advies gevraagd voor aanschaf hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• gimbal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb ook maar besloten om een aantal veel te irritante kabels uit het huis te verwijderen. Ik wil nu dus datgene gaan opbouwen waar ik helemaal geen ervaring mee heb: een wireless netwerk.

Huidige setup:

speedtouch ADSL modem, met daaraan een 4 poorts hub waar 2 of 3 pc's aan hangen, waarvan een aan een STP kabel hangt van enkele tientallen meters die naar de bovenverdieping moet. overdreven lang, maar ik had geen zin om hem in te korten of een kortere te kopen :)

gewenste setup:

speedtouch ADSL modem met daaraan een wireless router voor de 3 pc's, eventueel meer. Ingebouwde firewall zou leuk zijn, maar ik hoef voor de rest absoluut geen exotische features. De router komt om de begane grond en het zou toch wel prettig zijn als ik de laptop mee de tuin in kan nemen zonder daarvoor afgesloten te zijn van het wereldwijde web.

Nu de vragen waar ik zelf geen antwoord op kan geven:

1) Voorkeuren voor hardware? Ik ga altijd voor een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus ik kijk niet op een paar euro's. Zoals ik al zei, een van de pc's is een laptop dus daar moet ik ook een degelijke wireless netwerkkaart voor hebben.

2) ga ik ergens problemen mee krijgen? De ADSL router maakt gebruik van een NAT, maar ik zou zelf niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Ik zou het ook niet fijn vinden als andere mensen op mijn internet verbinding mee kunnen liften :)

3) eventuele andere suggesties?

Alvast bedankt voor jullie advies.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
1. reviews zoeken en lezen, en dan een goeie kopen
2. mocht je tegen problemen aanlopen -> google, en GOT search. evt een topic over aanmaken.
3. nee :P

Verwijderd

Zie de post hierboven. Je bent n een erg vroeg stadium al met een topic gekomen, ik denk niet dat dat echt nodig is. Je weet wat je wil en wat jij wil kun je het beste zelf uitzoeken. Ga dus reviews lezen en produchtvergelijkingen doen etc.

Oh, en bedenk je even dat je nu al een ADSL router hebt (je hebt neem ik aan een Speedtouch 510) en dat een tweede router dan wellicht niet zo handig is. Daar heb je dan een gewoon AP voor, bijv. Of je neemt een nieuwe draadloze router met ingebouwd modem.

In elk geval is hier zat over te vinden, je moet dit dus gewoon zelfstandig kunnen uitvogelen :)

Dit topic is gesloten.