[Webhost] Betrouwbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 08:57
Ik kwam na een beetje gezoek via www.webhosters.nl bij de webhost Neostrada. Nu staan er wel 4 goeie recensies over deze webhost op de webhosters.nl site, maar ik vertrouw het nog niet helemaal. Ik stuurde een mailtje naar de helpdesk over iets over de kosten van de site. Ik kreeg een mailtje terug met als afzender "Wesowe Internet Services". Als je die in google intypt krijg je:

http://www.web4uhosting.nl

En de orginele site van neostrada is:

http://www.neostrada.nl

edit:

Nog een link ervan gevonden

http://www.wesowe.nl

De eerste link naar web4uhosting is ontzettend veel duurder, maar ze zitten op het zelfde adres.

Weet iemand hier iets meer over? (Ik heb gesearchd op alle recensie sites en op got)

[ Voor 7% gewijzigd door DoDo op 14-01-2005 13:27 ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:05

Tys

http://www.neostrada.nl/pages.php?_p=contact
Wesowe Internet Services (moederbedrijf Neostrada Internet Services)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zie dat trouwens wel vaker hoor... Hosters die deels richten op een wat hoger segment (iets duurder, maar meer kwaliteit) en wat lager segment (cheap ass, maar weinig garanties).

Om te voorkomen dat je dat op een pagina / site zet, biedt je de cheap-ass producten onder een andere handelsnaam aan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 16:29

TheDane

1.618

dit ben jij zeker ook? :P

maar waarom zo'n interesse in neostrada? Ik heb zelf gekozen voor een provider die al meerdere recensies had en tegen goede prijs levert wat ik nodig heb.

www.webhosters.nl en www.webhostingtalk.nl zijn afaik goede startpunten voor je zoektocht naar een goede provider.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDane op 14-01-2005 13:02 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als aanvulling op TheDane, neem iig een webhost waar je wel een goed gevoel bij hebt. We hebben er in Nederland alleen al een paar duizend dus als je het niet vertrouwd, zoek nog even verder.

• DoDo
TheDane schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:02:
dit ben jij zeker ook? :P

maar waarom zo'n interesse in neostrada? Ik heb zelf gekozen voor een provider die al meerdere recensies had en tegen goede prijs levert wat ik nodig heb.

www.webhosters.nl en www.webhostingtalk.nl zijn afaik goede startpunten voor je zoektocht naar een goede provider.
Die bovenste link ben ik niet :D, op die 2 sites heb ik gezocht. Ik heb zoveel intresse in neostrada omdat 1gig webspace + 15gig dataverkeer voor €4-p/m wel heel goedkoop is :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Geen SG onderwerp :) SG --> IT

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Met betrekking tot review sites (zoals webhosters.nl e.d.) moet je wel in acht nemen dat mensen eerder klagen dan complimenten geven. Om een voorbeeldje te geven: Stel er gaat iets fout met een webserver. Hardwarecrash of wat dan ook. De hoster heeft goede backups maar het opnieuw installeren en het terugzetten van een backup met alle finetuning etc etc duurt anderhalve dag. Dan kan je er prat op gaan dat er een enkele klant al een slechte recentie gegeven heeft op een dergelijke site. En natuurlijk geen klant die er aan denkt om effe te schrijven dat het probleem achteraf gezien kordaat en snel is opgelost.

Daarnaast is het als webhoster mogelijk bezwaar aan te tekenen tegen een recentie op de site die daarna al dan niet verwijderd wordt. Je zal zien dat hosters met de meest slechte recenties hier veel werk van maken en dus beter uit de bus komen dan andere hosters die geen aandacht besteden aan al dan niet slechte recenties op dit soort sites.

Maar goed, de overzichten zijn dan wel weer handig. Je kan makkelijk een goed pakket vinden welke aansluit bij je wensen.

Edit: Ben zelf eens gaan rondneuzen op webhoster.nl en kan maar 1 ding zeggen: Bedrijven waarvan de verhouding in reviews (goed staat tot slecht) hoger dan 3 op 1 is doen of aan actief campagnevoeren zodat meer klanten hun (goede) reviews gaan schrijven of schrijven zelf hun reviews.

[ Voor 12% gewijzigd door Eijkb op 14-01-2005 13:40 ]

.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je moet ook even in acht nemen dat sommige providers zelf onder valse namen reviews neer zetten. Op die sites is bijna geen objectief oordeel te vinden lijkt het wel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:29:
Je moet ook even in acht nemen dat sommige providers zelf onder valse namen reviews neer zetten. Op die sites is bijna geen objectief oordeel te vinden lijkt het wel.
Dat is zeker waar, maar erg flauw.

Opzicht vind ik het een goed systeem dat mensen positieve en negatieve reacties posten. Alleen zou ik liever zelf de negatieve reacties ontvangen zodat het verbeterd kan worden.

Zoals boven ook al is aangegeven hoor je bijna niemand positieve dingen zeggen, maar mensen gaan pas een review posten als er wat verkeerd is gegaan.

