[XP] ActiveSync via Bluetooth na Service Pack 2*

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Er is kennelijk een heleboel gaande als we het hebben over ActiveSync via Bluetooth na XP SP2.

Ik zal mijn probleem even omschrijven:

vóór XP SP2:

Activesync via Bluetooth met mijn Acer N30 werkte correct. Ik heb prima met de software van mijn Bluetooth-dongle (Level One MDU-0001) aangegeven dat de 'activesync' service via bluetooth aangeboden mag worden. Duidelijke wizard, werkte direct.

Na XP SP2:

Kennelijk zijn mijn bluetooth stack drivers van Level One op non-actief gezet, en is hiervoor hiep hiep hoera de (nieuwe) standaard Microsoft Bluetooth stack driver voor in de plaats gekomen.
Dit heb ik ook bij klanten van me gezien, waar nu het activesync'en via Bluetooth ook niet meer werkt :S MS bedankt... :@

Is het toevallig met die MS Bluetooth stack drivers niet zo, (net zoals met de standaard WiFi configuratie panels van SP2) dat je kunt aangeven dat je NIET die van MS wilt gebruiken ?

Want ik (of het nu aan mij ligt weet ik niet) krijg via de MS Bluetooth ondersteuning het activesync verhaal NIET meer aan de praat. Overigens zegt de nog actieve bluetooth software van Level One: 'bluetooth device not found', of, 'your license does not incluse use of this bluetooth device'

Deze melding lijkt me veroorzaakt door de actieve stack driver van MS.

Maar: wat nu ? ik denk eerlijk gezegd dat ik iets heel kleins over het hoofd zie, maar dat verschijnsel komt vaker voor als je HEEL graag iets werkend wilt hebben...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Activesync 3.8?

Zelf heb ik Dell laptop met PDA die goed werken. Config: XP pro met SP2 en activesync 3.8

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Activesync 3.7.1; maar het probleem ligt in deze niet bij activesync.

Ik heb gisteren nog wat rondgekeken, en nu blijft dat je in je apparaatlijst de 'generic BT Radio' MS drivers moet vervangen door die van je BT fabrikant. Dit ga ik zometeen proberen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik pas even de topic titel aan, zodat het os tussen [] haken aan het begin van de titel staat.

Verwijderd

Ik heb zelf ook problemen met mijn Bluetooth spul, misschien heb je iets aan deze info:
http://support.microsoft.com/?kbid=840635
Installatie van Bluetooth-apparaat is niet mogelijk na de installatie van Windows XP Service Pack 2

Heb zelf nog geen tijd gehad om het te proberen

Als het goed is kan je op deze manier je originele drivers gebruiken