2 pc's met zelfde ip?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey, Ik zit hier met een probleem.
Maar ik zal eerst de situatie uitleggen:

1e pc met winxp, maakt via standaardmodel-netwerkkaart direct verbinding met internet. (@home-breedband), deze heeft usb-lan adapter voor 2e pc.
2e pc met winxp, maakt met crosskabel verbinding met internet via 1e pc.

Als ik nu met beide pc's naar whatsmyip.org surf, dan zie ik op beide pc's hetzelfde ipnummer, namelijk die van de 1e pc. Maar als ik nu beide pc's tegelijk met emule aan het downloaden wil zetten geeft dat problemen.

Is dat op te lossen?
Bv. door op de een of andere manier het ipnummer van de 2e pc weer te geven op internet ipv ip van 1e pc. Want nu hebben beide pc's hetzelfde ip.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,

Bart Grefte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

deze heeft usb-lan adapter voor 2e pc
Betekend dat dat er op je modem een RJ45 aansl. EN een USB aansl. zit?
In dat geval kun je toch beide PC's aansluiten?

Ik denk niet dat het probleem op te lossen is zonder nieuwe hardware aan te schaffen (routertje dus; zo duur zijn die tegenwoordig niet meer)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Lees dit eens door : Hoe deel ik Internet ?

Hierin staat uitgelegd hoe het werkt als je met meerdere PC's het internet op gaat.

(Wat jij waarschijnlijk ziet is het IP van je internet aansluiting, je hebt maar 1 internet aansluiting die door beide PC's gebruikt wordt, hierdoor zie je aan de buitenkant maar 1 IP)

[ Voor 39% gewijzigd door Luppie op 14-01-2005 09:16 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:14:
[...]

Ik bedoel dat er op de 1e pc 2 lan poorten zitten, 1 netwerkkaart en een usb-->lan adapter
de kaart voor internet, en dat usb ding voor crosslink naar 2e pc

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 14-01-2005 09:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[...]

In dat geval kun je toch beide PC's aansluiten?
Nee als je modem zowel RJ45 alsmede USB heeft dan kan je maar 1 aansluiting tegelijk gebruiken! Immers het is geen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cobra_Lup schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:15:
Lees dit eens door : Hoe deel ik Internet ?

Hierin staat uitgelegd hoe het werkt als je met meerdere PC's het internet op gaat.

(Wat jij waarschijnlijk ziet is het IP van je internet aansluiting, je hebt maar 1 internet aansluiting die door beide PC's gebruikt wordt, hierdoor zie je aan de buitenkant maar 1 IP)
^^
Sites als whatismyip.com kunnen uiteraard maar 1 IP zien, en dat is je public IP.
Je private IP (10.0.0.x en 192.168.x.x) heb je gaeen klap aan op internet.

Je kunt met bepaalde hard- danwel software je internet verbinding delen, maar specifiek voor eMule heb je daar weinig aan.
Voor eMule zul je namelijk een aantal specfieke porten forwarden naar je eMule client; en die porten kun je maar 1 keer mappen.

Ik zou echt eens even de FAQ doorlezen om te kijken hoe dat nu allemaal zit.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 17:45
whatsmyip.org geeft je externe IP-adres. Dit is het ip dat op de RJ45 ethernet kaart van PC1 staat. De adressen van de USB-ethernet interface op PC1 en de RJ45 ethernet interface zitten in dezelfde range.
Als je echt twee verschillende externe IP-adressen wil moet je flink betalen (als je provider dat al doet).
Maar emule zal toch gewoon moeten werken (hooguit dat je moet gaan poort forwarden), dus werp maar eens een blik op de faq ...

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Koffie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:32:
[...]

Voor eMule zul je namelijk een aantal specfieke porten forwarden naar je eMule client; en die porten kun je maar 1 keer mappen.
Dat is niet helemaal waar. Als je een goede router gebruikt kan je de emule poorten laten mappen naar meerder Interne IP adressen , door ze gewoon open te zetten. Dan kan iedere PC in het netwerk deze poorten gebruiken. Het probleem hier is echter het enkele IP adres (is al eerder gezegd), ook al zou je een router gebruiken heb je nog steeds een probleem.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30485

Plaats voor de 1e pc een switch waaraan beide pc`s gekoppeld kunnen worden, zodat ze van jou @home ethernetmodem een verschillend ip adres krijgen en zo ook onafhankelijk kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik denk niet dat het probleem op te lossen is zonder nieuwe hardware aan te schaffen (routertje dus; zo duur zijn die tegenwoordig niet meer)
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:46:
Plaats voor de 1e pc een switch waaraan beide pc`s gekoppeld kunnen worden, zodat ze van jou @home ethernetmodem een verschillend ip adres krijgen en zo ook onafhankelijk kunnen werken.
^^ rest my case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik wist niet dat je van @home meerdere IP's kreeg ;)
Maar voor de search dan: met chello kan het iig niet :) (en met hun vele andere, @home is dus blijkbaar een uitzondering)
redyak schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:42:
Dat is niet helemaal waar. Als je een goede router gebruikt kan je de emule poorten laten mappen naar meerder Interne IP adressen , door ze gewoon open te zetten. Dan kan iedere PC in het netwerk deze poorten gebruiken. Het probleem hier is echter het enkele IP adres (is al eerder gezegd), ook al zou je een router gebruiken heb je nog steeds een probleem.
Een goede router :? Hoe moet die weten waar de packets naartoe moeten? Of broadcast hij die zooi? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 22:17
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:46:
Ik denk niet dat @home hier echt blij mee is, beter gezegd dit is absoluut niet de bedoeling en waarschijnlijk werkt het ook niet!

Makkelijkst is om ergens in de instellingen van één van de twee emule versies de inkomende poort te veranderen. Ik weet niet zeker als dat kan, ik heb het hier niet voor mijn neus, bij azareus(torrent netwerk) in iedergeval wel.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 20:07
als je een motorola (weet ik zeker) modem hebt, zit daar een DHCP server in ingebouwd. Dit betekend dat je dus -wel- 2 pc's via een switch/hub aan de modem kunt hangen. Beiden pc krijgen dan een intern IP adres toegewezen en beide pc's kunnen onafhankelijk van elkaar internetten (andere hoeft niet meer aan te staan)

je krijgt echt *NIET* een 2e extern IP-adress van @home, die delen ze gewoon niet uit omdat dat hen geld kost! Het ip van whatismyip.com (werkt ook), is je -externe- ip adress, het adres waarmee je bekend staat bij @home. Voor alle computers die internetten via de modem wordt dit adres weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leuk maar je verhaal over een router gebruiken in je 1e post sloeg de plank mis (het probleem is het aantal publieke ip's, niet hoe de internetverbinding gedeeld wordt) en nu gebruik je het om met een net zo foute hint die over een switch gaat in te stemmen...

Het gaat om publieke ip adressen en daarvan heeft de TS er maar 1, of hij heeft een speciale VIP behandeling bij zijn provider. :)

