Met active dc++ niet mogelijk te zoeken of downloaden*

Pagina: 1
Acties:

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Ik krijg dc++ niet aan de praat in active mode...

Ik heb een linux server met Red Hat 7.3 en firewall.iptables en als client XP met norton 2005

wat heb ik gedaan:
-volgens deze link http://www.dslreports.com/faq/8363 prerouting aangezet (verschillende poortnummers al gebruikt)

heb nu in mijn firewall.iptables staan:

onder PREROUTING:
$path_iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp --dport 65535 -j DNAT --to 192.168.0.2:65535

$path_iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p udp --dport 65535 -j DNAT --to 192.168.0.2:65535

onder FORWARD:
$path_iptables -A FORWARD -p tcp -i eth1 --dport 65535 -d 192.168.0.2 -j ACCEPT

$path_iptables -A FORWARD -p udp -i eth1 --dport 65535 -d 192.168.0.2 -j ACCEPT

- in norton dc++ "vrij" gezet, dus die blockt niets
- tevens in norton tcp en dcp range "vrij" gezet
- natuurlijk ook active mode aangezet in dc++

maar dit alles werkt allemaal niet, kan wel connecten met hubs, maar niet searchen of downloaden...

Wat doe ik niet goed?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al wel geprobeerd om te connecten zonder de firewalls aan? Lukt het dan allemaal wel ?

Verder pas ik de titel even aan, omdat active dc++ niet echt duidelijk je probleempje weergeeft.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JustSomeone
ja ik heb norton ook al eens uitgezet

als ik de firewall van linux uitzet, heb ik geen internet op de client meer, dus dat is geen optie

Verwijderd

Heb je in DC++ bij settings ook je internet ip adress ingevuld anders vind je niks.

• JustSomeone
ja extern ip adres ingevuld net als tcp en udp port...

heb op internet ook al gezocht en heb het precies zo ingesteld als ik overal op internet vind, en toch werkt het niet??

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 11:07
Dat probleem had ik dus ook...

Maak een poort in de router/dhcp-server alleen voor dc++ aan (bijvoorbeeld poort 5000) en ken deze toe aan dc++. Vul deze poort in bij dc++ naast/onder het ip-adres en dan moet het probleem opgelost zijn als je op "active" zoekt.

Merely a passerby in this world

• JustSomeone
jmvriesen schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:30:
Dat probleem had ik dus ook...

Maak een poort in de router/dhcp-server alleen voor dc++ aan (bijvoorbeeld poort 5000) en ken deze toe aan dc++. Vul deze poort in bij dc++ naast/onder het ip-adres en dan moet het probleem opgelost zijn als je op "active" zoekt.
hoe met een firewall.iptables script in linx??
Pagina: 1