Ik heb het volgende probleem. Als ik een DVD wil branden krijg ik foutmeldingen, meestal niet meer als"Brandproces mislukt" dit gebeurt zowel met Nero als Clone DVD. Dit probleem heb ik sinds ik nieuwe hardware heb. Vervangen is het MB, videokaart (zwaardere kaart + actieve voeding) zwaardere processor. Het rare is dat als ik de PC opnieuw opstart het branden wel goed gaat, zal dus niet aan DVD brander of de gebruikte media liggen. Ik heb Windows opnieuw geinstalled en dit bied ook gen uitkomst. Toen heb ik verzonnen dat ik een zwaardere voeding nodig heb gezien de grotere stroomafname van de hardware. Zit ik uit mijn nek te lullen of zal dit best eens het probleem kunnen zijn?
Misschien is het handig als je even vermeld wat voor voeding (merk en wattage) je hebt.
Rotte drivers/ vuile lens/oude firmware/ oude versies van een brandprogramma kunnen ook dit soort fouten veroorzaken.
Als je geen problemen hebt met het kopieren van files van de DVD dan zit het probleem mogelijk niet in de voeding.Dat kost bijna even veel stroom als schrijven.
Koop anders eens een DVD-RW, zodat je eens wat uit kan proberen zonder iedere keer een DVD te verknallen.
Rotte drivers/ vuile lens/oude firmware/ oude versies van een brandprogramma kunnen ook dit soort fouten veroorzaken.
Als je geen problemen hebt met het kopieren van files van de DVD dan zit het probleem mogelijk niet in de voeding.Dat kost bijna even veel stroom als schrijven.
Koop anders eens een DVD-RW, zodat je eens wat uit kan proberen zonder iedere keer een DVD te verknallen.
[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 14-01-2005 12:13 ]
Senile! Senile Oekaki
Verder zou je nog een liunx-bootcd kunnen downloaden (knoppix) bijvoorbeeld. Dan kan je uitsluiten of het aan de hardware of software (driverprobleem?) ligt. Ik ben er nog niet van overtuigd welke van de twee het is. Heb je nergens anders last van? Probeer ook je geheugen eens te testen.
[ Voor 30% gewijzigd door breinonline op 14-01-2005 12:52 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini