Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Beste medetweakers,

Ik ben aan het kijken voor navigatie voor mijn loox 420, ik zie door de bomen het bos niet meer op gebied van de GPS muis. Mijn totale set zal bestaan uit een brodit houder, brodit mount geval en dus de bewuste muis. Mijn oog is gevallen op een Haicom HI 204E, maar deze ondersteun NMEA 0183 en waas egnos? (volgens gpsplaza.nl) dit is volgens mij een nieuwere techniek voor een betere ontvangs en positionering, maar het moet vrij traag zijn zodat in tomtom je een paar tel achter loopt zo heb ik ergens gelezen was een topic over BT ontvangers, kan ik dit bijvoorbeeld uitzetten?.

Mijn andere keus is een Rikaline 6010 high sensitivity GPS receive deze heeft Sirf II ipv NMEA. Welke moet ik nou nemen, voor beide is een kabel beschikbaar die moet werken op mijn loox zodat ik zowel de PDA als de muis van stroom kan voorzien dit vind ik wel erg belangrijk. Ik heb ook gekeken naar BT GPS ontvangers maar dat vind ik te duur.

Mijn vraag is dus, is er werkelijk verschil tussen NMEA en Sirf II en en is egnos waas een optie die ik moet overwegen? of juist niet.

Ik heb al veel gegoogled en heel wat gps topics door gelezen, maar ik kan niet de informatie vinden die ik zoek. Als ik zo'n ding aanschaf geef ik liever € 20,- meer uit dat het goed is dan net iets goedkoper en dan achteraf balen dat het niet goed werkt, wat ik niet zo belangrijk vind is dat tijd dat de ontvanger de fix heeft, ik weet meestal wel de eerste minuut welke kant ik op moet rijden. :P

Verwijderd

Ik werk met een Emtac BT GPS III muis. Die is lekker draadloos en werkt op normale en oplaadbare AAA batterijen of met de bijgeleverde auto sigarettenaansteker adapter. Die keuze heb ik bewust gemaakt omdat ik niet zo heel erg gesteld ben op oplaadbare interne batterijen. Mocht daar ooit iets mis mee gaan, dan ben je mooi zuur.
Dit muisje is iets duurder, maar nog lang niet de duurste. De batterijen gaan 20 uur mee en hij kan zowel op Sirf II als op NMEA 0.183v2. Sirf II wil op mijn pda niet helemaal goed werken, maar NMEA werkt net zo goed.
Het is ook maar de vraag wat voor navigatie software je wilt gaan gebruiken en welke muis je met je OS kan draaien. Het type pda dat je noemt zegt mij helemaal niets, dus daar kan ik niks over zeggen.
Toch zou ik niet voor een te goedkope gps muis gaan. Er is meestal wel een reden waarom ze zo goedkoop zijn.