Toon posts:

[tomcat/servlet] webapplicatie lijkt dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het leren van JSF. Daarom heb ik tomcat geinstalleerd, de nieuwe jsf release in de tomcat lib geplaatst, java class path ingesteld en jsf-examples naar directory webapps gekopieerd.
Deze jsf-examples werkt!!

Nu heb ik zelf mijn development omgeving aangemaakt:
test
|--- WEB_INF
|-----classes
|Servlet.class
|-----lib
| web.xml
| faces-config.xml
|login.jsp
|test.jsp
|test.htm

Vervolgens een ant build gemaakt die de hele directory kopieerd naar /webapps/ in tomcat.

De servlet "kreeg" ik aan de praat (hij printe "hallo" op het scherm) maar dan begon de miserie. Bij het deployen van .faces gaf hem de fout dat hij nog niet geinitialisseerd was. Op google vond ik dat dit een beginnersfout is: je moet een andere pagina de server context oproepen: <jsp:forward page="Login.faces"/>. Ik moest ook nog een listener toevoegen in mijn web.xml file geloof ik.
Vanaf het moment dat ik dat deployde werkte er niets meer:
Mijn .faces file (requested resource not available) en ook de Servlet gaf er de brui aan!
Dus begon ik maar de proberen met test.htm file te openen.
Er werd het volgende in mijn browser getoond:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
HTTP Status 404 - /eindwerk/index.jsp

type Status report

message /eindwerk/index.jsp

description The requested resource (/test/index.jsp) is not available.
Apache Tomcat/5.0.28

Ik dacht: ik herinstalleer (uitpakken van zip) tomcat maar dat levert ook geen oplossing op.

Laten we dan maar iets heel simpel proberen:
maak nieuwe map aan in webapps en plaats daarin een html bestand >> resource not found 8)7

Ik heb nagekeken op hoofdletters en zoverder!

(als ik test.html kopieer naar de directory jsf-examples toont hij em wel).
Ik heb ook al verscheidene keren tomcat opnieuw opgestart
mijn versie is 5.0.29

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En in de tomcat manager toont hij de app wel?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Horen web.xml / faces-config.xml niet in de WEB-INF folder?

Verwijderd

-FoX- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:31:
Horen web.xml / faces-config.xml niet in de WEB-INF folder?
Die horen inderdaad in de WEB-INF map. En vergeet dan niet in je web.xml de FacesServlet te mappen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:26 . Reden: Hmmm als je naar de source van de TS kijkt staat het inderdaad wel goed. ]

Verwijderd

Topicstarter
staan in de webfolder.
got accepteert geen spaties blijkbaar in een bericht!

Verwijderd

Na nog even goed gelezen te hebben zie ik dat het ook niet lukt om html paginas te openen. Dat lijkt er dan op dat er een fout zit in je web.xml. Hierbij even een voorbeeld van een web.xml samen met een mapping voor de FacesServlet.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<!DOCTYPE web-app PUBLIC "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN" "http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd">
<web-app>
   <display-name>Webapplicatie met een naampje</display-name>
   <description>Hier evt een omschrijving</description>

<servlet>
      <servlet-name>Faces Servlet</servlet-name>
      <servlet-class>javax.faces.webapp.FacesServlet</servlet-class>
      <load-on-startup>1</load-on-startup>
   </servlet>

<servlet-mapping>
      <servlet-name>Faces Servlet</servlet-name>
      <url-pattern>/faces/*</url-pattern>
   </servlet-mapping>
</web-app>

Op het moment dat in je web.xml iets verkeerds staat herkent Tomcat het niet als een webapplicatie en zal dus ook deze webapplicatie nooit starten, met als gevolg dat je geen pagina's op kan roepen. Om te kijken of je webapplicatie wel of niet gestart is is het handig om (zoals Creepy vroeg) even te kijken in je Tomcat Manager of hij hier gestart is of niet. Mocht je meer informatie willen over waarom hij niet gestart is dan kan je ook kijken in de /logs van Tomcat.
Pagina: 1