Dus ik zou wel een beetje rekening houden met het zoeken van een hoster, maar dit niet als zwaarste factor laten afhangen. Succes.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• DoDo
Sja, ik heb nog nooit een hosting bedrijf gezien met 3 verschillende sites waar ook 3 verschillende prijzen voor de paketten opstaan. Ik heb iets negatiefs gelezen erover ( Servers waren plat voor verhuizing en ging niet snelgenoeg :| ) Maar het meeste is positief erover. Het kan idd zo door de providers gepost worden idd. Maar ik denk dat ik het risisco van 67euro voor een jaarte maar ga lopen

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 16:29

TheDane

1.618

DoDo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:16:
[...]

Die bovenste link ben ik niet :D, op die 2 sites heb ik gezocht. Ik heb zoveel intresse in neostrada omdat 1gig webspace + 15gig dataverkeer voor €4-p/m wel heel goedkoop is :)
da's wel zo ja. ik kwam via zelfde sites hier terecht. weet niet of dit spam is? Bevalt me in ieder geval prima :) en is ook erg goedkoop

[ Voor 4% gewijzigd door TheDane op 14-01-2005 13:40 ]

• DoDo
TheDane schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:40:
[...]

da's wel zo ja. ik kwam via zelfde sites hier terecht. weet niet of dit spam is? Bevalt me in ieder geval prima :) en is ook erg goedkoop
Dat is idd heel goedkoop, maar het probleem is dat je er niks over weet :(
Ze zijn wel veelzeidig, ze bieden zelfs pc's aan :D

edit:

Sity valt metteen af zie : http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1659

[ Voor 20% gewijzigd door DoDo op 14-01-2005 13:49 ]

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Zit net nog effe op die site (webhosters.nl) te neuzen (zie ook edit vorige bericht) en ik vind voor een objectieve (??!) site het toch wel raar dat ze zoveel reklame maken. En dan heb ik het niet over die balk rechts in hun layout maar over bv het begin scherm "ervaringen van anderen". Met grote letters ATTENTIE en een linkje naar een van de hosters met bijna alleen maar positieve reviews. Zie opmerking over de verhoudig goed / slecht in mijn vorige reactie :+ Maar goed, ik weet de feitelijke verhouding natuurlijk niet...

.

Verwijderd

zonder te spammen of reklame te maken: www.wesdec.be
hosten wij (met de sportclub) onze site (die ik beheer), en ik ben daar zeer tevreden van...
snel, goedkoop, en weinig tot geen problemen ondervonden in de 2 jaar dat we daar zijn...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik moet zeggen dat ik Webhosters nou niet het beste uitgangspunt vind, temeer omdat er vaak behoorlijk oude meldingen staan welke in weze er niet meer toe doen. Verder lijkt het mij ook zo dat er bij sommige over het algemeen alleen maar positieve meldingen staan en bij andere alleen maar negatieve meldingen...

Zijn er naast het lezen van deze reacties dan nog andere manieren om te controleren of een hosters betrouwbaar is? Statistieken, update, services, consumentenbond, etc?

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Toch wel interessant om effe verder te zoeken inderdaad per hoster. Heb er nooit zoveel aandacht aan besteed maar hoe kan je nu weten ofdat een hoster goed is of niet? Je kijkt uiteraard eerst naar prijs / pakket verhouding. Maar er zijn zoveel hosters in NL dat je keuze genoeg hebt tussen bedrijven waar pakket en prijs niet veel verschillen. Moet je dan uitgaan van reviews of moet je op zoek gaan naar andere zaken? Wat je ook vind, het is vaak relatieve informatie waar je niet veel mee kunt behalve de gok nemen... Zoek je naar uptimes? Kan een goed uitgangspunt zijn, tenzij een hoster 10 jaar 100% online is geweest maar juist vorige week toevallig voor het eerst met problemen te kampen gehad heeft... en ga zo maar door. Ik denk dat het op gokken aankomt :p Je kan evt. een mailtje sturen naar de hoster om de reactietijd te testen en sommige hosters bieden een bestand ter download aan om de snelheid te testen. Veel meer betrouwbare informatie is er niet lijkt me.

.

• DoDo
Helpdesk is bij neostrada aka de rest :P heel goed blijkbaar. Had een meeltje gestuurd 10min later reactie terug. Ik heb gister de hele avond gezocht naar webhosts, daaruit kwam deze als goedkoopste. De site ziet er betrouwbaar uit, de recensies ook wel. Ik denk dat ik het volgende maand ga proberen (Anders kan ik het niet betalen aangezien je in 1x voor het hele jaar moet betalen)

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Veel succes! En zoals gezegd: ieder bedrijf heeft zijn ups en downs he. Dat zegt vaak niet veel over de "algehele dienstverlening".

.

Verwijderd

Ik en vriend hebben er allebei hosting genomen. Bevalt prima, echt een aanradertje _/-\o_

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 20:10 ]

Pagina: 1