Toon posts:

P3 600(B) Katmai zowat niet te overklokken????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yeps ik heb dus het bovenstaande processortje en ik krijg hem niet boven de 672mhz overclocked ik heb een MS 6163-pro moederbord (100mhz) met 128mb dana elec 133mhz en 64 mb 100mhz

Als ik in de bios de fsb op 112mhz zet pakt hij hem gewoon 672mhz dus zet ik hem op 117mhz pakt hij de 702mhz (maar lootp dat echt niet meer stabiel) en ik heb voltage al op 2.50 gezet is normaal 2.05 dus das aardig verschil dacht ik zo en nog loopt hij te kloten.. andere fsbtjes pakt hij niet ..

Kan iemand mij hier mee helpen ??? of heeft iemand hier ervaring mee hitte kan het niet zijn want ik heb er zo huisfan op gezet om te koelen hij word niet warmer als 30 graden

Hades

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
MMM 30 graden is wel errug weinig voor zo'n processor... das dan wel op idle (als ie nix doet) probeer eens de koe aan te zetten, i heb hier ook 1 katmai 600, die draait stabiel op 660 maximaal 62 graden onder full-load

Verwijderd

Een katmai 600 is een van de slechts overclockbare processoren. De core is 0.25 micron dus hetzelfde als alle katmai processoren 450 - 600 en de Celeron 1. In tegenstelling tot de celeron 1 zit ook nog de cache chips in de weg deze klokken niet zover over.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Je cache geheugen zit op zijn eind, zo simpel is het. Disable cache 2 maar eens in de bios dan draait ie wel op 700MHz.

Voor mijn Coppermine had ik een 500MHz Katmai, die deed 620MHz. En als ik het level 2 cache uitschakelde kon ik warempel een bussnelheid van 150MHz draaien ( 750MHz )

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

'k denk niet dat 'ie harder kan, Intel heeft al een paar kleine veranderingen moeten toepassen om de katmai core op 600MHz te krijgen. Kijk maar ff bij www.overclockers.com dan zie je dat er niet veel zijn die 'm sneller hebben gekregen.
Snelste: 810MHz

Sc8-)8-)t

Verwijderd

Topicstarter
Nou thanks ik probeer dat wel ff dan :) En ik koop overtijdje toch nieuwe processor dus zonodig is het niet maar ja ff testen he das leuk :-P

ik ben van planet 850E te kopen of 1Ghz Slot1 die word verkocht bij Vbshop.nl

en 30 graden is niet idle :) ik heb zo hele grote fan er op gezet .. je weet wel die in kamers staan in de zomer om de boel te koelen :)
Pagina: 1