After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Betekend dat dat er op je modem een RJ45 aansl. EN een USB aansl. zit?deze heeft usb-lan adapter voor 2e pc
In dat geval kun je toch beide PC's aansluiten?
Ik denk niet dat het probleem op te lossen is zonder nieuwe hardware aan te schaffen (routertje dus; zo duur zijn die tegenwoordig niet meer)
Hierin staat uitgelegd hoe het werkt als je met meerdere PC's het internet op gaat.
(Wat jij waarschijnlijk ziet is het IP van je internet aansluiting, je hebt maar 1 internet aansluiting die door beide PC's gebruikt wordt, hierdoor zie je aan de buitenkant maar 1 IP)
[ Voor 39% gewijzigd door Luppie op 14-01-2005 09:16 ]
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Ik bedoel dat er op de 1e pc 2 lan poorten zitten, 1 netwerkkaart en een usb-->lan adapterBuzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:14:
[...]
Betekend dat dat er op je modem een RJ45 aansl. EN een USB aansl. zit?
de kaart voor internet, en dat usb ding voor crosslink naar 2e pc
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 14-01-2005 09:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee als je modem zowel RJ45 alsmede USB heeft dan kan je maar 1 aansluiting tegelijk gebruiken! Immers het is geen router.Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:14:
[...]
Betekend dat dat er op je modem een RJ45 aansl. EN een USB aansl. zit?
In dat geval kun je toch beide PC's aansluiten?
^^Cobra_Lup schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:15:
Lees dit eens door : Hoe deel ik Internet ?
Hierin staat uitgelegd hoe het werkt als je met meerdere PC's het internet op gaat.
(Wat jij waarschijnlijk ziet is het IP van je internet aansluiting, je hebt maar 1 internet aansluiting die door beide PC's gebruikt wordt, hierdoor zie je aan de buitenkant maar 1 IP)
Sites als whatismyip.com kunnen uiteraard maar 1 IP zien, en dat is je public IP.
Je private IP (10.0.0.x en 192.168.x.x) heb je gaeen klap aan op internet.
Je kunt met bepaalde hard- danwel software je internet verbinding delen, maar specifiek voor eMule heb je daar weinig aan.
Voor eMule zul je namelijk een aantal specfieke porten forwarden naar je eMule client; en die porten kun je maar 1 keer mappen.
Ik zou echt eens even de FAQ doorlezen om te kijken hoe dat nu allemaal zit.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Als je echt twee verschillende externe IP-adressen wil moet je flink betalen (als je provider dat al doet).
Maar emule zal toch gewoon moeten werken (hooguit dat je moet gaan poort forwarden), dus werp maar eens een blik op de faq ...
Discoveries are made by not following instructions.
Dat is niet helemaal waar. Als je een goede router gebruikt kan je de emule poorten laten mappen naar meerder Interne IP adressen , door ze gewoon open te zetten. Dan kan iedere PC in het netwerk deze poorten gebruiken. Het probleem hier is echter het enkele IP adres (is al eerder gezegd), ook al zou je een router gebruiken heb je nog steeds een probleem.Koffie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:32:
[...]
Voor eMule zul je namelijk een aantal specfieke porten forwarden naar je eMule client; en die porten kun je maar 1 keer mappen.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Anoniem: 30485
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:14:
Ik denk niet dat het probleem op te lossen is zonder nieuwe hardware aan te schaffen (routertje dus; zo duur zijn die tegenwoordig niet meer)
^^ rest my caseAnoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:46:
Plaats voor de 1e pc een switch waaraan beide pc`s gekoppeld kunnen worden, zodat ze van jou @home ethernetmodem een verschillend ip adres krijgen en zo ook onafhankelijk kunnen werken.
Ik wist niet dat je van @home meerdere IP's kreeg
Maar voor de search dan: met chello kan het iig niet
Een goede routerredyak schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:42:
Dat is niet helemaal waar. Als je een goede router gebruikt kan je de emule poorten laten mappen naar meerder Interne IP adressen , door ze gewoon open te zetten. Dan kan iedere PC in het netwerk deze poorten gebruiken. Het probleem hier is echter het enkele IP adres (is al eerder gezegd), ook al zou je een router gebruiken heb je nog steeds een probleem.

