Nadat ik, ondanks toendertijd net een iBook te hebben gekocht (op 1 december 2003), toch de volle mep (€ 49,- ) heb mogen betalen voor de nieuwe iLife (mac gekocht na 1 januari 2004 betekende goedkoop iLife nabestellen), is het Apple gelukt om een jaar later dezelfde truc te herhalen: iLife '05 is uit, en ik mag 'voor de luttele prijs van € 19,-' mee upgraden - als ik op of na 11 jauari 2005 een mac had gekocht... andere iLifekopers kunnen ernaar fluiten. Ik vis weer achter het net...
a) waarom zo kort na elkaar upgrades? Deugde het spul niet?
b) waarom geen coulance voor verse 'overstappers'? iLife is immers normaliter gratis bij aankoop van een Mac.
c) Iemand die ondanks de recente aankoop van een Mac daarbij géén iLife gratis kreeg, en het heeft moeten kopen, heeft nog minder rechten dan iemand die het wél gratis kreeg...
Resellers kunnen al helemaal niets voor je doen, de klantenafdeling van Apple in NL heeft niet eens het fatsoen gehad om te reageren op mijn telefonische en e-mail vraag/klacht... Dat vind ik sowieso een minpunt aan helpdesks/klantenafdelingen: Degene die je spreekt is 'semi-anoniem' en kan dus niet echt ter verantwording worden geroepen. Of ik nou gelijk heb/had of niet boeit me niet: geef gewoon antwoord!
http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/
a) waarom zo kort na elkaar upgrades? Deugde het spul niet?
b) waarom geen coulance voor verse 'overstappers'? iLife is immers normaliter gratis bij aankoop van een Mac.
c) Iemand die ondanks de recente aankoop van een Mac daarbij géén iLife gratis kreeg, en het heeft moeten kopen, heeft nog minder rechten dan iemand die het wél gratis kreeg...
Resellers kunnen al helemaal niets voor je doen, de klantenafdeling van Apple in NL heeft niet eens het fatsoen gehad om te reageren op mijn telefonische en e-mail vraag/klacht... Dat vind ik sowieso een minpunt aan helpdesks/klantenafdelingen: Degene die je spreekt is 'semi-anoniem' en kan dus niet echt ter verantwording worden geroepen. Of ik nou gelijk heb/had of niet boeit me niet: geef gewoon antwoord!
http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan