[ALL] Stort op giro RC5-72

Pagina: 1
Acties:

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Hoi koeien, schapen, konijnen, apen en alle andere die meegrazen voor DPC.
Ik heb net een door de stats van alle projecten gekeken en heb deze grofweg in 3 categorien ingedeeld:

Categorie 1: De "Nobody is gonna catch you"-categorie (TSC, DPAD, D2OL en OGR-25):
Bij deze projecten staan we overall op nr 1 en bij de daily wordt meestal ook 1ste plek ingenomen _/-\o_ .

Categorie 2: De "When dou you get them"-categorie (UD,FAD en SoB):

Bij UD en SoB projecten staan we steevast in de daily top 3, FAD schommelt tussen de 15-15 daily met uistchieters in de top 10. Maar bij deze projecten worden in ieder geval nog wat plaatsen gewonnen dit jaar :) . Dit geldt zeker voor UD en SoB maar bij FAD moeten we oppassen om niet meer plaatsen te verliezen dan we inhalen :( .

Categorie 3: De "We grazen gewoon door"-categorie (Seti@home, Folding@Home):
Bij de projecten een top 30 notering overall, met daily scores die vooral bij S@H de verkeerde kant opgaan (lager als de daily) maar er is echter geen nood aan de man....

De ervaren/oplettende DPC'er zal zeker 1 project gemist hebben: RC5-72!
Uitleggen wat bij dit project binnen nu en 2 maanden staat te gebeuren doe ik niet, daarvoor kijk je zelf maar in de stats.

Verhaaltjes over welke DC project nu het meest "zinvol" is ga ik ook niet houden dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen. Maar als de categorie 1 projecten hun output met zouden 50% verminderen dan komen we daar nog steeds in de daily top3 en is er niks aan het handje (of moet ik zeggen de uier :P ). Die ander 50% zou DPC dan goed kunnen gebruiken bij RC5. Niks geen stampede gewoon steevast de daily RC5 output verhogen om het die polen in ieder geval lastig te maken en ze misschien zelfs voor te blijven.

Zomaar een ideetje van een beginnende DC-er die DPC graag op 1 ziet en houdt.......

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Tja, leuk idee.. maar ik ben bang dat iedereen graag bij zijn eigen projecten wil blijven (competitietjes onderling enzo).

Al zie ik het persoonlijk wel graag gebeuren hoor ;)

Waarschijnlijk komen der wel weer meer RC5'en als we daadwerkelijk door Polen en/of Rusland ingehaald zijn, want een inhaalrace is altijd leuker dan domweg op 1 blijven staan.

SysSpec

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Opzich heb je wel een puntje, maar 50% afhalen van die projecten is echt veel teveel hoor, dus een beetje ok, maar verder zullen we het toch echt met nieuwe power moeten proberen... Verder ben ik het met de laatste zin van lak eens!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Ik vind het iig wel een mooi initiatief van MaartenL en hij blijft nog eens politiek correct ook ;)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Een leuke categorisering :)
Ik ben alleen bang dat de aapjes nou eenmaal niet echt rc5 crunchers zijn :) (Ook al hebben enkelen van ons in het verleden wel rc5 gedaan :) )

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ColdFusion schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:34:
Ik vind het iig wel een mooi initiatief van MaartenL en hij blijft nog eens politiek correct ook ;)
Zo heb je links en rechts ;)

Als je het om zou draaien en 50% van rc5 zou afhalen, dan zouden we waarschijnlijk 2 meer nummer 1's hebben en de rest ook hoger.

Het is maar met welke uitkomst je meer zint.

En om nou te zeggen dat het heel er nodig is bij een RC5 project wat nog niet een op 0.2% zit na 2 jaar

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Verwijderd

Houd er ook rekening mee dat er bij veel projecten niet zo verschrikkelijk veel PC's nodig zijn om een verschil te maken.

Bij RC5-72 heb je met 100 Gloednieuwe AMD-64 2.4Ghz PC's een output van ca. 20.000 per dag. Die 20K per dag maakt natuurlijk een hoop goed, maar is nog steeds niet voldoende om ze voor te blijven.

Reken bijvoorbeeld de volledige OGR output power om, ca. 250K per dag (10K OGR staat ongeveer gelijk aan 1K RC5-72), dan zit je dus nog steeds aan 25K.