Ik denk niet dat @home hier echt blij mee is, beter gezegd dit is absoluut niet de bedoeling en waarschijnlijk werkt het ook niet!Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:46:
Plaats voor de 1e pc een switch waaraan beide pc`s gekoppeld kunnen worden, zodat ze van jou @home ethernetmodem een verschillend ip adres krijgen en zo ook onafhankelijk kunnen werken.
Makkelijkst is om ergens in de instellingen van één van de twee emule versies de inkomende poort te veranderen. Ik weet niet zeker als dat kan, ik heb het hier niet voor mijn neus, bij azareus(torrent netwerk) in iedergeval wel.
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
je krijgt echt *NIET* een 2e extern IP-adress van @home, die delen ze gewoon niet uit omdat dat hen geld kost! Het ip van whatismyip.com (werkt ook), is je -externe- ip adress, het adres waarmee je bekend staat bij @home. Voor alle computers die internetten via de modem wordt dit adres weergegeven.
Leuk maar je verhaal over een router gebruiken in je 1e post sloeg de plank mis (het probleem is het aantal publieke ip's, niet hoe de internetverbinding gedeeld wordt) en nu gebruik je het om met een net zo foute hint die over een switch gaat in te stemmen...
Het gaat om publieke ip adressen en daarvan heeft de TS er maar 1, of hij heeft een speciale VIP behandeling bij zijn provider.
Overigens kan je emule op de 2e pc ook configureren zodat deze niet de default poorten gebruikt, zodat je echt 2 verschillende portmaps kan hanteren. 1 Poort naar 2 pc's routeren is niet netjes (en werkt vaak genoeg ook niet).
[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2005 10:04 ]
{signature}
Ik meen dat je tegen betaling van een euro of tien een extra publiek IP-adres kunt krijgen. En IP-adressen kosten geen klap.Tasma schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:02:
je krijgt echt *NIET* een 2e extern IP-adress van @home, die delen ze gewoon niet uit omdat dat hen geld kost! Het ip van whatismyip.com (werkt ook), is je -externe- ip adress, het adres waarmee je bekend staat bij @home. Voor alle computers die internetten via de modem wordt dit adres weergegeven.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee, dit was vroeger. Dit kan tegenwoordig niet meer vanwege IP-schaarste en support die @home niet wou leveren.CyBeR schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:07:
[...]
Ik meen dat je tegen betaling van een euro of tien een extra publiek IP-adres kunt krijgen. En IP-adressen kosten geen klap.
(heb zelf @home.)
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten? Wellicht weet je zelf niet wat een router doet en wat deze kan. Een router communiceert o.a. met 2 verschillende netwerken, waarbij hij de data van alle lokale pc`s kan doorsturen oftwel routeren naar dat ene externe ipadres.Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:
[...]
Leuk maar je verhaal over een router gebruiken in je 1e post sloeg de plank mis (het probleem is het aantal publieke ip's, niet hoe de internetverbinding gedeeld wordt) en nu gebruik je het om met een net zo foute hint die over een switch gaat in te stemmen...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 10:35 ]
(in ieder geval zeg ik nergens dat een extra publiek ip nodig is)
[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2005 10:31 ]
{signature}
neeVoutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:30:
Speedy, ik neem aan dat je CyBeR wou quoten?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 10:35 ]
Je weet wel waar je het over hebt he?Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:29:
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten? Wellicht weet je zelf niet wat een router doet en wat deze kan. Een router communiceert o.a. met 2 verschillende netwerken, waarbij hij de data van alle lokale pc`s met kan doorsturen oftwel routeren naar dat ene externe ipadres.
Een router is niks meer dan een "kastje" wat verkeer tussen twee netwerken routeert zodat alle packets aankomen op de plek van bestemming en ook weer de weg terug kunnen vinden (wellicht via een andere route/router)
Wat jij hier beschrijft is een router die iets als NAT toepast waarmee ook lokale IP's die niet over internet geroute kunnen worden "omgezet" worden. Wat jij vergeet is dat je maar een beperkt aantal poorten hebt om verkeer over te gooien, dus het max. aantal verbindingen per PC achter een dergelijke router wordt steeds minder, een hele stad kan dus absoluut niet. Een dorp wordt al een probleem.
Waarom zouden er meerdere ip adressen bestaan, als je met een IP adres een hele stad zou kunnen laten internetten?Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:29:
[...]
