Toon posts:

[Ghost] 7.5 Ghost Console. Image lokaal op client dumpen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best mensen,

Op mijn stage plek is er een computer lokaal dat gebruikt maakt van Windows XP professional. Alle computers zijn aangesloten op een 10mbit switch waarbij elke computer individueel zijn eigen 10mbit full duplex heeft. De computers hebben allemaal ongeveer 15gig aan schijfruimte in gebruik. Ghost images worden gewoon te groot om via het netwerk te pompen... al helemaal wanneer het tegelijk gaat, en bovendien de server heeft lang niet genoeg schijfruimte om voor 15 computers een ongeveer 9gig ghost image te dumpen. De computers maken gebruik van het bestandssysteem NTFS. Er is een partitie van 60gig en een partitie van 20gig. De 20gig is beschikbaar voor het dumpen van een ghost image. De 20gig heb ik hidden gemaakt met partition magic.

Ik heb een server met Symantec ghost corporate 7.5 erop geinstalleerd. Ik heb met de ghost console de clients al voorzien van software, en ze komen dan ook netjes tevoorschijn in het Machine Groups. Wat ik nou wil is met de Ghost Console een image maken van een client. Ik wil de image niet over het netwerk laden, nee ik wil dat de image op de 20gig partitie komt te staan die elke client heeft.

Ik wil dus met de server de clients kunnen aansturen om een image te kunnen maken en terug te kunnen zetten zonder dat ik images laad over het netwerk.

Ik heb een paar keer de interactive tutorials doorgelezen, de search gebruikt, google gebruikt.. Maar ik kom er gewoon niet meer uit.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 14:18

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je komt er ook niet uit, omdat deze functionaliteid gewoonweg niet bestaat in ghost corporate 7.5. Als je het via de multicast server wil proberen wordt de data ook via het netwerk van en naar (in jouw geval) dezelfde machine gestuurd.

Wat jij wil, kan alleen maar met de client zelf. Als je dan nog de partitie waar de client op staat ook wil bachuppen, dan raad ik je aan om toch de ghost boot floppy te gebruiken (nadeel, machine is "even"niet te gebruiken).
Met de ghost boot flop, kan je zelfs nog een batch routine schrijven die de ghost.exe met eventuele "command line extenties" aanstuurd, zodat je helemaal niets hoeft in te stellen als je het ghost programma opstart. Dit betekend dus flop erin, booten, en een half later terugkomen en de backup is klaar.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeert. Zijn beide NTFS..

Doe ik Local > To Partition > To Image.

Source: schijfje aanklikken

kom je in een soort van gui venster waar je de partitie uit het menutje kan halen..

Staat alleen a:\ tussen..

format ik 20gig hdd naar FAT32.. staat die ertussen.. ghost image maken.. Moet ik bij elke 25% op enter drukken zodat die ghostimage.001 gaat maken.. Of terwijl hij maakt een stuk of 5 2,4 gig files.

Terug zetten kan dus niet omdat die dan naar NTFS moet schrijven :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel zou kunenn doen:

Alle computers zijn hardwarematig en softwarematig hetzelfde.

1 Ghost image maken en die dan op de Win2k3 server zetten.. en dan per client terug zetten :( maar dat gaat wel erg langzaam.

Maar waarmee kan ik dan instellen dattie automatisch computer naam veranderd wanneer je hem op andere computers zet, want dat is wel net zo makkelijk.

edit: Sorry had beter edit knop kunnen gebruiken.. Nu al te laat ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 13:20 ]

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 14:18

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:55:
format ik 20gig hdd naar FAT32.. staat die ertussen.. ghost image maken.. Moet ik bij elke 25% op enter drukken zodat die ghostimage.001 gaat maken.. Of terwijl hij maakt een stuk of 5 2,4 gig files.
Ghost maakt altijd maximaal 2.5 GB bestanden aan, tenzij ja de groote aangeeft met het starten van een command line (-SPLIT:n (in MB))

Voor alle opties, start ghost met: ghost32.exe /? (of ghost.exe /? in DOS)

Dat Ghost 7.5 "problemen" met sommige NTFS-partities heeft, dat is een bekend probleem, maar die is helemaal opgelost in versie 8.0. Je kan met die ghost versie lezen en schrijven naar alle NTFS schijven.

Link naar NTFS oplossing

Over het netwerk (naar mapped drive, of met multicast server) naar NTFS is geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Abomination op 14-01-2005 14:07 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:57:
Wat ik wel zou kunenn doen:

Alle computers zijn hardwarematig en softwarematig hetzelfde.

1 Ghost image maken en die dan op de Win2k3 server zetten.. en dan per client terug zetten :( maar dat gaat wel erg langzaam.

Maar waarmee kan ik dan instellen dattie automatisch computer naam veranderd wanneer je hem op andere computers zet, want dat is wel net zo makkelijk.

edit: Sorry had beter edit knop kunnen gebruiken.. Nu al te laat ;)
JE moet voordat je de ghost wil saven een sysprep draaien dat kan je dit regelen

Verwijderd

Topicstarter
De_Paashaas schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:04:
[...]

Ghost maakt altijd maximaal 2.5 GB bestanden aan, tenzij ja de groote aangeeft met het starten van een command line (-SPLIT:n (in MB))

Voor alle opties, start ghost met: ghost32.exe /? (of ghost.exe /? in DOS)

Dat Ghost 7.5 "problemen" met sommige NTFS-partities heeft, dat is een bekend probleem, maar die is helemaal opgelost in versie 8.0. Je kan met die ghost versie lezen en schrijven naar alle NTFS schijven.

Link naar NTFS oplossing

Over het netwerk (naar mapped drive, of met multicast server) naar NTFS is geen probleem.
Ik heb me rot gezocht naar 8.0, kan ik hem ergens downloaden van symantec? Ik heb een legale licentie. Heb al een mail naar het support gestuurd voor een update 8)7

We beschikken over een 8.0 licentie. Alleen het wachten op een CD vanuit Saxion Enschede duurd lang.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:43 ]

Pagina: 1