Het is een nobel streven, maar regel 1 blijft nog altijd: iedereen doet waar die het meeste nut en/of plezier aan beleeft.

De enige echte manier om RC5-72 degelijk te laten groeien, is de mensen in je omgeving enthousiast te maken. Dit heeft véél meer effect dan bijvoorbeeld alleen kennissen overhalen een koe voor je te draaien, want als diegenen zelf enthousiast worden en weer anderen enthousiast maken, dan krijg je een mooi sneeuwbal effect :)

Verwijderd

Dus je zegt een output van 200 per dag met een 2.4 Ghz. Je moet er dan wel rekening mee houden dat niet iedereen z'n pc 24 uur per dag aan kan houden. (als ik dat zou doen zouden me ouders me afmaken, al is het vandaag me verjaardag >:) ). Ik heb een 2.2Ghz en als ik een vrije dag van school heb graas ik er mischien tussen de 20 en 30 maar veel meer ook niet hoor.
Dus ik denk dat je je berekeningen wat moet aanpassen.

Het blijft natuurlijk een goed initiatief _/-\o_

Verwijderd

Bij folding @ home gaan we nu ook wel hard omhoog hoor, nadat DF gestopt is zijn daar namelijk veel leden vandaan gekomen die naar fah zijn gegaan. Hier is echter ruwweg een ver3voudiging van de output nodig om de #1 daily in te nemen....

we staan nu #22 overall een maand of 2 a 3 geleden was dat nog 26 meen ik en de when do you get them lijst is nog lang niet leeg :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26
Leuk idee maar ik denk dat het niet veel nut heeft. Immers iemand kiest niet zomaar om bijvoorbeeld ud-grid te doen of juist rc5. Daar zit meestal een gedachte achter. Ik kan me voorstellen dat mensen bijvoorbeeld meer nut zin in het vinden van wat eiwitstructuurtjes dan het kraken van een 72 bits sleutel. Maar kan net zo goed zijn dat daar mensen helemaal geil van worden.

Leuk bedacht maar denk dat het niet veel zin heeft ;)

Strava | AP | IP | AW

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Als je iets in de stats weet toe te voegen wat voor meer strijd binnen DPC zorgt raken mensen gemotiveerder om harder te grazen, assimileren, enz. Alleen mag iemand anders bedenken hoe de stats leuker te maken ;)

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
* kvdd heeft RC5 gewoon aanstaan ipv DPAD, en kvdd vind ;) dat met een beetje inzet we 2e kunnen staan in the future! , is dat geen nobel streven? kvdd denkt tevens dat het heel veel zin heeft en MaartenL groot gelijk heeft, alleen men moet er de lust voor opbrengen.... >:)

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

kvdd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:04:
* kvdd heeft RC5 gewoon aanstaan ipv DPAD, en kvdd vind ;) dat met een beetje inzet we 2e kunnen staan in the future! , is dat geen nobel streven? kvdd denkt tevens dat het heel veel zin heeft en MaartenL groot gelijk heeft, alleen men moet er de lust voor opbrengen.... >:)
terug in je mand jij :P

dit betekend dat DPC op andere projecten waar het zo goed gaat (F@H, FAD, SoB, UD) of net gegaan is (DPAD) power weg moeten doen om hier 1 plaats te verdedigen? Terwijl op andere fronten VEEL plaatsten gewonnen kunnen worden?

Zoals ik zei, het project is op 0.2% nar 2 JAAR!!! Er komen clients die zullen vele malen sneller zijn als de huidige ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
* [eNeRGy] heeft sinds een paar maanden al zijn kracht al op RC5 staan.

Verwijderd

[eNeRGy] schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:
* [eNeRGy] heeft sinds een paar maanden al zijn kracht al op RC5 staan.
Danoontje powerrrrrrr?

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Webgnome schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:19:
Leuk idee maar ik denk dat het niet veel nut heeft. Immers iemand kiest niet zomaar om bijvoorbeeld ud-grid te doen of juist rc5. Daar zit meestal een gedachte achter. Ik kan me voorstellen dat mensen bijvoorbeeld meer nut zin in het vinden van wat eiwitstructuurtjes dan het kraken van een 72 bits sleutel. Maar kan net zo goed zijn dat daar mensen helemaal geil van worden.

Leuk bedacht maar denk dat het niet veel zin heeft ;)
Zoals ik in m'n eerste post al zei: natuurlijk moet iedereen zelf weten welk project hij/zij wil draaien. Maar tegen degene die, net zoals ik, gewoon een bijdrage willen leveren aan DPC en niet zozeer voor een speciaal project kiezen (alleen omdat het meer "nut" zou hebben of omdat de stats leuker zijn.....) zou ik willen zeggen: Ga voorlopig over op RC5-72 en laat die polen een koeienpoepje ruiken !

Zelf switchte ik voorheen dagelijks/wekelijks tussen RC5, TSC, UD en de laatste tijd SoB maar nu ga ik voorlopig weer Rc5 doen (tot 30 jan in spaarstand :P).

@killerog: alle beetjes helpen :)

@thekip: ik heb vannacht alleen de laatste stats ff snel doorgekeken en niet de stats van de laatste weken...sorry hoor ;)

}:O mooh }:O

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

BTW, ik vind dat D²OL niet thuishoort in de cat. 1. Free-DC is misschien dan deze week neit zo actief, maar als je even de DPCH's van een week of twee/drie terug bekijkt, zie je dat ze 10K per dag inlopen op DPC. Niet zo snel natuurlijk, maar zo liep het bij RC5-72 ook, en dat wil ik niet zien gebeuren bij D²OL!

Voorlopig blijf ik eerst eens kijken of Free-DC bij D²OL blijft, daarna zie ik (misschien) nog wel verder.

:)

Verwijderd

Kijk mooie post ML :P

Maar jah zoals eerder gezegt... iedereen zijn eigen projectje. En CaleX kijk uit met je woorden.... who care dat we pas op 0.2% zijn. In het afgelopen jaar zijn we van nog 1235 jaar te gaan naar 750 a 800 jaar te gaan gegaan. Dussuh, t schiet best al op :P. En je posts komen in mijn ogen naar RC5-ers vrij aanvallend over ;).

En als we echt bucht gaan bij RC5... komt er echt wel meer power op ten duur.

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 07:57

BwO

Up The Irons!

Binnenkort zullen wij (Team BSD) ook een deel (nl. het deel waar we direct bijkunnen) omschakelen van OGR naar RC5...

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
Muchos felis! Afbeeldingslocatie: http://forum.cureseekers.nl//smilies/drunk.gif
Zet ze dan vanaf morgen maar 24/365 aan :P

Afijn ik denk dat wanneer DPC van de 1e plek af is op RC5, er wellicht een stampede op gezet zal worden om de 1e pek weer terug te pakken :? En misschien ook niet natuurlijk.

Afijn ik blijf iig op FAD...Nog maar een 8444301 punten achterstand op TEB, dus dat gaat wel goed komen 8)

• Jis
  • Laatst online: 14-02 21:38

Jis

Heel erg aardig dat je een overzicht hebt gemaakt met de huidige stand van zaken. Maar uiteindelijk is deze post in mijn opinie gewoon een poging tot op grote schaal wegkapen van koeien bij bestaande DPC projecten en dat is niet erg netjes. Ik kan iig geen reden vinden in de tekst waarom dit gerechtvaardigd/belangrijk zou zijn.

https://u24.gov.ua/

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Mmmm, draai je de namen van F@H en RC5-72 om en dan klopt een gedeelte van het verhaaltje ook. Maar ook voor zo'n project kun je dan zeggen dat we wel heel graag eens die 50% of zo willen, om voor het eerst eens naar de top 10 / top 5 te gaan :) Om daar iedereen eens te impressen EN de KWSN voorbij te gaan :)

Dus tja... ook wat meer mensen zeggen, bij hun eigen project blijven is wel een goed idee :) Want ik ben het verder wel met JIS eens namelijk: ook al formuleer je het netjes, je probeert idd koetjes weg te kapen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tootoo op 14-01-2005 21:28 ]

Folding@home

• kvdd
Tootoo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:28:
Mmmm, draai je de namen van F@H en RC5-72 om en dan klopt een gedeelte van het verhaaltje ook. Maar ook voor zo'n project kun je dan zeggen dat we wel heel graag eens die 50% of zo willen, om voor het eerst eens naar de top 10 / top 5 te gaan :) Om daar iedereen eens te impressen EN de KWSN voorbij te gaan :)

Dus tja... ook wat meer mensen zeggen, bij hun eigen project blijven is wel een goed idee :) Want ik ben het verder wel met JIS eens namelijk: ook al formuleer je het netjes, je probeert idd koetjes weg te kapen :)
..........kom nou!!! wat hij probeert is op een leuke manier de aandacht te vestigen op RC5-72, <-- dit project wordt al een hele tijd betiteld als: "zinloos" , oke dat is ene mening, maar de newbie zal het afschrikken en een ander project doen......

Het koetjes wegkapen valt mee, daar iedere DPC-er wel een goed gevormde mening over zijn eigen project heeft ;)

al met al oordeel ik het als een leuke poging, om de stervende Ducht Power Cows op het RC5-72 slagveld bij te staan :+
ik denk dat deze actie van MaartenL, juist de DPC-ers ertoe zal aanzetten, om DPC zo veel mogelijk te laten scoren :)

nogmaals MaartenL mijn complimenten voor deze ludieke actie :Y)

Verwijderd

kvdd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:52:
Het koetjes wegkapen valt mee, daar iedere DPC-er wel een goed gevormde mening over zijn eigen project heeft ;)
Zo gesteld is elke wegkaapactie toegestaan. En zoals je weet is dat niet het geval.

Hoewel ik me totaal niet aan deze post stoor, juist omdat hij zo netjes is opgesteld, verbaas ik me er net als Jis en Tootoo wel een beetje over. Hmm, nee. Ik verbaas me niet over de post, maar wel over de positieve reacties.

En eigenlijk is dat juist GOED. De sfeer in dit draadje zou best wel eens vaker in 'pikante' threads naar boven mogen komen. Laat ik het dus maar niet verpesten :)

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Tootoo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:28:
Jis schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:59:
Ik kan iig geen reden vinden in de tekst waarom dit gerechtvaardigd/belangrijk zou zijn.
:O Lezen blijft toch moeilijk voor sommigen zeg.....tjonge tjonge. Ik zal nog eens een ideetje opgooien..... ;(

[evilmode }) ]
@JIS:Als we het dan toch over rechtvaardig hebben...andere mensen onder jouw username G@H laten draaien is wel gerechtvaardigd? (zie je profiel-homepage)
Meedoen is heel eenvoudig:

* Je installeert de client (Genome@home Classic),
* je start de client,
* je vult bij teamnummer 1651007169 in,
* je vult bij username DPC_Jis in (hoofdlettergevoelig),
* en de client doet verder al het werk volautomatisch.

Als het goed is start het programma dan iedere keer op als windows start. Als je windows 98 afsluit kan je het beste de client eerst afsluiten door Ctrl-C te toetsen.
[/evilmode]

oeps, natuurlijk wel even iedereen bedanken voor de positieve reacties :)

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

:/

eigen pagina en /5 is wel wat anders...

offtopic:

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

MaartenL schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:51:
[...]

[...]

:O Lezen blijft toch moeilijk voor sommigen zeg.....tjonge tjonge. Ik zal nog eens een ideetje opgooien..... ;(

[evilmode }) ]
@JIS:Als we het dan toch over rechtvaardig hebben...andere mensen onder jouw username G@H laten draaien is wel gerechtvaardigd? (zie je profiel-homepage)

[...]
[/evilmode]

oeps, natuurlijk wel even iedereen bedanken voor de positieve reacties :)
Als ik eerlijk ben, ik heb de volledige thread gelezen voordat ik ging reageren.... en omdat we (of iig ik) je mening niet deel, betekent het dat ik niet goed lees? Het spijt me, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik geef het toe, je hebt het netjes verwoord in je openingspost, maar ik vind het niet zo netjes dus, als ik eerlijk ben. Hoop dat dat dan ook is toegestaan :)

Folding@home

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 13:51

mcB

Ik vind het wel een goed initiatief van MaartenL.
Met de RC5 projecten is het toch eigenlijk allemaal begonnen. Toch deel ik helemaal de mening van JustMe. Ik verwacht niet dat veel mensen op de oproep in zullen gaan simpelweg omdat ze zichzelf niet/nauwelijks in de stats terug zullen vinden. En om de stats draait het bij RC5 eigenlijk allemaal.
Zelfs al zou iemand in de daily top mee kunnen draaien dan duurt het nog ruim een jaar voordat iemand in de overall zichtbaar zou worden.

