Toon posts:

Outlook-gegevens en bestanden delen op desktop en notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een laptop gekocht. Nu wil ik zowel met deze laptop als met mijn desktop bestanden delen en m.n. emails, agenda, taken, adressen e.d. van Outlook.

Ik hoorde dat ik daarvoor een server nodig zou hebben. Maar ja, wat kost dat extra, kan het via mijn eigen desktop en bovenal hoe leg ik zo'n netwerk aan?

Hoop dat iemand mij hier verder op weg kan helpen (of de juiste links op dit forum doorstuurt).

Het gaat om een netwerk met Win XP Pro

Bij voorbaat dank

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
sla het op je je pc op in een pst bestand waarvan je de map deelt en laat de laptop gebruik maken van het pst bestand wat op je PC staat.

En voor een netwerk aanleggen is wel genoeg te vinden op internet. Bijvoorbeeld met kabels, dat wil nog wel eens werken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie eRRoR.InSide , gewoon een 'Personal Folder' (*.pst) aanmaken, en daar je meuk in zetten.
Over een netwerk aanleggen kun je hier een boel vinden : FAQ - Network Troubleshooting

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:15:
Ik heb onlangs een laptop gekocht. Nu wil ik zowel met deze laptop als met mijn desktop bestanden delen en m.n. emails, agenda, taken, adressen e.d. van Outlook.

Ik hoorde dat ik daarvoor een server nodig zou hebben. Maar ja, wat kost dat extra, kan het via mijn eigen desktop en bovenal hoe leg ik zo'n netwerk aan?

Hoop dat iemand mij hier verder op weg kan helpen (of de juiste links op dit forum doorstuurt).

Het gaat om een netwerk met Win XP Pro

Bij voorbaat dank
Je hebt blijkbaar een internetverbinding, wat voor verbinding is dit? ADSL, met een routertje of een hub? of gewoon met een usbmodem oid.

Leg even uit hoe je situatie er nu uit ziet. internet, apparatuur ed.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon ADSL met een modem/router (Etech). Daarboven op een accesspoint (Linksys).
Mijn desktop is een P4 2.8 Ghz met 2 harde schijven. Deze heb ik met een UTP kabel verbonden naar mijn modem/router toe. Notebook is een Sony VAIO Centrino 1.6 Ghz.

Ik dacht om mijn desktop als een server te gebruiken, maar ja hoe moet dat? Dat zal ik dus gaan zoeken op de link die mij hierboven gegeven is. Overige tips zijn welkom.

Dan het pst-bestand op die gemeenschappelijke schijf zetten. En dan moet het dus lukken.

Zit ik dan op de juiste weg? Of heb je nog meer info nodig?