Pctv-Pro 'hangt' gelijk na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 05:13
Ik had altijd m'n Pctv-pro tv-capture kaart in een andere pc zitten, en hierop heeft ie altijd prima gewerkt. Aangezien ik deze pc verkocht heb (zonder deze kaart), wou ik em dus even overzetten naar mijn normale 'werkpc'.

Kaart erin, cd-rom erin, software en drivers geinstalleerd, testje gedaan, resultaat OK, maar helaas na het opstarten van het programm Pc-Tv Vision loopt deze gelijk vast. Ik zie dan een wirwarbeeld met wat vaag geluid op de achtergrond en een zandloper in beeld i.p.v. een muispointer. Het programma doet vervolgens niets meer.
Probeer ik de Channel Manager op te starten (nadat ik de pc gereboot heb), wil ook dit programma niets doen. Ik kijk in de Windows Taskmanager, en het programma gebruikt 99% CPU. :?

De test zegt alles is oke, maar het programma wil maar niet starten..
Wat kan dit zijn?

Systemspecs: Intel P4 - 2,4GHz - 1024mb ram, GForce FX 5200 videokaart 256 mb ram. Geen hardware conflichten in de device manager overzicht. Windows XP Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 14-01-2005 02:06 ]

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Klein schopje.

Niemand?

Mijn YouTube Channel

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je SP2 geinstalleerd?
Heb je al de updates gedownload van de website?

Dat van SP2 vraag ik omdat ik toevallig laatst ook bij iemand zo'n kaart ingebouwd heb en in eerste instantie niet werkend kreeg. Toen ben ik maar eens op de site van hauppauge gaan kijken en toen was er dus net een week een update uit voor SP2. De problemen die ik had waren hetzelfde als jij hebt..
Mocht het nog niet werken, probeer dan eens een ander pci-slot.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Snowwie
Ik heb onderhand alles al geprobeerd:

- Kaart wisselen van PCI slot
- Software opnieuw installeren
- Laatste updates gehaald van Pinnacle
- Gekeken naar de laatste updates voor mijn videokaart
- Videokaarten gewisseld tussen beide pc's
- McAfee Virusscanner uitgeschakel te samen met alle op mijn naam staande processen *
- SP2 was op de andere pc ook geinstalleerd, daar gaf het nooit problemen
- Ik heb geen Hauppauge Tv-kaart maar een Pinnacle :)
- Er zit haast geen spyware op de pc (SpySubtract houdt het in de gaten, en ik heb nog spybot en adaware).

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Niets van bovenstaande werkt...

Mijn YouTube Channel

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 12:23
Er is een mooie edit knop als je je posts wilt wijzigen

Probeer eens DScaler om tv te kijken? Ik heb ook veel problemen gehad met mijn PCTV Pro destijds en dan was soms DScaler de oplossing, dat vond ik ook een lekker programma om mee te werken

http://deinterlace.sourceforge.net/

• Snowwie
Ik zal em eens proberen. Bedankt.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1