De absurd hoge scores in zowel de dailies als de overall hebben bijgedragen dat het RC5 subteam waar ik founder van was helemaal is opgedoekt. We konden met een best wel redelijke score de rest gewoon niet bijbenen. De hoge scores in combinatie met de verwachte duur van het project werken dus zwaar tegen.

Samengevat; om echt power richting RC5 te krijgen moet er in mijn ogen echt iets veranderen in de stats zodat er voor de 'kleintjes'/nieuwelingen ook een mooie competitie kan ontstaan. Een verdere invulling hiervan laat ik graag aan iemand anders over... :)

Strix (Skullflame)

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 07:57

BwO

Up The Irons!

Verder ben ik van mening dat de moderators wel kunnen beslissen of dit topic mag of niet.. Als mensen het er niet mee eens zijn doen ze maar een topic report, maar hier gaan lopen zeuren erover is zinloos.
Misschien is een race @ RC5 een leuk initiatief, met meerdere categorien (beginners etc). ik wil er best wel wat tijd in steken als er animo voor is.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Tja mij zul je niet zomaar bij rc5 terecht zien komen omdat het bij F@H veel tespanned is voor mijn eigen plekje en die van dpc.
Ook heb ik nog een andere mening over rc5 maar die hou ik voor me aangezien die niet helemaal gewenst is. :+

Maar ik denk dat je het vooral moet hebben van nieuwe mensen die mee willen doen.
En over de stats mischien is het een goed idee om iets tedoen met een stukje random stats of erg hoge stijgers of teams/leden die op een andere manier erg uitblinken.
Dat maakt het toch veel aantrekkelijker om mee tedoen want je we doen toch ook allemaal mee voor het stukje team competities dat onderdeel is van (bijna?) alle dc projecten.

Dat is ook een van de redenen dat ik nu bijna een jaar geleden met F@H ben begonnen omdat het daar toen nog mogelijk was om met een a twee pc's in de daily's tekomen wat nu bijna niet meer mogelijk is. (behalve met 600 punters >:) ) De andere reden was onder andere het doel van het project en de rustigheid die het project toen nog had. Maar ik ben nu wel geheel geintregeerd in het hele dc gebeuren.

Ik heb ook een tijdje tsc gedraait (met stampede) op zich wel leuk maar je zit toch weer tesmachten tot je weer verder kan gaan met je eigen project want je ziet jezelf staan in de inhaal stats en ziet iemand vlak achter je staan met een dubbele output als jouw die zelf ook kan hebben en dat maakt het gewoon zo leuk. Dat is denk ik wat veel mensen moeilijk zullen vinden om teveranderen van het project waar ze zoveel hebben gedaan voor hun plekje.

No signature found

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
CaLeX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:09:
eigen pagina en /5 is wel wat anders...
sorry hoor, n00b foutje :)
Tootoo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:24:
[...]
Als ik eerlijk ben, ik heb de volledige thread gelezen voordat ik ging reageren.... en omdat we (of iig ik) je mening niet deel, betekent het dat ik niet goed lees? Het spijt me, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik geef het toe, je hebt het netjes verwoord in je openingspost, maar ik vind het niet zo netjes dus, als ik eerlijk ben. Hoop dat dat dan ook is toegestaan :)
Tuurlijk is dat toegestaan :) eigen mening eerst, no hard feelings?
BwO schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:28:
Misschien is een race @ RC5 een leuk initiatief, met meerdere categorien (beginners etc). ik wil er best wel wat tijd in steken als er animo voor is.
Je hebt in ieder geval 1 deelnemer ;)

@iedereen
En laat het nu eens en voor altijd duidelijk zijn : Het is niet mijn bedoeling geweest om mensen "weg te kapen", ik wilde alleen RC5 wat meer onder de aandacht te brengen en hoopte daarmee te bereiken dat DPC wat langer op de nr 1 positie bleef. Als je geen zin hebt om aan RC5 bij te dragen omdat te stats niet leuk zijn of om wat voor reden dan ook blijf dan aub gewoon het project draaien wat je nu al draait en help DPC daar verder omhoog (of nog verder voorop, het gaat er tenslotte om om DPC bij alle projecten op nr 1 krijgen toch :? ).....

