Toon posts:

Cooler Master Centurion 5: geluid beperken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen topic vinden waar dit al is behandeld, dus vandaar mijn vraag of het nodig is om deze kast met extra dempingsmatten te isoleren.

Verwijderd

De ervaring die ik ermee heb is dat dempingsmatten voor weinig tot geen geluidsvermindering zorgen. Dan kun je beter zorgen dat je draaiende onderdelen weinig geluid maken. Ik heb het laatst gebruikt in 1 van m'n servers, maar je schiet er echt weinig mee op.

Edit: Het maakt je kast alleen maar zwaarder :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:51 . Reden: toevoeging ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Eerst kan je het beste uitzoeken war het meeste lawaai vandaan komt.
Passieve koeloplossingen voor bv de videokaart zijn uiteraard het stilst maat die kosten ook het meest.
Een grotere fan (met een lager toerental) helpt uitstekend.

Je harddisk ophangen met dikke elastieken is een goede oplossing voor luidruchtige schijven (als je niet veel op stap gaat met je pc).

Senile! Senile Oekaki

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

De vraag of het nodig is moet je zelf beantwoorden. Ik ken mensen die met een open kast vol fans en lawaai zitten en daar nog prima op twee meter afstand vandaan kunnen slapen. Het is maar net waar je je aan stoort. Wil je deze kast stiller maken dan kan je het beste de aanwijzingen hierboven volgen. Gebruik ook even de search dit is al heel vaak langsgekomen, zoek niet op je kast specifiek maar op termen als 'hdd stiller', 'fan vervangen lawaai' e.d.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini