Weet iemand of het mogelijk is om een ATI mobile 9000 te upgraden naar een 9700. Of is dit niet mogelijk? Ik heb een acer travelmate 803. Zag deze kaarten niet los aangeboden.
Interessant topic, deze volg ik even!
Ik zou het ook wel willen weten, ik denk zelf dat het niet zomaar kan omdat je bij de meeste laptops de videokaart niet kunt verwisselen...
Ik zou het ook wel willen weten, ik denk zelf dat het niet zomaar kan omdat je bij de meeste laptops de videokaart niet kunt verwisselen...
het ligt eraan.
Over het algemeen zit die chip gewoon op je moederbord gesoldeerd, samen met geheugenchips en andere zaken. Mocht je het toch kunnen verwisselen omdat je een soldeergod bent, dan is het de vraag of de interface tussen een 9000 en een 9700 gelijk is cq zodanig op elkaar lijkt dat eea toch nog samen kan werken.
PC's hebben nu eenmaal als voordeel dat ze als Lego in elkaar zitten, laptops hebben dat voordeel niet ;-)
Op de fp hebben wel berichten gestaan hierover, maar dat ging echt over laptops voor de toekomst, waar een verwisselbare videokaart in zou komen te zitten.
Over het algemeen zit die chip gewoon op je moederbord gesoldeerd, samen met geheugenchips en andere zaken. Mocht je het toch kunnen verwisselen omdat je een soldeergod bent, dan is het de vraag of de interface tussen een 9000 en een 9700 gelijk is cq zodanig op elkaar lijkt dat eea toch nog samen kan werken.
PC's hebben nu eenmaal als voordeel dat ze als Lego in elkaar zitten, laptops hebben dat voordeel niet ;-)
Op de fp hebben wel berichten gestaan hierover, maar dat ging echt over laptops voor de toekomst, waar een verwisselbare videokaart in zou komen te zitten.
ping 127.212.23.124
Is niet mogelijk.
Zoals ptjottum al vermeld zitten ze op het mobo vast.
Maar behalven de gpu zitten er natuurlijk ook nog weerstanden.
Die speciaal aan de core zijn aangepast.
Alleen als je een dell had zou het kunnen (die hebben "soms" removeable gpu's)
Let ook: Het koeling systeem van de 80x serie is maar net voldoende om de 9000 te koelen (of niet zoals ik zelf heb mogen mee maken) als je hier een 9700 in stopt is het denk snel afgelopen. (de 9000 wordt gekoeld dmv 1 heatsink van 9mm hoog
heb er nog pics van)
Whehe
Zoals ptjottum al vermeld zitten ze op het mobo vast.
Maar behalven de gpu zitten er natuurlijk ook nog weerstanden.
Die speciaal aan de core zijn aangepast.
Alleen als je een dell had zou het kunnen (die hebben "soms" removeable gpu's)
Let ook: Het koeling systeem van de 80x serie is maar net voldoende om de 9000 te koelen (of niet zoals ik zelf heb mogen mee maken) als je hier een 9700 in stopt is het denk snel afgelopen. (de 9000 wordt gekoeld dmv 1 heatsink van 9mm hoog

offtopic:
RS_003Hello world
Aantal berichten: 6600
Berichten per dag: 6
RS_003Hello world
Aantal berichten: 6600
Berichten per dag: 6
Whehe
[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 14-01-2005 09:14 ]
offtopic:
woei.
ik zit, met dit bericht meegeteld, op 994. ;-)
en, bij 1000 posts stop ik ermee. Dus snel, stel nou eens een goeie vraag!
woei.
Kan je die foto's een posten rs_003, is ook leuk voor het interne van een Acer..
[ Voor 29% gewijzigd door pjottum op 14-01-2005 14:25 ]
ping 127.212.23.124
De gpu:pjottum schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:24:
offtopic:
woei.
Kan je die foto's een posten rs_003, is ook leuk voor het interne van een Acer..

De koeling:

Mijn excuus voor de brakke foto's

Pagina: 1