Oplossing: query moet naar nieuwe gegevens in andere tabel

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Stel je hebt 2 tabellen.

Tabel a met gegevens van datum 12-1-2005 en synonym a
Tabel b met nieuwe gegevens van datum 12-1-2005

Stel je draait querys op tabel a , en wilt dat ze gebruik gaan maken van nieuwe gegevens uit tabel b, je verwijst dan het synonym naar tabel b. Mensen die al een query draaiden met synonym c krijgen pas de oude gegevens als de oude query is afgelopen.

Kan het wel tussentijds? dus onder het queryen, dat hij de gegevens van tabel b pakt

Verwijderd

Eh.. ? Ik kan niet echt chocola maken van je vraag.. waar komt die synoniem c ineens vandaan? Waarom maak je verschillende tabellen voor (kennelijk) dezelfde gegevens?

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Klopt ik had de datum ook niet goed staan.

2 tabellen

tabel a , data tot 12-01-2005
tabel b , data vanaf 13-01-2005 is dus de nieuwe waarheid voor queries.

synonym c verwijst naar tabel a.

als ik nu querys naar de nieuwe data wil verwijzen verander ik de synonym, dat die verwijst naar tabel b

maar als er oude querys draaien op tabel a en ik verander synonym dan wordt de nieuwe data pas aangesproken als de querys us uitgedraaid.

Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik het synonym verander dat er direct wordt gekeken naar de nieuwe data in tabel b. Of met een andere oplossing.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik volg je nog steeds niet helemaal.
Waarom zou een query ineens op een ander tabel moeten gebeuren? Waarom pas je in dat geval niet de query aan?
En begrijp ik het goed dat je een draaiende query on the fly van tabel wilt laten veranderen? Dat lijkt me niet mogelijk en zelfs niet wenselijk. Je krijgt naar mijn idee dan hele vreemde resultaten als de eerste helft van de query op tabel a is gedaan, en de tweede helft op tabel b.

Kan je wat meer uitleggen waarom je dit wilt, en waarom je dit op database nivo wilt regelen i.p.v. en niet op de plek war je queries samengesteld worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ja ik kan hetniet zo goed uitleggen, maar ik heb het al opgelost. Het probleem was minder complex.

zoals ik boven heb beschreven doe ik het, en dat is goed