Ik ben bezig met het leren van JSF. Daarom heb ik tomcat geinstalleerd, de nieuwe jsf release in de tomcat lib geplaatst, java class path ingesteld en jsf-examples naar directory webapps gekopieerd.
Deze jsf-examples werkt!!
Nu heb ik zelf mijn development omgeving aangemaakt:
test
|--- WEB_INF
|-----classes
|Servlet.class
|-----lib
| web.xml
| faces-config.xml
|login.jsp
|test.jsp
|test.htm
Vervolgens een ant build gemaakt die de hele directory kopieerd naar /webapps/ in tomcat.
De servlet "kreeg" ik aan de praat (hij printe "hallo" op het scherm) maar dan begon de miserie. Bij het deployen van .faces gaf hem de fout dat hij nog niet geinitialisseerd was. Op google vond ik dat dit een beginnersfout is: je moet een andere pagina de server context oproepen: <jsp:forward page="Login.faces"/>. Ik moest ook nog een listener toevoegen in mijn web.xml file geloof ik.
Vanaf het moment dat ik dat deployde werkte er niets meer:
Mijn .faces file (requested resource not available) en ook de Servlet gaf er de brui aan!
Dus begon ik maar de proberen met test.htm file te openen.
Er werd het volgende in mijn browser getoond:
Ik dacht: ik herinstalleer (uitpakken van zip) tomcat maar dat levert ook geen oplossing op.
Laten we dan maar iets heel simpel proberen:
maak nieuwe map aan in webapps en plaats daarin een html bestand >> resource not found
Ik heb nagekeken op hoofdletters en zoverder!
(als ik test.html kopieer naar de directory jsf-examples toont hij em wel).
Ik heb ook al verscheidene keren tomcat opnieuw opgestart
mijn versie is 5.0.29
Deze jsf-examples werkt!!
Nu heb ik zelf mijn development omgeving aangemaakt:
test
|--- WEB_INF
|-----classes
|Servlet.class
|-----lib
| web.xml
| faces-config.xml
|login.jsp
|test.jsp
|test.htm
Vervolgens een ant build gemaakt die de hele directory kopieerd naar /webapps/ in tomcat.
De servlet "kreeg" ik aan de praat (hij printe "hallo" op het scherm) maar dan begon de miserie. Bij het deployen van .faces gaf hem de fout dat hij nog niet geinitialisseerd was. Op google vond ik dat dit een beginnersfout is: je moet een andere pagina de server context oproepen: <jsp:forward page="Login.faces"/>. Ik moest ook nog een listener toevoegen in mijn web.xml file geloof ik.
Vanaf het moment dat ik dat deployde werkte er niets meer:
Mijn .faces file (requested resource not available) en ook de Servlet gaf er de brui aan!
Dus begon ik maar de proberen met test.htm file te openen.
Er werd het volgende in mijn browser getoond:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| HTTP Status 404 - /eindwerk/index.jsp type Status report message /eindwerk/index.jsp description The requested resource (/test/index.jsp) is not available. Apache Tomcat/5.0.28 |
Ik dacht: ik herinstalleer (uitpakken van zip) tomcat maar dat levert ook geen oplossing op.
Laten we dan maar iets heel simpel proberen:
maak nieuwe map aan in webapps en plaats daarin een html bestand >> resource not found
Ik heb nagekeken op hoofdletters en zoverder!
(als ik test.html kopieer naar de directory jsf-examples toont hij em wel).
Ik heb ook al verscheidene keren tomcat opnieuw opgestart
mijn versie is 5.0.29