Overigens kan je emule op de 2e pc ook configureren zodat deze niet de default poorten gebruikt, zodat je echt 2 verschillende portmaps kan hanteren. 1 Poort naar 2 pc's routeren is niet netjes (en werkt vaak genoeg ook niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2005 10:04 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tasma schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:02:
je krijgt echt *NIET* een 2e extern IP-adress van @home, die delen ze gewoon niet uit omdat dat hen geld kost! Het ip van whatismyip.com (werkt ook), is je -externe- ip adress, het adres waarmee je bekend staat bij @home. Voor alle computers die internetten via de modem wordt dit adres weergegeven.
Ik meen dat je tegen betaling van een euro of tien een extra publiek IP-adres kunt krijgen. En IP-adressen kosten geen klap.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt van @ home maar 1 extern ipadres bijvoorbeeld 81.129.13.112 en een ethernetmodem cq router welke lokale ipadressen kan uitdelen (dhcp) bijvoorbeeld tussen de 10.0.0.150. en 10.0.0.200. dit zou theoretisch inhouden dat ik zondermeer 51 computers aan deze router zou kunnen koppelen, en waarmee ik dus op internet kan. Echter heeft jou ethernetmodem maar 1 poort en zal ik gebruik moeten maken van een switch. Het ethernetmodem oftewel router, routeert via de switch alle lokale ipadressen van alle lokale pc`s naar dat ene extern ipadres. Nu is het nog zo dat verschillende applicaties en p2p progjes verschillende poorten gebruikt welke op de router niet zondermeer allemaal open hoeven te staan. Mocht je van deze progjes gebruik willen maken en je er vervolgens achter komen dat deze niet werken, zul je eerst moeten kijken of de poorten voor betreffend progje openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
CyBeR schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Ik meen dat je tegen betaling van een euro of tien een extra publiek IP-adres kunt krijgen. En IP-adressen kosten geen klap.
Nee, dit was vroeger. Dit kan tegenwoordig niet meer vanwege IP-schaarste en support die @home niet wou leveren.

(heb zelf @home.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:
[...]
Leuk maar je verhaal over een router gebruiken in je 1e post sloeg de plank mis (het probleem is het aantal publieke ip's, niet hoe de internetverbinding gedeeld wordt) en nu gebruik je het om met een net zo foute hint die over een switch gaat in te stemmen...
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten? Wellicht weet je zelf niet wat een router doet en wat deze kan. Een router communiceert o.a. met 2 verschillende netwerken, waarbij hij de data van alle lokale pc`s kan doorsturen oftwel routeren naar dat ene externe ipadres.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Speedy, ik neem aan dat je CyBeR wou quoten?
(in ieder geval zeg ik nergens dat een extra publiek ip nodig is)

[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2005 10:31 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:30:
Speedy, ik neem aan dat je CyBeR wou quoten?
nee

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:29:
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten? Wellicht weet je zelf niet wat een router doet en wat deze kan. Een router communiceert o.a. met 2 verschillende netwerken, waarbij hij de data van alle lokale pc`s met kan doorsturen oftwel routeren naar dat ene externe ipadres.
Je weet wel waar je het over hebt he? :D
Een router is niks meer dan een "kastje" wat verkeer tussen twee netwerken routeert zodat alle packets aankomen op de plek van bestemming en ook weer de weg terug kunnen vinden (wellicht via een andere route/router)
Wat jij hier beschrijft is een router die iets als NAT toepast waarmee ook lokale IP's die niet over internet geroute kunnen worden "omgezet" worden. Wat jij vergeet is dat je maar een beperkt aantal poorten hebt om verkeer over te gooien, dus het max. aantal verbindingen per PC achter een dergelijke router wordt steeds minder, een hele stad kan dus absoluut niet. Een dorp wordt al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:29:
[...]
Waarom zou je meerdere publieke ip adressen aanschaffen, als je al met 1 publiek ipadres wellicht een heel dorp of zelfs een stad hierover kunt laten internetten?
Waarom zouden er meerdere ip adressen bestaan, als je met een IP adres een hele stad zou kunnen laten internetten?

Je aanname is fout. Een slimme router kan soms iets bereiken door slim gebruik te maken van TCP poort nummers, maar in het algemeen werkt het niet. Elke computer in een server rol heeft zeker een IP adres nodig, en in een P2P model is elke deelnemer een server.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Leuk, dat net-niet geflame... ;)

En als de TS nu een router neemt, 2 pc's erachter (192.168.x.x), 1 modem met 1 IP ervoor (80.x.x.x or whatever)...kan ie dan niet gewoon met beide pc's heel emule leechen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:40:
En als de TS nu een router neemt, 2 pc's erachter (192.168.x.x), 1 modem met 1 IP ervoor (80.x.x.x or whatever)...kan ie dan niet gewoon met beide pc's heel emule leechen?
Maar wat is nou de winst tov de huidige situatie dan? De TS kan nu exact hetzelfde doen met een softwarematige routering op de pc die direct aan het modem hangt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:40:
Leuk, dat net-niet geflame... ;)

