Spontane crashs...Voeding probleem??

Pagina: 1
Acties:

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46
Hoi,

IK heb nu al een paar maand last van een vreemd probleem... Wanneer ik of de geluidskaart,dvdspeler, brander, videokaart enz. aanspreek stopt mijn pc ermee..

Meestal kan ik hem dna opstarten tot hij bij windows XP het inlogscherm wil laten zien (en dus na een hogere resolutie moet gaan) En dan freezed de pc weer..

Bijna elke keer als ik per ongeluk (omdat ik weet dat de pc dan begint de kutten) een cd wil branden of mp3tjes wil afspelen, loopt de pc vast (99% van de keren dan;))..

HEt kan geen driver probleem zijn, want ik heb de pc in de laaatse maanden dat ik er last van heb al twee keer compleet op nieuw geinstalleerd..

Daar de pc al bijna 3,5 jaar oud is, denk ik dus dat de noname voeding naar de voedingshemel is gegaan..... Wat denken jullie ervan, voor dat ik een nieuwe voeding ga halen, wil ik natuurlijk wle een bevestiging...;)

De specs

AMD 1200 mhz
ECS K75SA Moederbord
256 MB DRR geheugen
20 gb HD Seagate
45 gh HD IBM
Brander,
DVD speler
Geforce 2 GTI
EN dna dus die noname voeding van 3,5 jaar oud..

IK denk dus dat het die voeding is, omdat deze pc het al 3 jaar perfect heeft gedaan...

Morgen een nieuwe voeding kopen, dan moet het probleem opgelost zijn?

Nog even een toevoeging.. Als de pc freezed, zoals die rond 7 uur deed vandaag, meot ik altijd een x aantal uren wachten voordat hij er weer volledig door kan.. Als ik hem daarna meteen weer aan doen, freezed die weer bij het moment dat die 1280x1024 moet uitspuigen ... (Windows xp login scherm)

[ Voor 11% gewijzigd door koentjuh op 14-01-2005 00:36 ]

Verwijderd

Waarom kijk je niet even simpel je voeding na ? Ik heb dat onlangs ook gehad, spontane crashes. Voeding eruit gehaald, open gemaakt, en toen waren er wat onderdelen geploft in de voeding. Puur door overhitting, zat ook ietwat veel stof in :)

Andere voeding erin gedaan, loopt weer als een zonnetje. Dus ff sleutelen, kijken hoe het er allemaal uitziet. Als je een voedings meter heb dan kan je even kijken wat voor waarde's je er uitgelezen krijgt. Bij twijfel : Vervangen. Zo niet, dan even verder kijken. Misschien anders een tip om je kast even leeg te slopen en flink uit te zuigen. Stof kan gekke dingen doen met een PC ;)

En, ohjah, bevestigen kunnen we natuurlijk niet, dat moet jezelf doen. Maar als je je kast even open schroeft dan weet je gauw genoeg waar je aan toe bent :) En een paar uur wachten voordat ie weer opnieuw wil opstarten ? Riekt steeds meer naar de voeding.

Succes

• koentjuh
Jah.. ach.. De pc zelf is in goede staat :) Heb hem onlangs nog ff stofvrij gemaakt...

Maar denk dat de voeding gewoon naar de fucked op is.. ALs ik wil branden loopt die spontaan vast..omdat die brander dan om stroom vraagt.. en zo nog meer van dat soort dingen...

Maar zla mrogen eens kijken.. NU niet meer verantwoord naar een aantal biertjes ;)..

Voedings meter heb ik niet, maar de buurman wel ;)

Verwijderd

Begin dan wel met een kopje koffie heh morgen, na al die biertjes :P

Neeeh, een leek ziet echt gauw genoeg hoe zijn voeding ervoor staat. En met die voedingsmeter erbij moet het helemaal een fluitje van een cent zijn. Als het lukt, heb je morgen weer een excuus om een biertje te pakken :9

• koentjuh
Haha... excuses heb ik niet nodig..;)

Dat noemt men tegenwoordig studeren..;)

Alleen heb er nog maar drie..dus moet morgen wle eerst ff nieuw kratje halen!

Nee, over die voeding..:) Morgen even kijken enw aarschijnlijk een nieuwe kopen.. Kan ik eindelijks weer ongestoord cd;s branden:D