een ander modem moet dan alleen even kijken welke , ik had al gekeken op de website van Draytek die hebben ook VoIP modems , maar werken die met SIP?.

Met vriendelijke groet,

Ronald.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MTU op 1400 zetten..
http://www.dslreports.com/drtcp

daarbij moet ik zeggen dat ik afgaande ben op de topic title, en niet weet of het intussen oftopic is :P

[ Voor 97% gewijzigd door Ewald ! op 16-05-2005 00:10 ]

• ronald136813
Ik heb net met de firma Draytek gebeld omdat mijn geduld op begint te raken met TIscali en de Vigor 2600V annex b (ik heb isdn) heeft een capaciteit van 15000 NAt Sessies en SIP functionaliteit , automarsiche Qos en ook is het mogelijk om automatisch door te schakelen als een telefoon niet opneemt , ook kun intern doorverbinden (dit is wel iets moelijker te configureren maar het werkt)
Ik ben toch zo klaar met dit Zyxel wat een $%%^^modem zeg !! :(

Ik heb tiscali ook al weer een mail gestuurd dat ze het moeten oplossen en anders de kennis ergens anders vandaan moeten halen om het op te lossen , kijk die Vigor kost 200 euro maar das niet erg , dat Zyxel ding kost 30 euro maar is brak kwa firmware , de webinterface reageert ook zeer traag (en dan heb ik niet eens een p2p programma aan staan), en met 12 connecties in edonkey lig ik al van het net en de Zyxel behoort 1024 sessies aan te kunnen ik snap het niet meer hoor.

Maar alle waar is naar zijn geld daar ben ik wel achter.....

Verwijderd

Ik heb opzich het zelfde probleem.
Als ik een client opengooi, dan heb ik en de rest van het lan geen internet verbinding meer.
Beetje irritant. Ik weet niet goed hoe ik het moet oplossen.
ik heb mijn outbound op 6 en later op 4 gezet en ik heb mijn max connections op 100 gezet met daarbij per torrent op 40. Ik heb mijn max up en download lager gemaakt, en ik heb verschillende poorten geprobeert, maar zodra ik azureus opstart, kan ik geen internetpaginas meer aan. Voorheen, en toen hadden we de router al wel, had ik het probleem niet.

als ik kijk in events kom de melding 4226 wel voor, maar ik heb de outbounds al omlaag geschoeft

Ik heb overgens een edimax router waarop 7 clients zitten.
ik draai windows xp sp2.
en heb kabel internet.

ik hoop dat iemand kan helpen en dat ik voldoende informatie heb gegeven!
alvast bedankt!
Pagina: 1