Hoi,
Ik ben bezig in VB een "progje" te maken waarmee ik een database kan bekijken en doorzoeken etc. Ik maak gebruik van een datagrid om alle gebruikers te weergeven. Voor me datasource gebruik ik een Adod. Nu wil ik met een zoek functie gebruikers kunnen opzoeken. Ik dacht dat de onderstaande code wel zou werken:
Private Sub cmdFind_Click()
prompt$ = "Enter the full (complete) Name."
SearchStr$ = InputBox(prompt$, "Member Search")
Adodc1.Recordset.Index = "GebruikerNaam"
Adodc1.Recordset.Seek "=", SearchStr$
If Adodc1.Recordset.NoMatch Then
Adodc1.Recordset.MoveFirst
End If
End Sub
Maar dat doet die dus helaas niet. Als ik hem run geeft die aan dat er een fout in zit en is Index grijs geselecteerd. Komt doordat die Index niet kent denk ik, maar ik heb geen idee wat het wel moet zijn. Iemand een idee wat ik fout doe ?
Ik ben bezig in VB een "progje" te maken waarmee ik een database kan bekijken en doorzoeken etc. Ik maak gebruik van een datagrid om alle gebruikers te weergeven. Voor me datasource gebruik ik een Adod. Nu wil ik met een zoek functie gebruikers kunnen opzoeken. Ik dacht dat de onderstaande code wel zou werken:
Private Sub cmdFind_Click()
prompt$ = "Enter the full (complete) Name."
SearchStr$ = InputBox(prompt$, "Member Search")
Adodc1.Recordset.Index = "GebruikerNaam"
Adodc1.Recordset.Seek "=", SearchStr$
If Adodc1.Recordset.NoMatch Then
Adodc1.Recordset.MoveFirst
End If
End Sub
Maar dat doet die dus helaas niet. Als ik hem run geeft die aan dat er een fout in zit en is Index grijs geselecteerd. Komt doordat die Index niet kent denk ik, maar ik heb geen idee wat het wel moet zijn. Iemand een idee wat ik fout doe ?