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten?
Je aanname is fout. Een slimme router kan soms iets bereiken door slim gebruik te maken van TCP poort nummers, maar in het algemeen werkt het niet. Elke computer in een server rol heeft zeker een IP adres nodig, en in een P2P model is elke deelnemer een server.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
En als de TS nu een router neemt, 2 pc's erachter (192.168.x.x), 1 modem met 1 IP ervoor (80.x.x.x or whatever)...kan ie dan niet gewoon met beide pc's heel emule leechen?
Maar wat is nou de winst tov de huidige situatie dan? De TS kan nu exact hetzelfde doen met een softwarematige routering op de pc die direct aan het modem hangt.Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:40:
En als de TS nu een router neemt, 2 pc's erachter (192.168.x.x), 1 modem met 1 IP ervoor (80.x.x.x or whatever)...kan ie dan niet gewoon met beide pc's heel emule leechen?
{signature}
Dat kan, zolang hij op de 2e compu andere poorten instelt voor zijn muilezel, en de portforwarding juist instelt op zijn router. Zijn hier echt geen FAQ's over? Waarom zegt iedereen wat anders over zo'n relatief simpele ingreep?Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:40:
Leuk, dat net-niet geflame...
als ie er verstand van heeft. Bovendien moet je beide pc's aan hebben als de tweede pc wilt internetten, maargoed dat zal TS niet boeien dan neem ik aan.Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:43:
[...]
Maar wat is nou de winst tov de huidige situatie dan? De TS kan nu exact hetzelfde doen met een softwarematige routering op de pc die direct aan het modem hangt.
Nu nog de kennis vergaren.
Het aantal pc wat ik achter het ethernetmodem hang is tot zover beperkt als het aantal ipadressen dat ik kan uitdelen aan de lokale pc`s, klopt toch? Stel dat ik dhcp zo instel dat deze ipadressen uitgeeft vanaf 10.0.0.1 tot 254 met een subnetmask van 255.0.0.0 dan kan ik er naar mijn mening er heel wat mensen achter zetten. Of het goed werkt is een tweede, dit omdat het ethernetmodem hiervoor niet geschikt is en de bandbreedte naar het internet hier niet toereikend voor is.Erkens schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:33:
[...]
Je weet wel waar je het over hebt he?
Een router is niks meer dan een "kastje" wat verkeer tussen twee netwerken routeert zodat alle packets aankomen op de plek van bestemming en ook weer de weg terug kunnen vinden (wellicht via een andere route/router)
Wat jij hier beschrijft is een router die iets als NAT toepast waarmee ook lokale IP's die niet over internet geroute kunnen worden "omgezet" worden. Wat jij vergeet is dat je maar een beperkt aantal poorten hebt om verkeer over te gooien, dus het max. aantal verbindingen per PC achter een dergelijke router wordt steeds minder, een hele stad kan dus absoluut niet. Een dorp wordt al een probleem.
Omdat je wellicht niet met een hele stad op 1 netwerk wilt zittenMSalters schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:36:
[...]
Waarom zouden er meerdere ip adressen bestaan, als je met een IP adres een hele stad zou kunnen laten internetten?
Zeg maar, Het grote Poortmappingsverhaal voor eMule
http://www.emule-project....m=show_entries&cat_id=246
[ Voor 26% gewijzigd door Luppie op 14-01-2005 10:56 ]
Hij hoeft dan die andere pc niet aan te laten staan, en wellicht is het probleem met emule opgelost wanneer hij met beide pc`s via een switch rechtstreeks op het ethernetmodem is aangesloten, omdat het met 1 pc wel zonder problemen werkt.Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:43:
[...]
Maar wat is nou de winst tov de huidige situatie dan? De TS kan nu exact hetzelfde doen met een softwarematige routering op de pc die direct aan het modem hangt.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 11:16 ]
Het onafhankelijk worden van de andere pc is inderdaad een voordeel, maar dat is een van de uitgekauwde verschillen tussen software en hardware routers. Bovendien ligt de huidige situatie er al dus kan de TS blijkbaar met dit nadeel leven. Een switch of hardware router erbij zetten verandert echt 0.0 aan dit probleem.Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:
Hij hoeft dan die andere pc niet aan te laten staan, en wellicht is het probleem met emule opgelost wanneer hij met beide pc`s via een switch rechtstreeks op het ethernetmodem is aangesloten.
