KPN voicemail oplichting?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik luisterde zonet mijn voicemail af en hoorde een vaag bericht alsof het afkomstig was van KPN zelf... ik heb ook van nog een paar personen vernomen dat deze ook die berichten hebben en dit te maken zou hebben met overname van je telefoonlijn, zodat op jouw ksoten gebeld kan worden :?

Ook schijnt de politie hier in de omgeving al gewaaschuwd te hebben om direct deze berichten te verwijderen...

Iemand die hier meer van weet?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Voor zover is daar weinig bekend van binnen de KPN. Dan zou ik toch eerst bij de lokale politie informeren en bij de personen die dat ook hebben gehoord op hun voicemail.

Self reflection is the school of wisdom

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:03
Wij hadden hier vandaag ook zo'n bericht van KPN op de voicemail. Ging dacht ik erover dat ze voortaan na je ontvangen berichten ook gingen melden welke nummers je hadden gebeld maar niets hadden ingesproken.

Gewoon een nieuwe service misschien??

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja dat lijkt mij dus ook... maar ik krijg net allemaal berichten binnen dat je niet door dat menu heen moet gaan. Mij lijkt het zelf BULLshit en weer een hoax, maarja de lokale politie heeft al een waarschuwing gegeven... maarja what do they know about IT ;)

Kan zelf ook niets op nieuwssites vinden of met google of op KPN (ook niet over een nieuwe dienst)
http://www.kpn.com/kpn/show/id=282620/sc=ce0aa7

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 14-01-2005 00:40 ]

Verwijderd

Ik denk dat een simpel telefoontje morgen naar de KPN een hoop kan ophelderen. Misschien zijn ze wel bezig met werkzaamheden aan de hard/software en dat er daardoor wat ontstaat, rare berichtjes etc, tzou zomaar kunnen :)

KPN staat niet echt slecht aangeschreven omtrend problemen van deze aard. FF APELDOORN BELLUH >:)

Verwijderd

Net zulke onzin als die mail die al jaren circuleerd over het gebeld worden door een bepaald nummer op je mobiel en dat je dan vooral niet #9 (ofzo) in moet toetsen als dat aan je gevraagd wordt, anders kan die 'bende' op jouw kosten bellen.

En dat is dan al 10.000 keer doorgestuurd en ondertekend door de echte politie... :+

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het zal wel idd. een hoax zijn, ik zei zelf al dit kan niet is onzin... maarja 100% zeker ben ik niet ;)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

een *61* merlding ofzo ? Niet goed doorgeschakeld ?? zoiets ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:34:
Net zulke onzin als die mail die al jaren circuleerd over het gebeld worden door een bepaald nummer op je mobiel en dat je dan vooral niet #9 (ofzo) in moet toetsen als dat aan je gevraagd wordt, anders kan die 'bende' op jouw kosten bellen.

En dat is dan al 10.000 keer doorgestuurd en ondertekend door de echte politie... :+
Ik werk zelf bij de Primafoon, maar heb hiervoor al zelf meerder mensen voor langs gehad. Het gebeurt niet vaak dus dan is gelijk de vraag of het natuurlijk waar is?

Ik kreeg ook wel is verschillende smsjes dat je 500euro hebt gewonnen. Dan moet je naar een bepaald nummer bellen en wordt al het beltegoed verbeld of gelijk weggeschreven. Het schijnt dat het met T-Mobile en telfort pre-pay gebruikers te maken had die minder beveiligd waren of zoiets (correct me if i am wrong).

Ik had er vorige week nog ééntje die al het beltegoed kwijt was :? .

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:43:
Ik werk zelf bij de Primafoon, maar heb hiervoor al zelf meerder mensen voor langs gehad. Het gebeurt niet vaak dus dan is gelijk de vraag of het natuurlijk waar is?

Ik kreeg ook wel is verschillende smsjes dat je 500euro hebt gewonnen. Dan moet je naar een bepaald nummer bellen en wordt al het beltegoed verbeld of gelijk weggeschreven. Het schijnt dat het met T-Mobile en telfort pre-pay gebruikers te maken had die minder beveiligd waren of zoiets (correct me if i am wrong).

Ik had er vorige week nog ééntje die al het beltegoed kwijt was :? .
Dat is gewoon een 'slim' bedrijf die je natuurlijk nooit € 500 laat winnen maar wel al dat beltegoed opstrijkt van argeloze mensen door ze lang aan de lijn te houden bij hun 0900 nummer.

Ik weet dat Orange destijds het te bellen 0900 nummer geblokkeerd had om te voorkomen dat mensen er naartoe belden. Dat was wel netjes.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:53:
[...]

Dat is gewoon een 'slim' bedrijf die je natuurlijk nooit € 500 laat winnen maar wel al dat beltegoed opstrijkt van argeloze mensen door ze lang aan de lijn te houden bij hun 0900 nummer.

Ik weet dat Orange destijds het te bellen 0900 nummer geblokkeerd had om te voorkomen dat mensen er naartoe belden. Dat was wel netjes.
Thnx voor de info ;) .

Pagina: 1