[Fedora] dvd's kopiëren in linux

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 16:01
Hey Tweakers,

vraagje: ik sta nu bijna op het punt mijn Windows helemaal weg te doen en om helemaal op Linux over te gaan, het enig waar ik nog tegen aan loop is het kopiëren van video dvd's.
Ik wil namelijk wel gewoon dvd's kunnen blijven kopiëren, zoals ik dat nu met b.v. CloneDVD doe.
Bestaat er een soortgeljik pakket voor Linux?

Alvast bedankt voor jullie reacties...

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 04:09

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ff gegoogled op: linux dvd copy

En onderaan http://marc.waeckerlin.org/linux/dvd.php.en staan een aantal programmaatjes.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:28
Ik weet niet wat CloneDVD doet, maar K3B (van KDE) kan DVD's aan. DVD's lezen onder linux levert vaak minder problemen dan onder windows omdat linux de regio negeert als je lbdvddec hebt.
Maar er zijn best veel programma's die DVD's aankunnen, je kan dus rustig migreren als je dat wilt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

Gerco

Professional Newbie

Het enige probleem wat ik heb ondervonden is dat Linux geen dvdshrink alternatief heeft (of ik kan het niet vinden). Er is mencoder en tcrequant icm wat andere tools wat wel precies hetzelfde kan, maar het is lang niet zo makkelijk als DVD Shrink (kan eigenlijk ook niet veel makkelijker :) ). Ik neem aan dat dat slechts een kwestie van tijd is en dat zo'n tool vanzelf wel een keer opduikt, maar tot die tijd draai ik dvdshrink in Wine (wat soms werkt en soms niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 14-01-2005 10:08 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Don Corleone
dat bedoel ik: een tool zoals DVD Shrink ,ik heb geen dual layer :-(

• Don Corleone
Ik bedenk me net, kan ik vanuit VMware ook DVD branden, of heeft VMWare deze functie niet?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Monsoreto schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:17:
Ik bedenk me net, kan ik vanuit VMware ook DVD branden, of heeft VMWare deze funtie niet?
Is mij nog niet gelukt, maar shrinken in VMWare en dan met k3b branden werkt als een trein.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Don Corleone
Gerco schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:22:
[...]

Is mij nog niet gelukt, maar shrinken in VMWare en dan met k3b branden werkt als een trein.
Tja, dat is een goeie! Shrinken met CloneDVD in VMWARE -> ISO maken -> kopieren naar Linux -> branden.

Beetje omslachtig, maar het werkt.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Monsoreto schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:28:Tja, dat is een goeie! Shrinken met CloneDVD in VMWARE -> ISO maken -> kopieren naar Linux -> branden.
Je kan ook shrinken naar een .iso op een samba share, dan hoef je die kopieerslag niet uit te voeren :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

*schop*

Ik heb gisteravond een DVD shrink "alternatief" voor Linux gevonden. Het heet k9copy. Naast installeren en de, wat spartaans aandoende, interface rondkijken heb ik er nog niets mee gedaan. Ik hoop er vanavond eens mee te kunnen spelen. De bedoeling is dat je in staat bent om met of zonder menus te kopieren, en met selecteren van de audio en videostreams. Zowel de "Backup full disk" als de "Reauthor" mode van DVD Shrink zit er dus in.

Heeft iemand al ervaring met dit programma en zo ja, hoe ging dat?

Onder Gentoo te installeren met "emerge k9copy" (na het unmasken van k9copy en vamps), rpms en debs voor verschillende andere smaken linux staan op de site.

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 03-02-2006 10:26 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Monsoreto schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:15:
dat bedoel ik: een tool zoals DVD Shrink ,ik heb geen dual layer :-(
http://dvdshrink.sourceforge.net/

astu :)
Pagina: 1