}:O Crunch allen lekker verder met het project van je keuze en wat mij betreft: einde topic }:O

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Goed initiatief dit topic.

Ik denk alleen dat we met het terug brengen van een stukje 'beleving' veel meer kunnen bereiken.

RC5 (is tov een aantal andere projecten nou eenamaal redelijk saaie kost ;aminozuren, aliens etc zijn een stuk sexyer en toegankelijker voor de meeste mensen.

Daar zou iets aan gedaan moeten worden... en daar hebben alle actieve rc5-ers aan bij te dragen.

De Statsbouwers en de Crew zouden hier een voorttrekkers rol in moeten spelen.. en naar creatieve oplossingen kunnen zoeken. (jullie gaan toch lekker meeten met zijn allen... is dit een mooi onderwerp voor bij de koffie) ;)
Met het 1-malig werven van een lading nieuwe leden of het bijzetten van 1000 pc's redden we het niet als deze leden hun interesse net zo hard weer verliezen. Dan zitten we binnen de korste keren weer in dezelfde situatie als nu.

my 2 cents

• JustMe

JustMe

#1 R@H

mcB schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:07:
Ik vind het wel een goed initiatief van MaartenL.
Met de RC5 projecten is het toch eigenlijk allemaal begonnen. Toch deel ik helemaal de mening van JustMe. Ik verwacht niet dat veel mensen op de oproep in zullen gaan simpelweg omdat ze zichzelf niet/nauwelijks in de stats terug zullen vinden. En om de stats draait het bij RC5 eigenlijk allemaal.
Zelfs al zou iemand in de daily top mee kunnen draaien dan duurt het nog ruim een jaar voordat iemand in de overall zichtbaar zou worden.

De absurd hoge scores in zowel de dailies als de overall hebben bijgedragen dat het RC5 subteam waar ik founder van was helemaal is opgedoekt. We konden met een best wel redelijke score de rest gewoon niet bijbenen. De hoge scores in combinatie met de verwachte duur van het project werken dus zwaar tegen.

Samengevat; om echt power richting RC5 te krijgen moet er in mijn ogen echt iets veranderen in de stats zodat er voor de 'kleintjes'/nieuwelingen ook een mooie competitie kan ontstaan. Een verdere invulling hiervan laat ik graag aan iemand anders over... :)
vroeger was er een hoogste stijgers lijstje enzo, maakt het voor 'kleintjes' veel makkelijker om in de dpch te komen...

Verwijderd

Leuk topic, alleen misschien niet helemaal vanuit de juiste hoek bekeken. Een paar dingetjes die ik zou willen zeggen:

• De mensen die het "not done" vinden dat er "geronseld" wordt voor andere projecten: wat een gemiep zeg, stel je niet aan. Iedereen kan prima voor zichzelf bepalen waar hij/zij aan meedoet, en daarbij geeft MaartenL duidelijk aan dat het vooral een oproep is aan mensen die niet malen om welk project ze doen, als ze de DPC maar zo nuttig mogelijk van dienst kunnen zijn.
• Misschien is het wel aardig als er op de DPC website op een duidelijke manier gemeld wordt welke projecten er gaande zijn, waar ze voor werken, waar DPC staat, of de trend omhoog of omlaag is, en hoeveel invloed 1 user kan hebben op de daily output. Iemand kan dan prima voor zichzelf zien welk project zijn/haar hulp het effectiefst kan gebruiken. Dat zou ook een iets objectievere manier zijn van de aandacht vestigen op noodlijdende projecten, zonder dat er discussies ontstaan over ronselen/wegkapen. Dit zou volgens mij prima uit de statspagina's te filteren moeten zijn, waardoor je dus dagelijks up-to-date info op de DPC site hebt staan; ook wel eens aardig, denk ik.
• Ik ben persoonlijk van mening dat projecten zoals RC5 en SETI maar in zeer beperkte mate nuttig zijn, waarbij RC5 nog wel het minst nuttig is - zelfs in dusdanige mate dat ik het eigenlijk schandalig vind dat er zoveel stroom aan verspild wordt (leuke opdracht: hoeveel stroom wordt er verbruikt voor het gehele RC5 project, wereldwijd?). Maar bij TSC is dat nut ook twijfelachtig; er is daar nog weinig duidelijkheid over wat nou gedaan wordt met de resultaten. Daarbij is het bij geen enkel eiwit-vouw-project zo simpel en lineair als sommigen (vooral die heerlijk naieve amerikanen) denken: hoe sneller we vouwen, hoe eerder er een medicijn is! Dat valt nog te bezien: helaas is het eiwitten vouwen maar een zeer klein onderdeel van zeer complex onderzoek. Daarnaast gaan we niet alleen voor het "nut" van het project, maar toch zeker ook voor de eer van DPC. En die moet bij RC5 wel even goed in de gaten gehouden worden.

