[VB] Zoeken in een Adodc

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,

Ik ben bezig in VB een "progje" te maken waarmee ik een database kan bekijken en doorzoeken etc. Ik maak gebruik van een datagrid om alle gebruikers te weergeven. Voor me datasource gebruik ik een Adod. Nu wil ik met een zoek functie gebruikers kunnen opzoeken. Ik dacht dat de onderstaande code wel zou werken:

Private Sub cmdFind_Click()
prompt$ = "Enter the full (complete) Name."
SearchStr$ = InputBox(prompt$, "Member Search")
Adodc1.Recordset.Index = "GebruikerNaam"
Adodc1.Recordset.Seek "=", SearchStr$
If Adodc1.Recordset.NoMatch Then
Adodc1.Recordset.MoveFirst
End If

End Sub

Maar dat doet die dus helaas niet. Als ik hem run geeft die aan dat er een fout in zit en is Index grijs geselecteerd. Komt doordat die Index niet kent denk ik, maar ik heb geen idee wat het wel moet zijn. Iemand een idee wat ik fout doe ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Welke fout krijg je? Op welke regel zit die fout?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• w00d
Ik krijg de volgende fout melding:

Compile Error

Method or data member not found

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

En dat zegt niet genoeg? Je gebruikt dus blijkbaar een property of method die niet bestaat. ;) En aangezien .Index grijs gemaakt wordt bij compilen, slaat daar de melding op. Het object dat je gebruikt kent dus geen Index.

Ook hier blijkt het parool: Google Is Your Friend!

My personal website

• w00d
Dat klopt idd, hij kent ook geen seek helaas. Deze code hoort eigenlijk bij een gewone Data object. Ik hoopte dat die ook bij een Adodc zou werken. Blijkbaar te veel gehoopt :P.

Bedankt voor die google link, maar kom er helaas nog niet helemaal uit. Dit is wat ik nu heb.

Private Sub cmdFind_Click()

Dim Recordset As ADODB.Recordset

Set Recordset = New ADODB.Recordset

prompt$ = "Enter the full (complete) Name."
SearchStr$ = InputBox(prompt$, "Member Search")
Adodc1.Recordset.Find "=", SearchStr$

End Sub

Ik krijg nu een runtime error 3001. Met een geel balkje over Adodc1.Recordset.Find.....