Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Dell Axim X5 met TOMTOM 3.03 en een Rikaline 6010 GPS ontvanger.
Alleen ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat? Ik ben al met de GPS muis terug naar de winkel gegaan.. hebben ze nieuwe firmware erop gezet en terug gestuurd. Maar hij doet het nog steeds niet :(

Eerst brand het lampje constant daarna gaat ie wat vaag knipperen.. en daarna gaat ie gewoon aan uit aan uit knipperen. En dan soms weer een paar keer snel achter elkaar.. Maar dan kijk ik bij GPS status, maar daar gebeurt niks terwijl ik daar wel een Rikaline 6010 GPS ontvanger heb aangevinkt en als port; Serial Cable on COM1.
Maar ik kom er gewon echt niet uit.. Heb al geprobeert de GPS muis buiten de auto te plaatsen maar dit helpt ook niet ;(

Jullie nog eventuele tips?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Is dat niet zo'n muis met een staartje? Ik weet niet precies hoe je een bedraade muis moet installeren met je pda. Ook ben ik niet bekend met de mogelijkheden of onmogelijkheden van de Dell Axim. Wat wel kan is dat je je protocol niet goed hebt ingesteld. Volgens mij werkt die Rikaline met Sirf II. Je zou dat in je TomTom GPS menu moeten kunnen selecteren. Wat je natuurlijk ook kunt doen is de laatste gps patch van TomTom installeren. Moet je maar even op hun site lezen wat de fixes zijn. Zowiezo installeren is makkelijk.

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Ik kan wel de SiRF 38400 kiezen.. maar niet de SiRF II techniek?
Maar ik zal ff kijken voor de nieuwste versie.. Maar heb her en der gelezen dat versie 3.07 niet echt optimaal is.. :?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Probeer eens de andere poorten die je in je GPS-driver kan kiezen, bv com2 com3 com4 serial on usb enz... even alle mogelijkheden proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sabbi op 14-01-2005 12:39 ]

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
Op mijn MDA heb ik mijn rikaline 6030 hernoemd naar TomTom Wireless GPS. Na deze gekozen te hebben in het menu van tomtom werkt het prima.
Misschien kan je jouw ontvanger hernoemen naar TomTom Navigator GPS oid

[ Voor 21% gewijzigd door decipherer op 14-01-2005 13:03 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Waar ik ook nog even aan zat te denken, heb je de muis alleen in stilstand geprobeerd of ook tijdens het rijden? Het kan namelijk soms even duren voordat de muis een signaal op kan pakken van een satelliet. Als ik namelijk thuis voor de deur in de auto verbinding probeer te krijgen lukt het niet. Ga ik een meter of 200/300 de straat uit, dan pakt hij wel een actief signaal op.
Kan je TomTom wel opstarten en een route bepalen? Je zal dan wel de kreet 'gps onbetrouwbaar' krijgen te zien, maar als je hem toch gewoon aan laat staan en gaat rijden heb je kans dat hij gaat werken.

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Ik heb wel eens een half uur in me auto gezeten.. en zitten wachten totdat er iets gebeurt.. totaal niks.. maar het is idd een idee om een stukje de straat uit te rijden.. heb nog geen rijbewijs (maar ben er mee bezig)

Ik kan alleen kiezen als ander port;
COM3
USB Cable
Ir
Serial cable on Com 1

Verwijderd

Je kunt TomTom ook lopend, op de fiets of bromfiets uitproberen. Dan moet je het type route op 'wandelroute' zetten en dan kijken of je gps muis werkt of niet.
Hoe je je wandelroute moet selecteren moet je maar even in de handleiding opsnorren.
Koptelefoontje op en niemand staat raar naar je te kijken als er "neem de 2e afslag rechts" uit je jaszak vandaan klinkt.

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:36:
Je kunt TomTom ook lopend, op de fiets of bromfiets uitproberen. Dan moet je het type route op 'wandelroute' zetten en dan kijken of je gps muis werkt of niet.
Hoe je je wandelroute moet selecteren moet je maar even in de handleiding opsnorren.
Koptelefoontje op en niemand staat raar naar je te kijken als er "neem de 2e afslag rechts" uit je jaszak vandaan klinkt.
Erhmm.. hoe moet ik dan mijn GPS muis voorzien van stroom? :p
dat gaat namelijk via een 12V adapter ala sigarette-aansteker

Verwijderd

AMDFreak schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:54:
[...]

Erhmm.. hoe moet ik dan mijn GPS muis voorzien van stroom? :p
dat gaat namelijk via een 12V adapter ala sigarette-aansteker
Aah, dat wordt lastig. Kijk, dit is nou wat ik bedoel met niet zo bekend zijn met bedrade muisjes. Mijn gps muis werkt gewoon op losse AAA batterijen, dus het probleem van voeding heb ik over het hoofd gezien. Excuses.

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 22:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Uit de tijd dat ik nog een dell x5 had, weet ik me te herinneren dat ik eerst tomtom moest starten, en daarna pas de stekker van de gpsmuis/lader aan de onderkant van de pda erin moest steken.
Daarna duurde het een minuutje ofzo voordat er satelieten gevonden werden.

Probeer dat eens

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou graag even een andere vraag willen stellen over een dell X5....

Klopt het dat het bovenste lampje blijft knipperen als je hem uitzet of is er nog een "echte" manier om hem uit te zetten?
Pagina: 1