Kan een case / behuizing defect zijn?

Pagina: 1
Acties:

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
Kan een case / behuizing defect zijn?
Ik heb het volgende probleem, als ik mijn moederbord en overige componenten overzet naar mijn nieuwe Casetek 1018 behuizing dan doet de het systeem soms helemaal niets meer en de andere keer start hij niet op totdat ik mijn ps/2 muis en toetsenbord loskoppel. (lastig hoor een pc zonder muis of toetsenbord ;) )
Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt kan worden en dan natuurlijk logische vraag, hoe dit op te lossen?

Ter info:

Systeem:
Casetek 1018 behuizing (en een standaard ATX kast)
Chieftec 420W Voeding
AMD XP3000+
Epox nForce2 moederbord (k7rda3 geloof ik)
2x512 Mb Twinmos
2x120Gb Maxtor
Nec 3500DVD
Geforce 6800LE

Verwijderd

Het kan zijn dat je mobo ergens contact maakt met de behuizing (krom mobo tray) en dan kortsluiting veroorzaakt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat de connector van je tobo contact maakt met de kast. Kan je dat afdekplaatje voor je kast er helemaal afhalen. Niet ideaal maar mischien wel een oplossing

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
Sluiting met de kast in de buurt van de ps2 connector?

haal alles er uit, leg dat isolatie spul van je mobo (in de mobo doos, dat dunne velletje) in de kast en plaats je mobo opnieuw.. nu geen problemen? -> sluiting, zoeken en oplossen ;)

(velletje isolatie WEL weghalen maakt alles nogal warm..)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afstandsbusjes voor het moederbord geod aangesloten? Nergens sluiting? Veel meer kan er aan een kast niet mis zijn behalve duidelijke fysieke schade :)

Verwijderd

Er zijn meerde options wat het probleem kan zijn. Wat je het beste eerst kan doen, is kijken of je moederbord elektrisch contact maakt met de kast. Je kan voor de zekerheid van die rubber-achtige ringetjes om de schoefjes van je moederbord doen.
Als dit niet werkt zou ik het toestenbord en muis es goed nakijken. probeer bijvoorbeeld eens een ander toetsenbord en muis.
En wat ook altijd nog een mogelijkheid, kan zijn is dat je moederbord niet helemaal goed is.

• simsim
Ik ga het vanavond allemaal eens uitzoeken en laat nog weten wat ik gevonden heb.

Zou het ook mogelijk zijn dat de connectoren voor Power, HDD, Reset en dergelijke dat die op 1 of andere manier niet goed zijn door produktiefoutje van Casetek, en dat die dan kortsluiting maken?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
simsim schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:57:
Ik ga het vanavond allemaal eens uitzoeken en laat nog weten wat ik gevonden heb.

Zou het ook mogelijk zijn dat de connectoren voor Power, HDD, Reset en dergelijke dat die op 1 of andere manier niet goed zijn door produktiefoutje van Casetek, en dat die dan kortsluiting maken?
dan trek je ze los en start met een schroevendraaier 8)

• simsim
Nou het is gelukt en het werkt allemaal. Wat het as weet ik nog steeds niet, maar ik vermoed dat het mijn nieuwe ronde ide kabel was. Ik ga het later nog eens testen, maar voor nu al lang blij dat het systeem weer netjes draaiende is ! :)
Pagina: 1