n00bs schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:41:
[...]
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, ik heb het over feiten

Seagate IS betrouwbaarder dan Maxtor en Seagate IS stiller dan Maxtor... daarnaast gaat Maxtor na een paar maanden steeds meer lawaai maken.
Gebruik al sinds jaar en dag Maxtor schijven en nog nooit zijn ze na een paar maanden meer lawaai gaan maken. Baseer je dit nu op persoonlijke ervaring ?
Overigens denk ik dat het weinig te maken heeft met het merk. Ik denk meer aan goeie en wat minder goeie produktie processen. Ze hanteren niet voor niks produktie processen nummers in hun serials

Verder lijkt het me dat er geen slechte meer bestaan in verhouding tot 10 jaar geleden. De produktie processen zijn steeds beter geworden, zo ook de techniek. Ik persoonlijk ervaar, van welk willekeurig merk dan ook, dat de ene schijf nu eenmaal anders reageerd dan de andere, geluidsproduktie/performance. Met andere woorden, je treft het of je treft het niet. Ben je kritisch en maakt een HD teveel lawaai volgens jou, dan kun je hem altijd omruilen
Overigens speelt het gehoor van de mens ook mee. Velen testen en revieuws online, voor geluidsproduktie, zijn niet gedaan voor de daarvoor geldende richtlijnen. Mjah, een mic erop in een woonomgeving binnen in een stad geeft een andere waarde wanneer je een schijf test met pro apperatuur in een daarvoor geluidsdichte accoustische kamer

Het is allemaal zo subjectief.
Afijn, ga voor de Maxtor, dat is mijn advies, over het algemeen PERSOONLIJK wat betere ervaring mee
Succes