Dat kan, zolang hij op de 2e compu andere poorten instelt voor zijn muilezel, en de portforwarding juist instelt op zijn router. Zijn hier echt geen FAQ's over? Waarom zegt iedereen wat anders over zo'n relatief simpele ingreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:43:
[...]
Maar wat is nou de winst tov de huidige situatie dan? De TS kan nu exact hetzelfde doen met een softwarematige routering op de pc die direct aan het modem hangt.
als ie er verstand van heeft. Bovendien moet je beide pc's aan hebben als de tweede pc wilt internetten, maargoed dat zal TS niet boeien dan neem ik aan.
Nu nog de kennis vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erkens schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:33:
[...]

Je weet wel waar je het over hebt he? :D
Een router is niks meer dan een "kastje" wat verkeer tussen twee netwerken routeert zodat alle packets aankomen op de plek van bestemming en ook weer de weg terug kunnen vinden (wellicht via een andere route/router)
Wat jij hier beschrijft is een router die iets als NAT toepast waarmee ook lokale IP's die niet over internet geroute kunnen worden "omgezet" worden. Wat jij vergeet is dat je maar een beperkt aantal poorten hebt om verkeer over te gooien, dus het max. aantal verbindingen per PC achter een dergelijke router wordt steeds minder, een hele stad kan dus absoluut niet. Een dorp wordt al een probleem.
Het aantal pc wat ik achter het ethernetmodem hang is tot zover beperkt als het aantal ipadressen dat ik kan uitdelen aan de lokale pc`s, klopt toch? Stel dat ik dhcp zo instel dat deze ipadressen uitgeeft vanaf 10.0.0.1 tot 254 met een subnetmask van 255.0.0.0 dan kan ik er naar mijn mening er heel wat mensen achter zetten. Of het goed werkt is een tweede, dit omdat het ethernetmodem hiervoor niet geschikt is en de bandbreedte naar het internet hier niet toereikend voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSalters schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:36:
[...]

Waarom zouden er meerdere ip adressen bestaan, als je met een IP adres een hele stad zou kunnen laten internetten?
Omdat je wellicht niet met een hele stad op 1 netwerk wilt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

En hier hebben we een handleiding hoe het ook al weer zit.

