[XP] Sis648 Audio Driver?*

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben hier een computer van iemand aan het herinstalleren. Het betrefd een Microstar Kastje van de Mediamarkt. Moederboard is tevens van microstar, de ms6701. Chipset is een Sis648. Nu zit er onboard geluid maar ik krijg het niet aan de praat.

HIER:
http://www.sis.com/products/chipsets/oa/pentium4/648.htm

staat meer informatie over de chipset en het geluid.

Op de sis.com.tw site staan 2 drivers, allebei gedownload, allebei geprobeerd, (via eigenschappen->hardware->driver installeren-> zoeken in mapje) maar beide herkent hij hem niet.

Het zou de 7012 driver moeten zijn, maar als ik die installeer via setup dan geeft hij een foutmelding dat het niet lukt de driver te installeren. Wanneer ik via hardware eigenschappen doe, geeft hij aan geen geschikte driver te vinden :(

Iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door Okasha op 14-01-2005 12:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de specifieke foutmeldingen? Wat heb je precies allemaal al geprobeerd verder? Welk OS gebruik je?

Ik verplaats je topic even naar Windows Operating Systems omdat het dfaar in mijn opinie beter op z'n plek is dan in Software Algemeen :) Als je je OS nog even noemt zal ik dat in de topictitel zetten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heeey!

Het is gelukt, hij kan op slot.

Om er toch nog een leuk topicje van te maken voor de search... heb het probleem opgelost als volgt:

Ik heb hem gewoon zelf handmatig uitgekozen via:

"ik wil zelf kiezen"

en dan:

"niet zoeken ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren"

Vervolgens naar INFje bladeren en nu werkt hij like a flower.

De setup loopt nog steeds vast op:

-536870397 (updatedriverforplugandplaydevices)

vervolgens zegt hij:

Fail to install audio driver for windows XP, Setup will now exit.

Software krijg ik dus verder niet aan de praat, jammer dan.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 20:35
Ey man ikzelf heb ook een sis648 gehad... en ik dacht dat ik welleens deze driver voor de audio
gebuikte... succes :

http://www.opendrivers.co...0(Azalia)-AC97-Codec.html

huub }:O

Always bet on Huub

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
De volgende keer zelf iets beter zoeken dus ;). Ik pas nog even de titel aan, let je hier in het vervolg zelf ook op? Verder doen we de topics niet op slot als ze opgelost zijn, dat is teveel werk voor een groot forum zoals got.