Nee, dat is ook een van de beperkingen. Maar je kan gewoon niet ongelimiteerd NAT laten plaatsvinden. De router moet de verschillende NAT verbindingen wel uit elkaar kunnen blijven houden.Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:52:
Het aantal pc wat ik achter het ethernetmodem hang is tot zover beperkt als het aantal ipadressen dat ik kan uitdelen aan de lokale pc`s, klopt toch?
{signature}
Ik vraag me dan toch af waarom het downloaden met emule via 1 pc in de bestaande situatie wel lukt, en beredeneer vervolgens vanuit dat standpunt dat wanneer de 2 pc`s onafhankelijk van elkaar zouden werken wellicht tegelijk kunnen emulen, daar de translatie op het modem goed gaat. Ervan uitgaande dat het ethernetmodem 1 poort heeft en ik ze onafhankelijk wil laten internetten moet ik vervolgens gebruik gaan maken van een hub of switchVoutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:02:
[...]
Het onafhankelijk worden van de andere pc is inderdaad een voordeel, maar dat is een van de uitgekauwde verschillen tussen software en hardware routers. Bovendien ligt de huidige situatie er al dus kan de TS blijkbaar met dit nadeel leven. Een switch of hardware router erbij zetten verandert echt 0.0 aan dit probleem.
Het feit dat ik het ethernetmodem een router noem is fout omdat deze inderdaad gebruik maakt van NAT en daarom in de pratijk niet geschikt is voor grote aantallen lokale pc`s.[...]
Nee, dat is ook een van de beperkingen. Maar je kan gewoon niet ongelimiteerd NAT laten plaatsvinden. De router moet de verschillende NAT verbindingen wel uit elkaar kunnen blijven houden.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 11:55 ]
Omdat de TS zich tot nu nog nooit op poorten heeft moeten letten, want de hoofd pc hangt direct aan het modem en er is een directe verbinding (er wordt op dat punt niets gerouteerd)Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:35:Ik vraag me dan toch af waarom het downloaden met emule via 1 pc in de bestaande situatie wel lukt
Die 'translatie' gaat niet goed bij het toevoegen van een switch, aangezien de modem geen router is. met het toevoegen van een hardware router en vervolgens portmaps aanmaken voor de beide emules (en 1 van de emules andere porten laten gebruiken) moet het wel werken en dat heb ik al lang gezegd. Maar hij kan dit net zo goed software matig afhandelen op de pc met de directe verbinding door een software router te gebruiken op die pc (en dan nog steeds moet emule op de andere pc van andere ports gebruikmaken).beredeneer vervolgens vanuit dat standpunt dat wanneer de 2 pc`s onafhankelijk van elkaar zouden werken wellicht tegelijk kunnen emulen, daar de translatie op het modem goed gaat.
Leuk, maar dat geeft problemen als de modem geen router functionaliteit heeft.Ervan uitgaande dat het ethernetmodem 1 poort heeft en ik ze onafhankelijk wil laten internetten moet ik vervolgens gebruik gaan maken van een hub of switch
Je maakt een paar denkfouten wat betreft de mogelijke opstellingen. Punt van topic blijft dat de TS zich moet verdiepen in port forwarding als hij zijn probleem wil oplossen. Als je door wil gaan met de discussie die we hier hebben mag je me ook aantikken op mijn ICQ.
{signature}
men is goed in het "vercompliceren" van vragen

Er is wel 1 server waarmee ik (op pc2) kan verbinden: project grande.
Maar pc1 kan zonder problemen verbinden met elke server.
Krijg bij emule op pc2 wel de waarschuwing dat ik een laag id heb en dat ik de netwerk config en emule-settings na moet kijken.
Is er trouwens een manier om, met mijn situatie (zie 1e post in dit topic), 2 pc's tegelijk met emule aan het downloaden kan zetten??
EDIT: Heb NIS2003 (1e pc) uitgeschakeld, nu kan emule op 2e pc met ELKE server verbinding maken, maar krijg melding dat poort 11683 niet bereikbaar is, is daar wat aan te doen??
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 14-01-2005 18:15 ]
Oscar Wilde
Ik ga vlug verde met m'n ochtend-bakkie

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Dit topic is gesloten.