Toon posts:

[HD] Electronica vervangen 2mb of 8mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een (erg) stomme fout mijnerzijds heb ik het voor elkaar gekregen om de electronica van mijn maxtor schijf (6Y120 120Gb 2Mb) "op te blazen". Nu ben ik al tot de conclusie gekomen dat ik dus de electronica zou moeten vervangen om mijn data te redden. Ik begreep al wel dat ik de electronica van een zelfde type moet hebben. Nu zijn er twee versies: één met 2Mb en één met 8Mb. Zou dat verder nog uitmaken denken jullie?

En dan voor degenen die er misschien verstand van hebben of me anderzijds willen/kunnen helpen: Ideeën hoe aan die electronica te komen?
Het is zo dat ik net een nieuwe raid array in mijn pc heb gehangen en alles draait verder wel, maar mijn volledige backup staat op de betreffende schijf, vandaar. Anders deed ik er niet zo veel moeite door (Nov 2002 gefabriekt, dus garantie kan ik ook wel vergeten denk ik)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Dan is je 2 jaar garantie idd voorbij. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat idd te jong om 3 jaar garantie te hebben.

Ik schat zelf in dat 2MB of 8MB niet uit zal maken. Het is voor Maxtor het goedkoopste om alle schijven/electronica van dezelfde band te laten rollen, en het is waarschijnlijk dat ze later gewoon een bepaalde hoeveelheid chips erop plakken (of zelfs alleen maar wat "extra" chips uitschakelen voor het 2MB model..). Zeker weten doe je nooit, maar het is waarschijnlijk.

Hoe eraan te komen? Ga naar Marktplaats of www.tweakers.net/aanbod en zet een "vraag" advertentie voor een kapotte HD waarvan de electronica nog goed is :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®