Windows 2003 SBS accepteert geen nieuwe gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchcomputing.com/fileupload/store/fout1.gif

deze fout krijg ik wanneer ik wat voor user dan ook wil aanmaken. Maakt niet uit hoe lang of kort het password is en of het al een keer gebruikt is; ik ben ff de weg kwijt.

Of er is niets over bekend of google en ik begrijpen elkaar niet O-)

Lorem Ipsum Fujitsu

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Standaard in W2k3 moet het wachtwoord min. 8 karakters lang zijn en een hoofdletter en cijvers bevatten. Een goed wachtwoord is dus :

Jaar2005

Dit is maar een voorbeeld, probeer het eens.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Complex wachtwoord gebruiken, dwz minimale lengte, kleine letters, hoofdletters en cijfers en dan zou het gewoon moeten werken. Anders de mmc openen en in de password policy "password must meet complexity requirements" uitschakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:59 ]

• Briefcase
Cobra_Lup schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:56:
Standaard in W2k3 moet het wachtwoord min. 8 karakters lang zijn en een hoofdletter en cijvers bevatten. Een goed wachtwoord is dus :

Jaar2005

Dit is maar een voorbeeld, probeer het eens.
ah dawissiknie. Bedankt man !

Lorem Ipsum Fujitsu

• Briefcase
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:58:
Complex wachtwoord gebruiken, dwz minimale lengte, kleine letters, hoofdletters en cijfers en dan zou het gewoon moeten werken. Anders de mmc openen en in de password policy "password must meet complexity requirements" uitschakelen.
ik ben je kwijt op de term mmc ? Ik neem aan dat je beveiligingsbeleid > acountbeleid bedoelt. Daar is hij nu uitgezet. Bedankt voor de tip.

[ Voor 15% gewijzigd door Briefcase op 14-01-2005 12:01 ]

Lorem Ipsum Fujitsu

Verwijderd

start -> uitvoeren -> "mmc" dan kom je in een beheerconsole van waaruit je div instellingen kunt aanpassen. "ManageMent Console"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 12:19 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kwestie van je policy aanpassen. De default policies in 2003 zijn een stuk strenger dan in 2000. Daar je dit echt wel zelf had kunnen vinden met google of met de GoT search op bijvoorbeeld wachtwoordcomplexiteit, en met een beetje bladeren door de beleiden, sluit ik dit topic.

Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door over het initiatief en onderzoek wat we in een topicstart verwachten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.