Dus, prima discussie, en als we nou allemaal niet als kleine kindertjes onze armpjes om onze speeltjes heenklemmen om maar te beschermen wat van ons is, dan komen we nog wel ergens.

Verwijderd

Kryz:
Ik wordt zo moe van die mensen die veronderstellen dat afspraken als geen subteamreclame en geen projectreclame / ronseling voor niets zijn gemaakt.

Als je denkt ergens een onderbouwde mening over te kunnen ventileren, verdiep je dan eerst een in de materie zodat je misschien enig benul hebt waar je over praat voordat je de afspraken die alle stromingen binnen de community vreedzaam naast elkaar laten bestaan gewoon wegwuift.

Verwijderd

MaartenL schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:59:

En laat het nu eens en voor altijd duidelijk zijn : Het is niet mijn bedoeling geweest om mensen "weg te kapen"...
Ik vind het raar dat je het gaat ontkennen.

Maar laat het reclame maken alsjeblieft over aan de grote mannen. Ik weet verder niet heel veel van DPC, maar weet wel dat er een DPC crew is. Ik ga ervanuit dat zij regelmatig overleggen, en dat als er in een bepaald project iets moet gebeuren, dat naar voren wordt gebracht, en samen besluiten of er actie ondernomen moet worden. En dan wordt dat heus wel ergens gemeld.

Verwijderd

Suggesties voor de komende meet zijn altijd welkom :)
[rml][ Crew] Meet[/rml]

• kvdd
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:28:
Ik ga ervanuit dat zij regelmatig overleggen, en dat als er in een bepaald project iets moet gebeuren, dat naar voren wordt gebracht, en samen besluiten of er actie ondernomen moet worden. En dan wordt dat heus wel ergens gemeld.
en ik weet zeker dat het overleg al plaats vind met de "grote mannen" :+

DPC staat niet voor niets bij bijna alle projecten zo goed, er is altijd veel en goed overleg, mijn oordeel >:) hoe kan dit anders allemaal tot stand zijn gekomen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:16:
Ik wordt zo moe van die mensen die veronderstellen dat afspraken als geen subteamreclame en geen projectreclame / ronseling voor niets zijn gemaakt.

Als je denkt ergens een onderbouwde mening over te kunnen ventileren, verdiep je dan eerst een in de materie zodat je misschien enig benul hebt waar je over praat voordat je de afspraken die alle stromingen binnen de community vreedzaam naast elkaar laten bestaan gewoon wegwuift.
Goh, en ik word moe van mensen die veronderstellen dat mijn mening niet onderbouwd is, en gefundeerd is op een gebrek aan kennis over een bepaald onderwerp. Klinkt heel erg als een pot verwijt de ketel verhaal; of denk je te weten wat ik weet? I didn't think so.

Het is heel simpel: het systeem van een afspraak over het niet ronselen is nogal gevoelig voor anarchie, zeker gezien het feit dat deze gemaakt is binnen een kader van een gedereguleerd systeem, zoals internet in het algemeen vrij duidelijk is. Als er een gek is die het in zijn hoofd haalt om de afspraak onderuit te halen, dan zal dat zeker gedaan worden. Ik ben van mening dat je de gek niet de schuld moet geven, maar de regel, of het systeem waarbinnen de regel toegepast dient te worden.

Met andere woorden: blijkbaar is de afspraak niet sterk genoeg, en misschien is het handig om naar alternatieven te kijken. Ik heb tenminste een voorstel gedaan over hoe er constructief over nagedacht kan worden. En jij?
Pagina: 1