Zeg maar, Het grote Poortmappingsverhaal voor eMule

http://www.emule-project....m=show_entries&cat_id=246

[ Voor 26% gewijzigd door Luppie op 14-01-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:43:
[...]
Hij hoeft dan die andere pc niet aan te laten staan, en wellicht is het probleem met emule opgelost wanneer hij met beide pc`s via een switch rechtstreeks op het ethernetmodem is aangesloten, omdat het met 1 pc wel zonder problemen werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:
Hij hoeft dan die andere pc niet aan te laten staan, en wellicht is het probleem met emule opgelost wanneer hij met beide pc`s via een switch rechtstreeks op het ethernetmodem is aangesloten.
Het onafhankelijk worden van de andere pc is inderdaad een voordeel, maar dat is een van de uitgekauwde verschillen tussen software en hardware routers. Bovendien ligt de huidige situatie er al dus kan de TS blijkbaar met dit nadeel leven. Een switch of hardware router erbij zetten verandert echt 0.0 aan dit probleem.
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:52:
Het aantal pc wat ik achter het ethernetmodem hang is tot zover beperkt als het aantal ipadressen dat ik kan uitdelen aan de lokale pc`s, klopt toch?
Nee, dat is ook een van de beperkingen. Maar je kan gewoon niet ongelimiteerd NAT laten plaatsvinden. De router moet de verschillende NAT verbindingen wel uit elkaar kunnen blijven houden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:02:
[...]
Het onafhankelijk worden van de andere pc is inderdaad een voordeel, maar dat is een van de uitgekauwde verschillen tussen software en hardware routers. Bovendien ligt de huidige situatie er al dus kan de TS blijkbaar met dit nadeel leven. Een switch of hardware router erbij zetten verandert echt 0.0 aan dit probleem.
Ik vraag me dan toch af waarom het downloaden met emule via 1 pc in de bestaande situatie wel lukt, en beredeneer vervolgens vanuit dat standpunt dat wanneer de 2 pc`s onafhankelijk van elkaar zouden werken wellicht tegelijk kunnen emulen, daar de translatie op het modem goed gaat. Ervan uitgaande dat het ethernetmodem 1 poort heeft en ik ze onafhankelijk wil laten internetten moet ik vervolgens gebruik gaan maken van een hub of switch
[...]
Nee, dat is ook een van de beperkingen. Maar je kan gewoon niet ongelimiteerd NAT laten plaatsvinden. De router moet de verschillende NAT verbindingen wel uit elkaar kunnen blijven houden.
Het feit dat ik het ethernetmodem een router noem is fout omdat deze inderdaad gebruik maakt van NAT en daarom in de pratijk niet geschikt is voor grote aantallen lokale pc`s.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30485 op 14-01-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Anoniem: 30485 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:35:Ik vraag me dan toch af waarom het downloaden met emule via 1 pc in de bestaande situatie wel lukt
Omdat de TS zich tot nu nog nooit op poorten heeft moeten letten, want de hoofd pc hangt direct aan het modem en er is een directe verbinding (er wordt op dat punt niets gerouteerd)
beredeneer vervolgens vanuit dat standpunt dat wanneer de 2 pc`s onafhankelijk van elkaar zouden werken wellicht tegelijk kunnen emulen, daar de translatie op het modem goed gaat.
Die 'translatie' gaat niet goed bij het toevoegen van een switch, aangezien de modem geen router is. met het toevoegen van een hardware router en vervolgens portmaps aanmaken voor de beide emules (en 1 van de emules andere porten laten gebruiken) moet het wel werken en dat heb ik al lang gezegd. Maar hij kan dit net zo goed software matig afhandelen op de pc met de directe verbinding door een software router te gebruiken op die pc (en dan nog steeds moet emule op de andere pc van andere ports gebruikmaken).
Ervan uitgaande dat het ethernetmodem 1 poort heeft en ik ze onafhankelijk wil laten internetten moet ik vervolgens gebruik gaan maken van een hub of switch
Leuk, maar dat geeft problemen als de modem geen router functionaliteit heeft.

Je maakt een paar denkfouten wat betreft de mogelijke opstellingen. Punt van topic blijft dat de TS zich moet verdiepen in port forwarding als hij zijn probleem wil oplossen. Als je door wil gaan met de discussie die we hier hebben mag je me ook aantikken op mijn ICQ. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
hoe kan er nu ZO'N lang topic ontstaan over een portmapping vraag ? :?

men is goed in het "vercompliceren" van vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik had ook verwacht dat Koffie in "2 pc's met zelfde ip?" een sluitmessage zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik heb net alleen op pc2 emule laten draaien, en krijg bij vrijwel alle servers de melding dat deze vol is, dit gebeurt ook als pc1 wel aan het downloaden is met emule.
Er is wel 1 server waarmee ik (op pc2) kan verbinden: project grande.

Maar pc1 kan zonder problemen verbinden met elke server.

Krijg bij emule op pc2 wel de waarschuwing dat ik een laag id heb en dat ik de netwerk config en emule-settings na moet kijken.

Is er trouwens een manier om, met mijn situatie (zie 1e post in dit topic), 2 pc's tegelijk met emule aan het downloaden kan zetten??

EDIT: Heb NIS2003 (1e pc) uitgeschakeld, nu kan emule op 2e pc met ELKE server verbinding maken, maar krijg melding dat poort 11683 niet bereikbaar is, is daar wat aan te doen??

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 14-01-2005 18:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo .. de tstarter heeft niets meer van zich laten horen en ondertussem is alles wel weer gezegd.
Ik ga vlug verde met m'n ochtend-bakkie :O :w ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.